Wij hebben op een skelter puch blok gezet, We zijn nu klaar en zijn op een probleem gekomen, Kameraad van ons heeft blok ophangingen verkeerd afgeteken dus het voortandwiel komt 1 cm naast het achtertandwiel. We kunnen er niet meer bijkomen om het te veranderen. Toen zag ik als ik het tandwiel helemaal op het eind van de as doe dan zit hij er precies recht voor. Zal het mogelijk zijn om iets te maken dat het tandwiel op het eind van de as gezet kan worden. We hebben hier 5 goeie puchblokken liggen. Het is niet erg dat het niet netjes word. Want dit ding is voor de lol omdat we toch een oude skelter hadden staan.
Ik heb is staan googlen, Maar zal het ook mogelijk zijn, Dat ik in de as in gat boor met draad erin, Neem je een plaatje, boor ik hier 2 gaten in aan alle 2 de kanten. Doe ik dit opzelfde plaats op het tandwiel! Dan zet ik dat plaatje vast op as en dan zit tandwiel aan het eind. Maar ik twijfel of dit wel stevig is!
tap draat in je tandwiel netzoals mb en mt en dan in het midden van je tandwiel as draat tappen een platje maken met 3 gatjes 1 voor het gat van de tandwielas en 2 voor de gaten van je tandwiel vastdraaien en klaar wel een beetje werk maar je tandwiel is demontabel
HAHA zelfde ID
Dit bericht is gewijzigd door MB-DRAGSTER op 14-2-2008 om 21:36 uur.
De as is gehard, dus dat boren kun je wel vergeten
Enege manier lijkt mij een afstandsbusje achter het tandwiel dat op het cirlipje rust en er voor zorgt dat het tandwiel op het eind van de as uit komt. Tandwiel op het eind van de as netjes vast lassen met 4 puntjes.
Als het tandwiel op is dan kun je die puntje wegslijpen en er een nieuwe oplassen. Op de originele manier een tandwiel plaatsen is ook eventueel nog weer mogelijk als je de puntje netjes wegslijpt.
Maargoed, wat voor moeite is het om die ophang punten een beetje te verplaatsen (hoef je geen asje te slopen en je weet zeker dat die het houd). Pak desnoods een hamer en sla ze een stukje opzij.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Harold
De as is gehard, dus dat boren kun je wel vergeten
Enege manier lijkt mij een afstandsbusje achter het tandwiel dat op het cirlipje rust en er voor zorgt dat het tandwiel op het eind van de as uit komt. Tandwiel op het eind van de as netjes vast lassen met 4 puntjes.
Als het tandwiel op is dan kun je die puntje wegslijpen en er een nieuwe oplassen. Op de originele manier een tandwiel plaatsen is ook eventueel nog weer mogelijk als je de puntje netjes wegslijpt.
Maargoed, wat voor moeite is het om die ophang punten een beetje te verplaatsen (hoef je geen asje te slopen en je weet zeker dat die het houd). Pak desnoods een hamer en sla ze een stukje opzij.
gehard kun je ook boren...moet het alleen met beleid doen en een paar boren er voor over hebben... zo heb ik een gat door mn nokkenas geboord en die zijn ook behoorlijk gehard.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
gehard kun je ook boren...moet het alleen met beleid doen en een paar boren er voor over hebben... zo heb ik een gat door mn nokkenas geboord en die zijn ook behoorlijk gehard.
Zoveel vermogen komt er nou ook weer niet uit een puchblok :P
Wat je ook kan doen, veel makkelijker, tandwiel op de as plaatsen (op goede plek) aan alle 2 de zijden een gaatje boren, en aan iedere kant een splitpen o.i.d. door de gaten heen duwen. Dan kan je tandwiel nergens heen.