Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Eeuwige rammel in NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47919 - Eeuwige rammel in NSR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ArvidW 12-2-2008 18:26 Print topicpost

Posts: 201
Ik ben het nu wel zo'n beetje zat, dat gerammel vanaf 8.500tpm. Ik heb al een hoop geprobeerd maar het mocht allemaal niet baten

- Alle lagers in blok vervangen (ook naaldlagers + smallend lager)
- Big end lager na laten kijken door prof
- Nieuwe keeringen
- Balans as vervangen voor eentje met goed lager
- 6bak nagekeken met exploded vieuw + door vriend die bij Motoimport werkt
- Nieuwe tandwielen + ketting
- Nieuwe zuiger (bij andere cilinder rammelde hij ook)
- Nieuwe pistonpen
- Blok geheel zodanig inelkaar zoals volgens exploded vieuw hoort.

Maar alsnog rammelt hij, vanaf 8500tpm begint het en ik heb geen flauw idee wat het nog meer kan zijn

Setupje is niet echt boeiend, 50fast arrow, zelfbouw uitlaat, 18keihin, Top racing krukas (eentje met van die echt volle wangen) Maar op de km teller staan al wel 75400km

Kan het zijn dat ik het krukaslager aan de ontstekingskant in zijn lagerpassing hoor rammelen? Zo nee, wat kan het dan wel zijn


Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 12-2-2008 om 18:30 uur.
 

THOMASJEUHHH 12-2-2008 18:30 Print reply

Posts: 4159
balans as niet optijd?
misschien is het niet in je blok?
 
bwoaahhppp,,..
-Bassie- 12-2-2008 18:31 Print reply

Posts: 6617
al je bouten goed aan gedraait??

en het kan ook dta lager zijn maar als je alles vervangt kijk je dat tog ook na of niet??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
fox-power 12-2-2008 18:43 Print reply

Posts: 834
geen knikkertje in de buddy ofzo,
beetje onlogisch om direct in het blok te zoeken kijk gwn eerst ff of er nergens iets los ligt ofzo :P
 
ArvidW 12-2-2008 20:05 Print reply

Posts: 201
Haha, dat zou idd ook nog goed kunnen

Ga ik daar ook maar eens kijken, wel vind ik het dan verdacht dat het elke keer vanaf 8500 begint....
 
Sypie_Honda 12-2-2008 20:06 Print reply

Posts: 13830
misschien je cilinder eens laten boren + honen ?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
derbi racer 12-2-2008 20:43 Print reply

Posts: 1037
dat heb ik ook bij mijn senda

bij mij trilt de radiateur
en mijn gereedschap

maar goed bij mij komt het ook meer uit het blok
alles is bij mij ook nieuw gewoon door beren en je
niet druk maken
 
yamaha_RD 12-2-2008 20:47 Print reply

Posts: 975
zolang hij het nog doet doet hij het nog lijkt mij veel brommers trillen waarschijnlijk gewoon iets los zitten ofzo ergens je complete blok is gereviceerd dus lijkt me niet dat er zomaar ernstige schade zou ontstaan
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
ArvidW 13-2-2008 17:13 Print reply

Posts: 201
Okey, hopen dat het geen kwaad kan....

Maar het std uitgelubberde lagerpassing aan de onstekingskant van een honda kun je niet horen rammelen ?

Blijf het kut vinden dat hij zelfs nadat er zoveel nieuw spul in is gegaan nogsteeds rammelt

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 13-2-2008 om 17:14 uur.
 
Tombrom 13-2-2008 17:16 Print reply

Posts: 15925
als ik het zo lees is het je blok niet.

kijk eens om je blok heen of daar niks los hangt
 
Timmetje1990 13-2-2008 17:19 Print reply

Posts: 801
Zou het geen zelfontbranding kunnen zijn? (of ook wel pingelen genoemd). Word vaak beschreven als een knikker in het blok of iets dergelijks, en kan goed zijn dat het pas vanaf dat toerental gebeurt.
 
Tim heeft gesproken :'D
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-2-2008 17:24 Print reply

Posts: 8592
Soms hoor je niet goed van waar de rammeltjes komen, zeker met je helm op.
Een paar 'instinkertjes' :
-iets in je tank
-iets in je band (kan niet als je binnenband hebt)
-iets in je trommelrem
-iets in de uitlaat
-beugeltje van zadel of zo dat is afgebroken maar nog met de andere kant vast hangt
-cockpit (zal wel niet aan je uitleg te horen)
-wiellager misschien

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
henk43 13-2-2008 17:43 Print reply

Posts: 916
of het licht aan die cilinder, ik heb ook een immitatie, en die rammelt ook onwijs, maar hij doet het nog na 3000 km dus dat zal vast wel goed zitten
 
Nobody said it was easy
ArvidW 13-2-2008 20:13 Print reply

Posts: 201
Cilinder is het ws niet, dit had ik met een vrij nieuwe 50athena namenlijk ook.

Maar ik zal mijn kappen er eens afhalen en dan met ducktape alles vasttapen en nog eens proberen
 
Stutje1 13-2-2008 20:35 Print reply

Posts: 189
een maat van me had ook een nsr die dit had.

Daar trilde altijd zijn bijrijders stepjes van, en het schakelpookje.

Ga is gewoon stil in zn vrij staan, op de standaard. En geef dan een aantal x gas. Denk dat je het dna wel ziet
 
honda mb 125cc
mtx-motard 13-2-2008 20:56 Print reply

Posts: 14947
til em eens op en laat em vallen, dan hoor je wel of er wat los zit
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 3647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved