Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #47916 - ontluchten schijfrem senda
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2929 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Bruuns |
12-2-2008 17:24 |
Posts: 2213 |
goeidag, lange tijd dit forum niet nodig gehad, maar winter is weer voorbij dus ik wil de zaken weer voor elkaar.
ben begonnen bij de remmerij, sponzig als de pest en dat was ik een beetje zat, ze wouden nog wel blokkeren maar verder niks speciaals.
maar het ontluchten wil dus niet echt lukken.
de manier die ik nu aanhou:
deksel eraf
paar keer knijpen. vast zetten,
nippel los
nippel dicht
handel los, paar keer knijpen, vast zetten
nippel los,
enz enz.
er komt dus wel vloeistof onder uit, en ik vul ook nieuwe bij. maar echt minder sponzig word het er niet van, en dat ik nou veel lucht eruit zie komen valt ook nog tegen, ben nu 3 reservoirs verder. dus krijg een paar boven me hoofd, kzie ze nog net niet in de spiegel,
nou, bij voorbaat dank iig,
HELLUPPPP
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Niek de Wildt |
12-2-2008 17:27 |
Posts: 7168 |
je moet ook doen:
handvat knijpen, nippel los, nippel vast, handvat los
|
|
|
|
Bruuns |
12-2-2008 17:30 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
je moet ook doen:
handvat knijpen, nippel los, nippel vast, handvat los
uh doek toch?
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Niek de Wildt |
12-2-2008 18:06 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bruuns
[...]
uh doek toch?
nee, je moet 1x knijpen, en vasthouden.
en dan plugje los
dan handvat los.
plugjes vast
handvat vast en weer vasthouden.
|
|
|
|
-Bassie- |
12-2-2008 18:10 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
nee, je moet 1x knijpen, en vasthouden.
en dan plugje los
dan handvat los.
plugjes vast
handvat vast en weer vasthouden.
hoe kan je dan ooit in hemels naam druk op bouwen??
meerdere keren knijpen tot dat je druk hebt en dan vast houden ventiel los en dan vast en dan pas weer hendel los.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
oenoehoofd |
12-2-2008 18:10 |
Posts: 17851 |
Compleet nieuwe vloeistof? Kan ondertussen al wat vocht in zitten.
Je pak een doorzichtig slangetje. Deze doe je op je nippel. Dit slangetje doe je in een glazen potje oid. Deze vul je met remvloeistof en je zorgt ervoor dat het slangetje ten alle tijde in het vloeistof hangt, dus er niet boven komt.
Vervolgens gewoon rustig gaan pompen, niet overhaast. Tot er geen lucht meer uit komt.
Nippel dicht, paar keer knijpen en je hebt al het goed is gewoon goed druk.
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Elco |
12-2-2008 18:10 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
nee, je moet 1x knijpen, en vasthouden.
en dan plugje los
dan handvat los.
plugjes vast
handvat vast en weer vasthouden.
bullshit, opt moment dat je je handvat loslaat met nippel open komt er lucht in, ding moet vaccuum trekken!, sponzig had ik je al op msn gezegd, mijn rem is echt goed op druk dus ik snap het niet zo goed
|
|
|
|
oenoehoofd |
12-2-2008 18:11 |
Posts: 17851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
nee, je moet 1x knijpen, en vasthouden.
en dan plugje los
dan handvat los.
plugjes vast
handvat vast en weer vasthouden.
Die methode is kut, en nog verkeerd om hoe jij het zegt ook. Als je handvat los laat met nippel open, zuigt hij weer lucht naar binnen.
Druk opbouwen is als het goed is heel simpel door middel van paar keer knijpen zodra hij eenmaal compleet ontlucht is.
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Bruuns |
12-2-2008 18:59 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]
bullshit, opt moment dat je je handvat loslaat met nippel open komt er lucht in, ding moet vaccuum trekken!, sponzig had ik je al op msn gezegd, mijn rem is echt goed op druk dus ik snap het niet zo goed
ik denk dat dan de fout in het slangetje ofzo zit, dat hij daar heel klein beetje lucht of wat dan ook binnen smokkelt,
|
heb zo niks voorhanden dus je moet als je wil maar ff kijken als je me rotzooi trug komt brengen.
heb ook niet echt het gevoel dat hij druk opbouwt met nippel dicht, hij blijft sponzig.
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Niek de Wildt |
12-2-2008 19:04 |
Posts: 7168 |
srry mensen, verkeerd getyped
ik bedoel:
nippel los,
handvat inknijpen,
nippel vast,
handvat los
|
|
|
|
d.m. |
12-2-2008 19:53 |
Posts: 1390 |
is het je voorrem? ik had op mijn senda bij de voorrem dat het nippeltje niet helemaal op het hoogste punt zit waardoor er daar een lucht bel bleef zitten. Even rem klauw eraf en schoevendraaier er tussen recht houden en nog eens ontluchten
|
|
Derbi Senda X-treme Pro |
|
john deere powerrr |
13-2-2008 16:37 |
Posts: 1211 |
doe een slangetje eraan doe die omhoog en bliojf gewoon pompen zo gaat de lucht eruit en als je de rem loslaat zuigt hij een beetje rv terug nar binnen ipv lucht.
|
|
zwarte crosser bromfietsklasse # 189 |
|
Heilige Antonius |
13-2-2008 16:49 |
Posts: 1202 |
Ik had dit, maar dan met mn achterrem en ik heb het opgelost door remvloeistof bijvullen, en gewoon nippel losdraaien totdat remvloeistof bijna op is (dus gewoon vanzelf laten lopen) dat werkte zeer goed..
|
|
|
|
HONDA MTX-TREME |
13-2-2008 17:36 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
srry mensen, verkeerd getyped
ik bedoel:
nippel los,
handvat inknijpen,
nippel vast,
handvat los
Zo moet het dus en is de enigste goede manier!
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
13-2-2008 17:39 |
Posts: 13700 |
Haal de klauw eens van je brommer, leg iets tussen de zuigers/blokjes, en leg alles eens op gelijke hoogte op een tafel. Nu moet de lucht helemaal naar de ontlucht nippel onder.
|
|
|
|
oenoehoofd |
13-2-2008 17:59 |
Posts: 17851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
Haal de klauw eens van je brommer, leg iets tussen de zuigers/blokjes, en leg alles eens op gelijke hoogte op een tafel. Nu moet de lucht helemaal naar de ontlucht nippel onder.
Of klauw iets hoger.
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Dit topic is 2929 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|