Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zelfbouw skelter met puch blok probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47978 - Zelfbouw skelter met puch blok prob...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BramRoemaat 14-2-2008 21:22 Print topicpost

Posts: 510
Wij hebben op een skelter puch blok gezet, We zijn nu klaar en zijn op een probleem gekomen, Kameraad van ons heeft blok ophangingen verkeerd afgeteken dus het voortandwiel komt 1 cm naast het achtertandwiel. We kunnen er niet meer bijkomen om het te veranderen. Toen zag ik als ik het tandwiel helemaal op het eind van de as doe dan zit hij er precies recht voor. Zal het mogelijk zijn om iets te maken dat het tandwiel op het eind van de as gezet kan worden. We hebben hier 5 goeie puchblokken liggen. Het is niet erg dat het niet netjes word. Want dit ding is voor de lol omdat we toch een oude skelter hadden staan.
 

kenny77 14-2-2008 21:24 Print reply

Posts: 29286
misschien op het uiteinde netjes lassen?
geen idee of het houd.
 
farmer tuning 14-2-2008 21:26 Print reply

Posts: 703
neem je tandwiel las daar een bus op maak die bus taps en ros hem erop en tada vast desnoots las je hem nog vast ook
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
mtx-motard 14-2-2008 21:32 Print reply

Posts: 14947
bedenk iets met ringen oid.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BramRoemaat 14-2-2008 21:35 Print reply

Posts: 510
Ik heb is staan googlen, Maar zal het ook mogelijk zijn, Dat ik in de as in gat boor met draad erin, Neem je een plaatje, boor ik hier 2 gaten in aan alle 2 de kanten. Doe ik dit opzelfde plaats op het tandwiel! Dan zet ik dat plaatje vast op as en dan zit tandwiel aan het eind. Maar ik twijfel of dit wel stevig is!
 
MB-DRAGSTER 14-2-2008 21:36 Print reply

Posts: 76
tap draat in je tandwiel netzoals mb en mt en dan in het midden van je tandwiel as draat tappen een platje maken met 3 gatjes 1 voor het gat van de tandwielas en 2 voor de gaten van je tandwiel vastdraaien en klaar wel een beetje werk maar je tandwiel is demontabel

HAHA zelfde ID

Dit bericht is gewijzigd door MB-DRAGSTER op 14-2-2008 om 21:36 uur.
 
Harold 14-2-2008 22:34 Print reply

Posts: 1052
De as is gehard, dus dat boren kun je wel vergeten

Enege manier lijkt mij een afstandsbusje achter het tandwiel dat op het cirlipje rust en er voor zorgt dat het tandwiel op het eind van de as uit komt. Tandwiel op het eind van de as netjes vast lassen met 4 puntjes.

Als het tandwiel op is dan kun je die puntje wegslijpen en er een nieuwe oplassen. Op de originele manier een tandwiel plaatsen is ook eventueel nog weer mogelijk als je de puntje netjes wegslijpt.

Maargoed, wat voor moeite is het om die ophang punten een beetje te verplaatsen (hoef je geen asje te slopen en je weet zeker dat die het houd). Pak desnoods een hamer en sla ze een stukje opzij.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-2-2008 0:22 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
De as is gehard, dus dat boren kun je wel vergeten

Enege manier lijkt mij een afstandsbusje achter het tandwiel dat op het cirlipje rust en er voor zorgt dat het tandwiel op het eind van de as uit komt. Tandwiel op het eind van de as netjes vast lassen met 4 puntjes.

Als het tandwiel op is dan kun je die puntje wegslijpen en er een nieuwe oplassen. Op de originele manier een tandwiel plaatsen is ook eventueel nog weer mogelijk als je de puntje netjes wegslijpt.

Maargoed, wat voor moeite is het om die ophang punten een beetje te verplaatsen (hoef je geen asje te slopen en je weet zeker dat die het houd). Pak desnoods een hamer en sla ze een stukje opzij.


gehard kun je ook boren...moet het alleen met beleid doen en een paar boren er voor over hebben... zo heb ik een gat door mn nokkenas geboord en die zijn ook behoorlijk gehard.

 
Too cool for school!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 15-2-2008 7:55 Print reply

Posts: 10835
is het niet makkelijk om het achtertandwiel op de as te verzetten?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
De Schout 15-2-2008 22:49 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


gehard kun je ook boren...moet het alleen met beleid doen en een paar boren er voor over hebben... zo heb ik een gat door mn nokkenas geboord en die zijn ook behoorlijk gehard.



nokkenassen zijn behoorlijk niet hard
 
tune tweak fiddle bang bummer
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-2-2008 2:17 Print reply

Posts: 9841
o.

mijne wel boren ging wel moeizaam...


 
Too cool for school!
Saknet 16-2-2008 10:26 Print reply

Posts: 10355
zit je strax niet met et probleem dat je tandwiel as krom gaat
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-Tom- 16-2-2008 11:02 Print reply

Posts: 4151
Zoveel vermogen komt er nou ook weer niet uit een puchblok :P
Wat je ook kan doen, veel makkelijker, tandwiel op de as plaatsen (op goede plek) aan alle 2 de zijden een gaatje boren, en aan iedere kant een splitpen o.i.d. door de gaten heen duwen. Dan kan je tandwiel nergens heen.
 
FTS Member
erwinko 16-2-2008 12:41 Print reply

Posts: 1012
een klein stukje draadeind op de as lassen.

dan een grote ring erop en het tandwiel vastbouten aan de ring zoals eerder beschreven.

en dan gewoon een zelfborgend moertje op het draadeind


 

Dit topic is 5048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved