Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Begin Forum - Topic #47908 - Vermogen voor de powerband weg.
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 4649 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Henk-88 |
12-2-2008 12:35 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4824/avatar) Posts: 26703 |
Veel verstand heb ik er ook niet van maar het soldeer van 2,3 mm zou toch wel enigszins moeten vervormen lijkt me. Kop aanpassen of vervangen door een betere lijkt me het proberen waard.
Zonder het soldeergedoe zou ik denken dat je cilinder 'te ver' getuned is.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Saknet |
12-2-2008 12:35 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/129/avatar) Posts: 10355 |
Hang nou je originele uitlaat weer eens terug dan, mits ie onbegrensd is of je het geen punt van hem te onbegrenzen en stel em daar op af,
Probeer mischien een vforce membraan of iig een 6klepper met carbon kleppen, weetniet wat voor membraan je nu hebt.
Als je die dingen nou 1 voor 1 doet en testritje maakt en wat documentatie opzoekt krijg je mischien ook gelijk wat inzicht in de werking van bvb membranen of uitlaten, waardoor eindeloze vragen als "welk membraan/uitlaat is de beste voor mijn cilinder" vermeden kunne worden in de korte termijns toekomst
Want kijk je kan nog zon goeie cilindor hebben, als de rest van je spullen er niet voor gemaakt/afgesteld zijn dan valt rendement ver te zoeken.
maar iig hij werd dus niet tegengehouden door de uitlaat, maar door je cilinder.
hij word nu wel tegengehouden door je uitlaat.
Jij koopt een uitlaat die gemaakt is voor op et circuit, en vind et raar dat er op lage toeren niet mee te rijden valt ![](img/post/s/u.gif) weetje uberhaupt wel iets van 2 takt, zoniet waarom heb je dan die uitlaat precies gekozen voor straatgebruik?
Weetniet helemaal of je het weet maar op et circuit vervangen ze wel erg vaak dingen als bvb zuigers, weetniet of jij dat ook van plan bent.
je squish kan natuurlijk ook enigszins van invloed zijn, echter zou ik zeker oppassen dat je niet teveel compressie krijgt dan zul je nl met octaanbooster moeten gaan rijden en/of euro98. oid, anders krijg je kans op zelfdetonatie/ pingelen en dat is een fatala staat voor het arme 100 jaar geleden uitgevonden (vooroorlogse) alombekende verbrandingsmotortje..
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
12-2-2008 12:40 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1607/avatar) Posts: 10835 |
als je squish meer dan 2 mm is dan zal je compressie ook niet heel veel zijn gok ik zo.
meet die eens op.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
-Bassie- |
12-2-2008 12:43 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9955/avatar) Posts: 6617 |
je zou ook eens kunnen denken aan een te dikke kop of voet pakking. dit beinvloed ook je squish.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
-Tom- |
12-2-2008 12:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2766/avatar) Posts: 4151 |
wie is je tuner? Grote kans dat hij te ver is gegaan en dat je nu een mega toerenbak hebt gekregen.
|
|
FTS Member |
|
fluitpoort |
12-2-2008 13:14 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Hang nou je originele uitlaat weer eens terug dan, mits ie onbegrensd is of je het geen punt van hem te onbegrenzen en stel em daar op af,
Probeer mischien een vforce membraan of iig een 6klepper met carbon kleppen, weetniet wat voor membraan je nu hebt.
Als je die dingen nou 1 voor 1 doet en testritje maakt en wat documentatie opzoekt krijg je mischien ook gelijk wat inzicht in de werking van bvb membranen of uitlaten, waardoor eindeloze vragen als "welk membraan/uitlaat is de beste voor mijn cilinder" vermeden kunne worden in de korte termijns toekomst ![](img/post/s/smile.gif)
Want kijk je kan nog zon goeie cilindor hebben, als de rest van je spullen er niet voor gemaakt/afgesteld zijn dan valt rendement ver te zoeken.
maar iig hij werd dus niet tegengehouden door de uitlaat, maar door je cilinder. ![](img/post/s/smile.gif)
hij word nu wel tegengehouden door je uitlaat.
Jij koopt een uitlaat die gemaakt is voor op et circuit, en vind et raar dat er op lage toeren niet mee te rijden valt weetje uberhaupt wel iets van 2 takt, zoniet waarom heb je dan die uitlaat precies gekozen voor straatgebruik?
Weetniet helemaal of je het weet maar op et circuit vervangen ze wel erg vaak dingen als bvb zuigers, weetniet of jij dat ook van plan bent.
je squish kan natuurlijk ook enigszins van invloed zijn, echter zou ik zeker oppassen dat je niet teveel compressie krijgt dan zul je nl met octaanbooster moeten gaan rijden en/of euro98. oid, anders krijg je kans op zelfdetonatie/ pingelen en dat is een fatala staat voor het arme 100 jaar geleden uitgevonden (vooroorlogse) alombekende verbrandingsmotortje..
Met de oude uitlaat heeft hij het "dode" punt probleem nu ook, ook na het afstellen ja.
Zit een 4klep membraan in, moet gewoon voldoende zijn.
Het was eerst de bedoeling een snellere uitlaat te kopen, kon deze voor een kopie krijgen en achteraf bleek dat ook de cilinder aangepast moest worden, of een andere kopen natuurlijk.
Maar buiten dat, of we nou over een circuit uitlaat of over een straatuitlaat praten, een uitlaat hoort geen dood punt te veroorzaken bij een bepaald toerental, dat er laagtoerig minder kracht is kan ik me nog wat bij voorstellen maar dat het doodvalt alsof de brommer te zwaar vertand is dat hoort natuurlijk niet.
|
|
|
|
fluitpoort |
12-2-2008 13:19 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fluitpoort
[...]
Met de oude uitlaat heeft hij het "dode" punt probleem nu ook, ook na het afstellen ja.
Zit een 4klep membraan in, moet gewoon voldoende zijn.
Het was eerst de bedoeling een snellere uitlaat te kopen, kon deze voor een kopie krijgen en achteraf bleek dat ook de cilinder aangepast moest worden, of een andere kopen natuurlijk.
Maar buiten dat, of we nou over een circuit uitlaat of over een straatuitlaat praten, een uitlaat hoort geen dood punt te veroorzaken bij een bepaald toerental, dat er laagtoerig minder kracht is kan ik me nog wat bij voorstellen maar dat het doodvalt alsof de brommer te zwaar vertand is dat hoort natuurlijk niet.
edit: ik ga het nu ff filmen zodat mensen een idee krijgen wat ik bedoel.
|
|
|
|
Henk-88 |
12-2-2008 13:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4824/avatar) Posts: 26703 |
Ik ben wel benieuwd naar je luchtfilter en dan met name de gaten er in.
Heeft er mss nix mee te maken hoor maar toch
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
fluitpoort |
12-2-2008 13:45 |
|
-simon- |
12-2-2008 14:01 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10911/avatar) Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fluitpoort
filmpje:
let niet op de eerste misschakel, het blijft am6
http://87.253.138.132/movies/MVI_1691.zip
Dit bericht is gewijzigd door fluitpoort op 12-2-2008 om 13:45 uur.
wat is je vertanding nu?
want lijkt opzich wel iets te zwaar waardoor hij de 6 net wel/net niet goed haalt.
en voor een 50cc loopt hij toch als een dolle.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
fluitpoort |
12-2-2008 14:02 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
wat is je vertanding nu?
want lijkt opzich wel iets te zwaar waardoor hij de 6 net wel/net niet goed haalt.
en voor een 50cc loopt hij toch als een dolle.
12/47 en het is niet de vertanding, ook in zijn 3 4 5 en 6 heeft hij dat effect dat ie terugzakt.
|
|
|
|
RXBaz |
12-2-2008 14:04 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14237/avatar) Posts: 1879 |
oei oei, zo wegtrekken als ie koud is ![](img/post/s/recht.gif) , maargoed, ik denk dat zoals al eerder gezegd, dat ie ietsje overtuned is OF je squish niet in orde is
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
fluitpoort |
12-2-2008 14:05 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
oei oei, zo wegtrekken als ie koud is , maargoed, ik denk dat zoals al eerder gezegd, dat ie ietsje overtuned is OF je squish niet in orde is
Was niet meer koud hoor ![](img/post/s/wink.gif) temp meter doet af en toe gaar, had al 30 min gereden.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
12-2-2008 14:16 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7636/avatar) Posts: 10560 |
een goede kopvorm en compressie en de hierbij horende squish zijn heel belangrijk voor het koppel/vermogen onderin.
wss heeft je tuner dus wel gelijk dat hiermee een deel van de problemen op te lossen zijn.
maar doordat je cilinder getuned is en je een hoogtoerige uitlaat hebt , en weinig cc's kun je niet verwachten dat je blok nog echt van onderuit zal komen..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
fluitpoort |
12-2-2008 14:19 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
een goede kopvorm en compressie en de hierbij horende squish zijn heel belangrijk voor het koppel/vermogen onderin.
wss heeft je tuner dus wel gelijk dat hiermee een deel van de problemen op te lossen zijn.
maar doordat je cilinder getuned is en je een hoogtoerige uitlaat hebt , en weinig cc's kun je niet verwachten dat je blok nog echt van onderuit zal komen..
Verwacht ik ook niet, maar ik verwacht ook niet dat hij terug in toeren zakt door tekort vermogen. Ik heb net contact met de tuner gehad, die had vorige week zelf een koppie voor me gemaakt, deze kan ik eerdaags ophalen en dan zal ik die er eens opzetten.
|
|
|
|
Dit topic is 4649 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|