Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - begrenzer in rieju mrx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47909 - begrenzer in rieju mrx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boerke 12-2-2008 12:49 Print topicpost

Posts: 261
beste mensen,

om te beginnen zal ik maar vast waarschuwen dat ik echt een beginner ben...

ik heb al een tijdje een rieju, maar mijn schakelbak was naar de klote gegaan en heb inmiddels een ander aan kunnen komen via via. Maar deze rijd een stuk langzamer als mijn vorige (lochies gezien het feit dat hier een ori 50 cc op zit en op die anderen een snellere 50 cc). maar zonder uitlaat (ja dat is een herie en ik heb het op schone ondergrond gedaan) rijd hij nou nog maar 60, dit is toch niet normaal voor een onbegrenst am6 blok?

ik heb op Knowledge Base - Begrenzers Rieju's met AM6 blok gezien dat er ook nog een begrenzer bij het spruitstuk moet zitten, maar als ik dan bij de replies kijk lopen de antwoorden nogal uiteen, daarom is mijn vraag klopt het nou wel of niet? want 60 vind ik te weinig om te rijden.

het volgende probleem was dat de ori cilinder een uitgang heeft van wss 25 mm en mijn vorige cil een uitgang van 28 mm. Dus nou past mijn uitlaat er niet meer op (een metrakit). en mijn plaatselijke brommerboer zegt dat hij nog nooit een verloopbus gezien heeft hiervoor (maar die gast doet alleen scooters normaal en geen schakels). en op internetshops kon ik het helaas ook niet vinden. Maar op www.rieju-club.com heb ik een topic gezien waar dit wel genoment werd.

kortom: is het de moeite waard om dat plaatje te gaan zoeken bij mijn spruitstuk (met ori carb) en hoe krijg ik mijn uitlaat op deze cilinder?

alvast bedankt,

boerke
 

StormingSoul 12-2-2008 21:14 Print reply

Posts: 503
De stuffer waar je het over hebt in bij je membraan hoef je niet weg te halen, die gaat niet voor de power zorgen die jij wilt.

Kijk eens of alles goed afgesteld staat, dat lijkt me een betere optie. Zoek een passende uitlaat, verloop stukjes moeten wel te verkrijgen zijn als je nu een Orignele 50cc had en eerst een 50cc snel.

En zonder uitlaat rijden lijkt me niet echt bevordelijk voor de prestaties, zorg dat je een uitlaatje erop heb en dan afstelt.
Moet je verschil gaan zien, stuffer is alleen bij grotere carbs en cilinders meen ik maar dat weet ik niet zeker meer.
 
boerke 13-2-2008 9:47 Print reply

Posts: 261
ok thnx dan ga ik dat proberen . maarja ik ga toch op zoek naar die stuffer. omdat een nieuwe uitlaat veel geld kost en ik alleen deze uitlaat heb.
 
Joel_koningslust 13-2-2008 9:58 Print reply

Posts: 14514
gewoon verloopbus op je uitlaat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-2-2008 10:08 Print reply

Posts: 10835
is het niet makkelijker om je snelle 50 van jou oude blok inclusief carb en uitlaat over te zetten op je nieuwe blok?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 13-2-2008 10:33 Print reply

Posts: 14514
welke 50snel heeft eigenlijk 28mm uitlaatpoort

zover ik weet hebben die allemaal gewoon 25mm, de 50er cilinders tenminste
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sr eunt Wo0t 13-2-2008 11:35 Print reply

Posts: 413
zonder uitlaat = killer voor 2takt! zelfs met een goeiekope beun uitlaat zal ie misschien al wel 10-15-20Km harder rijden
 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
boerke 13-2-2008 16:00 Print reply

Posts: 261
ik heb geen flauw idee welke 50 cc het is, maar de vorige eigenaar heeft hem erop gezet... het was zijn oude voordat hij er een athena 70cc had opgezet.
maar hoe kan een uitlaat zo'n verschil maken dan? dan kan hij zijn gassen toch juist minder goed kwijt? geeft toch een slechtere prestatie? lat staan dat het een killer is?

Ja, ik ben een beginner en heb er (nog) weinig verstand van...

edit: als ik de oude carb en cilinder erop zet rijd ik weer 90 wat ik nooit rijd (alleen langs het kanaal)... en ik vind het ook zonde om een boete te krijgen voor een sneldheid die ik (bijna) nooit gebruik.

Dit bericht is gewijzigd door boerke op 13-2-2008 om 16:02 uur.
 
Rick_koningslust 13-2-2008 16:05 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
ik heb geen flauw idee welke 50 cc het is, maar de vorige eigenaar heeft hem erop gezet... het was zijn oude voordat hij er een athena 70cc had opgezet.
maar hoe kan een uitlaat zo'n verschil maken dan? dan kan hij zijn gassen toch juist minder goed kwijt? geeft toch een slechtere prestatie? lat staan dat het een killer is?

Ja, ik ben een beginner en heb er (nog) weinig verstand van...

edit: als ik de oude carb en cilinder erop zet rijd ik weer 90 wat ik nooit rijd (alleen langs het kanaal)... en ik vind het ook zonde om een boete te krijgen voor een sneldheid die ik (bijna) nooit gebruik.

Dit bericht is gewijzigd door boerke op 13-2-2008 om 16:02 uur.


een 2-takt heeft juist een bepaalde tegendruk nodig,
ze maken niet voor niet opmaat- uitlaten
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
boerke 17-2-2008 11:24 Print reply

Posts: 261
thnx iedereen die mij geholpen heeft, ik heb n verloopbus gemaakt en nou loopt hij weer lekker trekt weer lekker op en loopt 70 wat voor mij een hele mooie snelheid is aangezien ik nooit 90 reed wat dat andere blok aankon.

mvg

boerke

edit: ik weet nou genoeg hier kan een slotje op

Dit bericht is gewijzigd door boerke op 17-2-2008 om 11:25 uur.
 

Dit topic is 2719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved