Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem Honda MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47977 - Probleem Honda MT5
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MaartenGerlo 14-2-2008 20:48 Print topicpost
Posts: 556
Hallo
Ik heb mijn honda mt5 (van een maat eigenlijk) gereviseerd maar ik krijg hem niet draaiende.

nieuwe pakkingen, lagers, keerringen, nieuwe cilinder (50cc import), nieuwe bougie, 21mm dellorto carbu (sproeier 104) en 4kleps membraam
Een een nieuwe onsteking vanop opvoeren.nl.
Nu hij had die ontsteking daar besteld en kreeg er zo kabelschoenen aan (vrouwtjes) maar hij had een blokstekker. hij heeft het overgesoldeert en hij vonkt nu mooi maar ik krijg er echt totaal geen leven in, geen plof, niet effe, gewoon niets.

zou het iets met de onsteking te maken hebben?

iemand hier al ervaring mee?

Mvg
 

farmer tuning 14-2-2008 21:08 Print reply

Posts: 703
hallo
het kan alles zijn even wat voorbeelden je zuiger zit verkeerd om is je onsteking wel goed afgesteld cdi goed aangesloten kijk of hij ergens valse lucht aan zuigt dus als je hier wat mee kan.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
MaartenGerlo 14-2-2008 21:09 Print reply
Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
hallo
het kan alles zijn even wat voorbeelden je zuiger zit verkeerd om is je onsteking wel goed afgesteld cdi goed aangesloten kijk of hij ergens valse lucht aan zuigt dus als je hier wat mee kan.


Neen, zuiger zit zeker en vast goed.
ontsteking staat goed en cdi is goed aangesloten.

valse lucht denk ik niet, zijn alle nieuwe pakkingen..

Dank u voor de hulp alvast
 
farmer tuning 14-2-2008 21:18 Print reply

Posts: 703
pak anders wat start gas en kikken voor je leven of rennen is het carter ook goed afgesloten dus met een goeie pakking probeer is uittellegen wat ie wel doet gaat het licht wel aan als je rent zoiets.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
J.wally 14-2-2008 21:22 Print reply

Posts: 2301
aanduwen: trommel 3 maten op en laat ze duwen als een gek totdat die start

hoe zit je bougie deruit niet te nat of te droog of iets dergelijks anders ffe beetje opgieten benzine krijgt de carberateur ook?
 
MaartenGerlo 14-2-2008 21:32 Print reply
Posts: 556
Ik kan hem nog niet aanlopen, ik heb namenlijk ngo geen ketting erop liggen.

maar hij doet echt neits, het licht gaat wel aan enzo hij vonkt goed..

en de bougie staat gewoon nat maar niet verzopen fzo..

ik ben echt radeloos
 
kenny77 14-2-2008 21:36 Print reply

Posts: 29286
meestal , als ik me cilinder heb verwisselt dan krijg ik me brommer de eerste keer ook niet met de kickstarter aan , omdat er dan nog 2t olie in de cilinder zit (doe ik er op als ik de cilinder verwissel), als ik hem dan een keer heb aangelopen een een tijdje heb laten lopen dan start hij wel gewoon weer met de kickstarter, dan is de 2t olie verbrandt.
 
farmer tuning 14-2-2008 21:37 Print reply

Posts: 703
probeer anders een andere bougie anders moet je je cdi na laten meten bij een brommer boer of die ngo goed functioneert
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
MaartenGerlo 14-2-2008 21:38 Print reply
Posts: 556
oja ik herriner me wel dat ik tamelijk wat 2takt olie ind e cilinder + krukas gedaan had de eerste keer.. maar echt tamelijk veel? zou hij hierdoor niet starten?
 
MB-DRAGSTER 14-2-2008 21:41 Print reply

Posts: 76
bij de 1e x is het altijd aanloopen anders trap jeje dood dus gewoon ff een ketting erop zetten pak anders een oude ketting als je geen nieuwe heb
 
Stutje1 14-2-2008 22:10 Print reply

Posts: 189
tja beetje olie kan em idd al niet laten starten.

Verder altijd eerst aanrennen.

Dan hoor je ook veel beter wat je motor doet en wilt.

Als je dus rent, kan je een lekke pakking vaak horen.
Je kan spelen met je gas, of die wel of geen benzine wilt hebben etc

Gooi anders is een klein beetje benzine in de kop. door middel van een benzine slangetje te vullen.

Gr
 
honda mb 125cc
leonkloosterman 14-2-2008 23:29 Print reply

Posts: 72
kun je hem niet met boor machine proberen te starten >?
 
je moeder in een string.
ikkejw 14-2-2008 23:34 Print reply

Posts: 9886
die ontsteking is imitatie, daar krijg je onmogelijk een brommer mee lopend.


zoek ff een originele 2ehands op marktplaats ofzo, die zijn altijd goed.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx freak 14-2-2008 23:40 Print reply

Posts: 2711
is waarschijnlijk de ontsteking idd

krijg die van mij ook niet startend, ook geen plofje of zo iets. ook imi ontsteking

 
Cyper.76 15-2-2008 9:48 Print reply

Posts: 219
misschien wat late reactie, maar slaapt iedereen ofzo of ben ik nou dom?
die vent heeft een 50cc met een 21mm!! hoe snel wil je hem laten verzuipen? dat loopt ook voor geen meter..
Beter, haal een 16mm en probeer het dan weer..
Als je geen vonk krijgt moet je met een MT deze volgorde controleren:
eerst de bougie vervangen (3 euro)
als hij dan nog niks geeft de bobine (12 euro)
meestal is het de CDI niet, dus dan kun je nog in je vliegwiel kijken of bedrading controleren maar ik kan je wel verzekeren dat dat het niet is succes
 
ikkejw 15-2-2008 10:49 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
misschien wat late reactie, maar slaapt iedereen ofzo of ben ik nou dom?
die vent heeft een 50cc met een 21mm!! hoe snel wil je hem laten verzuipen? dat loopt ook voor geen meter..
Beter, haal een 16mm en probeer het dan weer..
Als je geen vonk krijgt moet je met een MT deze volgorde controleren:
eerst de bougie vervangen (3 euro)
als hij dan nog niks geeft de bobine (12 euro)
meestal is het de CDI niet, dus dan kun je nog in je vliegwiel kijken of bedrading controleren maar ik kan je wel verzekeren dat dat het niet is succes



carb grootte maakt niet veel uit, wordt ie hooguit moeilijk af te stellen. volgens mij is het echt de ontsteking.
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 2846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved