Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vermogen voor de powerband weg.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1256 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47908 - Vermogen voor de powerband weg.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fluitpoort 12-2-2008 11:00 Print topicpost
Posts: 35
Ik mag nog niet in het gewone forum posten dus dan maar hier.

Setup van m'n brommer:

AM6 blok
Gilardoni 2 ttvt tuned
Dell'orto 17.5mm met bijbehorend spruitstuk
Standaard luchtfilter met wat extra gaten
Jolly moto 50cc 'circuit' uitlaat
vertanding 12/47

Ik had dus een tijd terug een Jolly moto uitlaat voor de brommer gekocht, en deze paste niet onder de brommer, flens dus afgeslepen en een aantal graden gedraaid en toen paste de uitlaat dus wel. Toen stukje rijden, wat bleek, de brommer kwam niet verder dan 8000 toeren met een ontzettende stotter, werd echt tegengehouden door de uitlaat.
Volgens de tuner lag dit aan de cilinder, was geen 50cc snel, ik dus de cilinder laten tunen door hem, en hij had inderdaad gelijk, trekt nu met gemak door de toerenteller heen.
Wat er aan de cilinder veranderd is:
- spoelpoorten
- uitlaatpoort opgehoogd en verbreed
- fluitpoorten/booster poorten erbij
- inlaat wat aangepast

Cilinder er op gezet, met een 10mm carb nog, en reed hardstikke goed, hoogtoerig. Maar onder de 8000 toeren gewoon geen kracht meer, je kunt nog wel wegrijden enzo maar je houdt al het verkeer op.
Toen dus een 17.5 mm gekocht en verrekt, hij reed al een stuk beter, geen stotter meer en goed afgesteld.

Genoeg over de situatie van de brommer, nu komt het probleem ...
De brommer houdt ontzettend in voor de powerband, en dan bedoel ik dus niet stotteren door een te grote sproeier want NEE het is GEEN afstellingsprobleem. Het is echt een dood punt alsof de brommer daar te zwaar vertand is, als je dus opschakeld vanuit je powerband en je valt er buiten dan val je dus zowat voorover omdat gewoon je hele power weg is. Boven de 8000 toeren geen enkel probleem dan gaat hij echt als een speer door en blijft ie gaan, maar het is nogal vervelend rijden als je elke keer moet wachten tot je in je powerband zit, en in die powerband rijden is ook niet echt prettig aangezien je echt vooruit knalt.

Tuner er over gesproken, die heeft overigens ook de brommer afgesteld kwa ontsteking en carburateur, ik heb zelf ook al wat met sproeiers zitten rommelen maar dat is het toch echt niet.
Hij zegt dat het door het kopje komt, is namelijk een standaard gilardoni kopje en die schijnen nogal 'beperkt' te zijn. Nou is mijn vraag dus, kan dit aan de squish liggen, dus zou een hoge druk kop helpen ?
Als er andere suggesties zijn hoor ik het graag.
 

mcdronkz 12-2-2008 11:09 Print reply

Posts: 32777
Het is maar goed ook dat je slechts in het beginnersforum mag posten, want dit is toch geen niveau.

Je hebt alles nagekeken, maar je hebt je powerband over het hoofd gezien ? Zelfs een blinde ziet dat je powerband versleten is, daardoor slipt ie voordat de powerband echt nut heeft en verlies je vermogen. Zodra de powerband voldoende grip heeft schiet je ineens vooruit.

Dit heeft te maken met het zogenaamde Tractus Iliotibialis frictiesyndroom. Had je zelf ook wel kunnen vinden.
 
fluitpoort 12-2-2008 11:19 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Het is maar goed ook dat je slechts in het beginnersforum mag posten, want dit is toch geen niveau.

Je hebt alles nagekeken, maar je hebt je powerband over het hoofd gezien ? Zelfs een blinde ziet dat je powerband versleten is, daardoor slipt ie voordat de powerband echt nut heeft en verlies je vermogen. Zodra de powerband voldoende grip heeft schiet je ineens vooruit.

Dit heeft te maken met het zogenaamde Tractus Iliotibialis frictiesyndroom. Had je zelf ook wel kunnen vinden.


Dan zal ik me maar als beginner gedragen en de volgende vraag aan je stellen, wat bedoel je met een "versleten powerband".
Het lijkt mij dat een cilinder na het tunen niet zomaar een versleten powerband kan hebben tenzij er iets behoorlijk mis is gegaan?
 
mcdronkz 12-2-2008 11:22 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluitpoort
[...]


Dan zal ik me maar als beginner gedragen en de volgende vraag aan je stellen, wat bedoel je met een "versleten powerband".
Het lijkt mij dat een cilinder na het tunen niet zomaar een versleten powerband kan hebben tenzij er iets behoorlijk mis is gegaan?


Ik zou even contact met je tuner opnemen, ik neem aan dat hij wel enigzins kan analyseren of je powerband versleten is .
 
fluitpoort 12-2-2008 11:24 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ik zou even contact met je tuner opnemen, ik neem aan dat hij wel enigzins kan analyseren of je powerband versleten is .


Ik neem aan dat hij dat toen wel had gezegd, me brommer heeft daar een week gestaan vanaf de standaard cilinder en de 10mm teur, en hij heeft er zelf ook nog op gereden. Ik zal kijken of ik er vanmiddag een filmpje van kan maken dan zal ik deze hier posten.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-2-2008 11:27 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ik zou even contact met je tuner opnemen, ik neem aan dat hij wel enigzins kan analyseren of je powerband versleten is .


ja dronkz, en nu weer normaal doen en niet van die belachelijke antwoorden geven.

als je de TS niet wil helpen dan reageer je niet in dit topic

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mcdronkz 12-2-2008 11:27 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluitpoort
[...]


Ik neem aan dat hij dat toen wel had gezegd, me brommer heeft daar een week gestaan vanaf de standaard cilinder en de 10mm teur, en hij heeft er zelf ook nog op gereden. Ik zal kijken of ik er vanmiddag een filmpje van kan maken dan zal ik deze hier posten.


Heb je wel eens aan je tuner gevraagd of je te maken kunt hebben met een versleten powerband ? Ik kan me niet voorstellen dat hij dat over het hoofd heeft kunnen zien.
 
fluitpoort 12-2-2008 11:29 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Heb je wel eens aan je tuner gevraagd of je te maken kunt hebben met een versleten powerband ? Ik kan me niet voorstellen dat hij dat over het hoofd heeft kunnen zien.


Nee dat kan ik me ook niet, daarom kan ik me ook niet voorstellen dat de powerband versleten is, misschien dat ik het hier niet goed omschreven heb en dat het daar op lijkt, maar zal vanmiddag ff een filmpje posten.
En nee ik heb het niet gevraagd, voor het tunen was alles namelijk goed.
 
bart de scootergek 12-2-2008 11:31 Print reply

Posts: 8916
Een powerband is geen tastbaar onderdeel van je brommer, het kan dus ook niet versleten zijn. Dronkz zit je een beetje in de maling te nemen door te vertellen dat je powerband versleten is.
 
Honda RC-33
fluitpoort 12-2-2008 11:35 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Een powerband is geen tastbaar onderdeel van je brommer, het kan dus ook niet versleten zijn. Dronkz zit je een beetje in de maling te nemen door te vertellen dat je powerband versleten is.


Zou je dit topic kunnen cleanen van de vorige posts ?
Bedankt.

Dit is toch geen niveau ? (c) mcdronkz.
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-2-2008 11:36 Print reply

Posts: 8499
Opzicht geef je wel een grappige wending aan dit topic Dronkz. Misschien moet ie, nadat ie de powerband gecheckt heeft, ook even zijn voorraad boegievonkjes en compressiepoeder bijvullen.

Maargoed, zo heeft ie ook nix aan zijn topic en zal hij het nooit leren.


Zoals ik er tegenaan kijk heeft de tuner de cilinder wat te ver getuned, waardoor ie kut loopt. Net zoals met malossi's voor mbxblokken.
(En nee, dit is geen onzin)
 
Members zijn vervelend :-|
Wuisman 12-2-2008 11:44 Print reply

Posts: 408
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Opzicht geef je wel een grappige wending aan dit topic Dronkz. Misschien moet ie, nadat ie de powerband gecheckt heeft, ook even zijn voorraad boegievonkjes en compressiepoeder bijvullen.

Maargoed, zo heeft ie ook nix aan zijn topic en zal hij het nooit leren.


Zoals ik er tegenaan kijk heeft de tuner de cilinder wat te ver getuned, waardoor ie kut loopt. Net zoals met malossi's voor mbxblokken.
(En nee, dit is geen onzin)


Grappig? Als een "normale" gebruiker zoals ik dit flik, krijg ik gelijk een pp of ban... Beetje consequent blijven modjes..

Dit bericht is gewijzigd door Timac op 12-2-2008 om 11:58 uur.
 
Held
mcdronkz 12-2-2008 11:49 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timac
[...]


Grappig? Als een "normale" gebruiker zoals ik dit flik, krijg ik gelijk een pp of ban... Beetje relevant blijven modjes..


Mag ik vragen wat dit met relevantie te maken heeft ? Zoiets zou je beter tegen mij kunnen zeggen in dit geval.

Tip: consequent is het woord waar je naar op zoek bent.

Anyway, om jezelf gelijk te stellen aan mij getuigt natuurlijk niet echt van intelligentie.
 
fluitpoort 12-2-2008 11:51 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Mag ik vragen wat dit met relevantie te maken heeft ? Zoiets zou je beter tegen mij kunnen zeggen in dit geval.

Tip: consequent is het woord waar je naar op zoek bent.

Anyway, om jezelf gelijk te stellen aan mij getuigt natuurlijk niet echt van intelligentie.


Het woord relevantie heeft net zoveel met dit te maken als een versleten powerband.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-2-2008 11:52 Print reply

Posts: 10835
ja jongens en nu weer ontopic allemaal.

verdere oneensheid (interesserd me niet eens of dat een woord is) over mods of wat dan ook die inbox je maar...

ontopic dus
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
fluitpoort 12-2-2008 12:18 Print reply
Posts: 35
Misschien een beetje laat om nu mee te komen, maar ik heb daarnet me squish geprobeerd op te meten...

Ik begon met soldeer van 1.25mm dik maar geen resultaat, nu met soldeer van 2.3mm dik nog steeds geen resultaat, zou misschien kunnen dat me squish veel te groot is ?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee en misschien doe ik het wel geheel verkeerd, maar ik heb een stuk soldeer, met een hoek van 90 graden en 25mm uiteinde (boring is +- 47 volgens mij dus moet goed zijn) evenwijdig met de pistonpen in de cilinder gestoken en aan het vliegwiel gedraaid maar er wordt niets geplet ..
 

Dit topic is 4630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved