Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Versleten koelvin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47915 - Versleten koelvin
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

D-C00l 12-2-2008 16:48 Print topicpost
Posts: 44
Hallo, ik heb een vraagje..
Op mijn scooter zijn bij de koelvin wat "vinnen" afgebroken (ongeveer de helft) en nu is mijn vraag, zorgt dit er op lange termijn voor dat de prestaties gaan verminderen van de scooter? of kan dit geen kwaat?

Groeten,
 

Unimerk1991 12-2-2008 16:49 Print reply

Posts: 166
Je kunt proberen om ze er weer op te lassen, maar wees daar wel een beetje voorzichtig mee, word nogal warm he?
 
Heilige Antonius 12-2-2008 16:50 Print reply

Posts: 1202
Nee, of hij moet zo heet worden doordat je koelvinnen mist dat hij warmloopt
 
D-C00l 12-2-2008 16:50 Print reply
Posts: 44
Oftewel het kan geen kwaat om er mee door te rijden?
Of is het wel handig om een nieuwe koelvin te plaatsen?
 
D-C00l 12-2-2008 16:57 Print reply
Posts: 44
Btw nog een vraagje,
Een poosje geleden is mijn scooter opeens 10 km per uur langzamer gaan lopen ??
Weet iemand hoe dit kan??
Ik dacht er zelf aan dat mijn variateur een beetje versleten is en er dus wel een nieuwe in mag..
Maarjah, ik gok dat hier wel 100derden redenen voor kunnen zijn???

 
Splendid 12-2-2008 16:59 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Nee, of hij moet zo heet worden doordat je koelvinnen mist dat hij warmloopt


waarom denk je dat die dingen koelvinnen heten? niet omdat ze er voor de sier zitten
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
rik hulkenberg 12-2-2008 17:01 Print reply

Posts: 10029
dacht dat als je rolletjes versleten zijn ook zachter gaat lopen
moet je eens kijken hoe ze er uit zien ze moeten rond zijn
 
D-C00l 12-2-2008 17:01 Print reply
Posts: 44
Ja dat weet ik ook wel, maar ik heb namelijk al wel meerdere malen gehoort dat het niet zo veel kwaad kan..


Rolletjes heb ik laatst vervangen , dus dat was het niet..

Dit bericht is gewijzigd door D-C00l op 12-2-2008 om 17:02 uur.
 
johankreidlerman 12-2-2008 17:02 Print reply

Posts: 3693
wordt wel een stuk warmer maar als Et goed is zie je dat wel op je terometer ding in je cokpit

 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Heilige Antonius 12-2-2008 17:02 Print reply

Posts: 1202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


waarom denk je dat die dingen koelvinnen heten? niet omdat ze er voor de sier zitten


Ik zeg tog ook dat hij warm KAN lopen, bij mn puchje miste ik de helft van de koelvinnen, boeiend nooit geen last van gehad
 
D-C00l 12-2-2008 17:03 Print reply
Posts: 44
Geen termo in mn cockpit
 
Splendid 12-2-2008 17:03 Print reply

Posts: 8421
als de helft van je koelvinnen is afgebroken zou ik er niet lang meer mee rijden, mja, moet je zelf weten, ligt er ook aan of het een raghok is oid
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
PRO TUNING 12-2-2008 17:03 Print reply

Posts: 4000
Je mist koeling en je krijgt onbalans.
 
rik hulkenberg 12-2-2008 17:03 Print reply

Posts: 10029
hoelang zit je zuiger er al op
 
D-C00l 12-2-2008 17:04 Print reply
Posts: 44
En dat is de reden dat hij opeens 10 km langzamer gaat lopen???



Heb er ook net ongeveer 1500 km een nieuwe zuiger + cilinder in!

Dit bericht is gewijzigd door D-C00l op 12-2-2008 om 17:05 uur.
 
Heilige Antonius 12-2-2008 17:05 Print reply

Posts: 1202
Het kan zijn dat je zuiger al heel wat heeft geleden doordat hij te warm word, en dat hij daardoor een stuk minder hard looopt
 

Dit topic is 4820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved