Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tijdstipgever Kokusan ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 470 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47933 - Tijdstipgever Kokusan ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Emiel-64 13-2-2008 13:00 Print topicpost

Posts: 595
Hebben meer van jullie ervaring met deze ontstekingen?
betreft een 6-polige electronische ontsteking voor merken als Zundapp, Kreidler, Puch etc.

rijdt nu 2 jaar rond met deze ontsteking..
licht vliegwiel, felle reactie.. niets op aan te merken..

alleen blijft die tijdstipgever maar lostrillen..

hebben meerdere van jullie ook ditzelfde probleem?
zo ja: hoe is dit het best op te lossen?
nu tik ik het steeds maar weer vast met een drijver & centerpons etc. maar over 2mnd sta ik weer ergens stil..
 
''Creation absolves time''

Joel_koningslust 13-2-2008 14:01 Print reply

Posts: 14514
gewoon ff druppeltje loctite erachter , dan natuurlijk wel direct goed zetten hoe hij hoort
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
PRO TUNING 13-2-2008 14:13 Print reply

Posts: 4000
Even een paar stalen klinknagels bij de smid halen en dan warm klinken
 
Emiel-64 13-2-2008 14:38 Print reply

Posts: 595
klinknagels wordt lastig.. aangezien de tijdstipgever over 2 staafjes heen zit gedrukt..
gaatjes waar deze staafjes in zitten zijn blind..

loctite werkt wel leuk.. maar t krijgt toch aardig wat te voorduren.. dus ben bang dat dit naar verloop van tijd toch wel weer los trilt..


 
''Creation absolves time''
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-2-2008 15:15 Print reply

Posts: 10835
tis me niet echt duidelijk hoe dat ding nu eigenlijk op de grondplaat zit.
kun je er een (detail) foto van maken?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 13-2-2008 15:27 Print reply

Posts: 14514
kan je er niet ergens een klein puntlasje erop zetten, dus ff snel vastzetten en dan direct afkoelen zodat de bedrading niet sneuvelt

als je contstruktion loktite pakt moet het ook wel houden hoor, kan 500kg dragen ofzo en is bestand tegen trillingen

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 13-2-2008 om 15:28 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Emiel-64 13-2-2008 15:31 Print reply

Posts: 595
het zijn 2 stiftjes op de grondplaat,
de tijdstipgever heeft 2 gaatjes, hiermee zit hij eroverheen geperst..
alleen trilt dit steeds los.. en is het nu wat aan het verkamazolen door de centerpons die ik gebruik om hem telkens te proberen te borgen!

puntlasje gaat niet lukken.. legering is me onbekend.. en ga niet met dat amperage aan m'n ontsteking zitten..

zal het eens met de fatsoenlijke loktite proberen.. die heb ik nogwel ergens liggen

maar verder niemand hier die er ervaring mee heeft/had?
 
''Creation absolves time''
Joel_koningslust 13-2-2008 15:35 Print reply

Posts: 14514
kun je die grondplaat van de ontsteking zelf scheiden?


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Emiel-64 13-2-2008 15:37 Print reply

Posts: 595
nope.. spoelen etc zitten er aan vast
alle draadjes zijn gesoldeert etc.
 
''Creation absolves time''
Emiel-64 13-2-2008 15:39 Print reply

Posts: 595
http://www.custombru...pg/chinazuendung.jpg

zoals je ziet zitten de spoelen er aan vast..
de tijdstipgever is ook goed te zien..
dus jullie kunnen je wel voorstellen wat de situatie is
 
''Creation absolves time''
Joel_koningslust 13-2-2008 15:40 Print reply

Posts: 14514
mischien kun je proberen in die 2 pinnetjes, 2 gaatjes te boren en daar draad in tappen. en dan 2 schroefjes met borgringetjes en locktite erin bouwen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Emiel-64 13-2-2008 23:18 Print reply

Posts: 595
zal een erg kleine schroef worden, maar tis 't proberen waard ja
denk dat dit de beste optie is..


neem aan dat niemand van jullie verder echt ervaring met deze ontstekingen hebben.. dus weet ik ook niet of dit vaker voor komt bij deze ontstekingen..
opzich wel jammer.. maja

zal van de week eens gaan knutselen
 
''Creation absolves time''
Joel_koningslust 13-2-2008 23:19 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Emiel-64
zal een erg kleine schroef worden, maar tis 't proberen waard ja
denk dat dit de beste optie is..


neem aan dat niemand van jullie verder echt ervaring met deze ontstekingen hebben.. dus weet ik ook niet of dit vaker voor komt bij deze ontstekingen..
opzich wel jammer.. maja

zal van de week eens gaan knutselen


m3 of nog iets kleiner, gewoon uit een computer ofzo wat schroefjes halen, daar zitten vaker van die mega kleine in
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Emiel-64 13-2-2008 23:48 Print reply

Posts: 595
heb zulk spul hier wel in de garage liggen
 
''Creation absolves time''

Dit topic is 3413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved