Martijn II - Forum en Sales Moderator |
13-2-2008 18:14 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]
dus bij de ori cilinder ook? heb ik trouwens nooit los gehad...
ga maar eens nadenken waardoor het uitzetten veroorzaakt wordt en dan maakt het dus geen drol uit of je em nou los hebt gehad of niet
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]
Klinkt miss heel erg dom, maar heb je wel carterolie?
klinkt mss heel dom, maar vlgs mij is dit een 2t.
edit: ow je bedoelt mengsmering bedenk ik net...
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 13-2-2008 om 18:15 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
mtx-motard |
13-2-2008 18:16 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]
In een vespa zit geen carterolie maat
maar is dit zeker door die te vast aangedraaide tapeinden of kan dit ook zijn door mijn krukas die krom is, kan ik dit contoroleren?
zet je tapenden op het originele moment, met een momentsleutel
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
_3s_ |
13-2-2008 18:17 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
ga maar eens nadenken waardoor het uitzetten veroorzaakt wordt en dan maakt het dus geen drol uit of je em nou los hebt gehad of niet
[...]
klinkt mss heel dom, maar vlgs mij is dit een 2t.
edit: ow je bedoelt mengsmering bedenk ik net...
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 13-2-2008 om 18:15 uur.
nee dat maakt inderdaad geen drol uit, maar als die gewoon met de voorgeschreven kilo's vast zat, zou het daar toch niet aan kunnen liggen? mja doet er ff niet toe die oude cilinder, die nieuwe, dat is wat me interesseert.
Ik had mooi 2% in bij mijn benzine ja.
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
_3s_ |
13-2-2008 18:18 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
zet je tapenden op het originele moment, met een momentsleutel
Als er iemand weet wat het juiste moment is voor de tapeinden van een vespa si, mag die me het altijd vertellen, want ik weet het niet, anders had ik het al lang geprobeerd.
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
13-2-2008 18:24 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]
nee dat maakt inderdaad geen drol uit, maar als die gewoon met de voorgeschreven kilo's vast zat, zou het daar toch niet aan kunnen liggen? mja doet er ff niet toe die oude cilinder, die nieuwe, dat is wat me interesseert.
de tapenden zorgen er idd niet voor dat je zuiger warmer wordt en daardoor uitzet...
ik doe het denkwerk wel ff...
jij verwisselt uitlaat, vervangt sproeier niet, zuiger wordt te warm, zet uit, cilinder zet niet genoeg mee uit omdat de tapenden de boel tegenhouden en hij loopt aan.
het zou best kunnen dat je tapenden met het goede moment vastzaten maar als je zuiger teveel uitzet zet ie teveel uit... zo simpel is het...en het kan best zijn dat de cilinder gewoon op zn maximale uitzetting zat, ongeacht of de tapenden te strak zaten...als een cilinder+kop te warm worden zetten ze ook omhoog uit waardoor de tapenden net zo goed te strak kunnen gaan zitten...
|
|
Too cool for school! |
|
mtx-motard |
13-2-2008 18:28 |
Posts: 14947 |
daarom zet je ze op het juiste moment zodat je een beetje speling hebt kwa uitzetten.
en als je 2% mengt, onsteking goed hebt staan, en een koffie bruine bougie hebt zit je goed.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
_3s_ |
13-2-2008 19:09 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
daarom zet je ze op het juiste moment zodat je een beetje speling hebt kwa uitzetten.
en als je 2% mengt, onsteking goed hebt staan, en een koffie bruine bougie hebt zit je goed.
mooi 2%, ontsteking perfect, en mooi koffiebruine bougie.
Dus als ik mijn tapeinden met de juiste kilo's vast draai, komt het in orde?
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
rik hulkenberg |
13-2-2008 19:19 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]
mooi 2%, ontsteking perfect, en mooi koffiebruine bougie.
Dus als ik mijn tapeinden met de juiste kilo's vast draai, komt het in orde?
ja ik weet niet of jij een moment sleutel hebt en weet hoe het werkt
en het aantal newtons hebt voor de cilkop
|
|
|
|
_3s_ |
13-2-2008 19:21 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
ja ik weet niet of jij een moment sleutel hebt en weet hoe het werkt
en het aantal newtons hebt voor de cilkop
ja ik weet wel hoe een momentsleutel werkt, en eraan geraken kan ik ook nog wel( kennis van me heeft er eentje )
alleen de kilo's weet ik niet...
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
mtx-motard |
13-2-2008 19:23 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]
ja ik weet wel hoe een momentsleutel werkt, en eraan geraken kan ik ook nog wel( kennis van me heeft er eentje )
alleen de kilo's weet ik niet...
zoek ff op google dan
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
_3s_ |
13-2-2008 19:23 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
zoek ff op google dan
ja dat zie ik wel te vinden
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
PRO TUNING |
13-2-2008 19:28 |
Posts: 4000 |
Het is niet voor elke brommer hetzelfde maar als regel :
M 6 - 0.8 - 1.0 kg/m
M 8 - 2.0 - 2.5 Kg/m
M 10 - 3.2 - 4.0 Kg/m
|
|
|
|
rik hulkenberg |
13-2-2008 19:30 |
Posts: 10029 |
anders moet je effe aan de brommerboer vragen mischien weet die het wel hebben meestal een werkboekken van brommers
edit ik zou wel het aantal newton doen wat word voorgeschreven
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 13-2-2008 om 19:31 uur.
|
|
|
|
_3s_ |
13-2-2008 19:41 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Het is niet voor elke brommer hetzelfde maar als regel :
M 6 - 0.8 - 1.0 kg/m
M 8 - 2.0 - 2.5 Kg/m
M 10 - 3.2 - 4.0 Kg/m
Het is M7
ja ik ga ook eerst zoeken naar de juiste kilo's, dan kan ik nog als ik het niet vind hier iets tussenin nemen
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Stutje1 |
13-2-2008 20:39 |
Posts: 189 |
je foto's zien eruit als aanloop sporen.
Niet warm loop sporen vind ik.
Komt idd door je tapeinden die te strak stonden.
Ik heb dit 1x gehad bij een maat van me, bij zn scooter. Wat baalde ik zeg.
|
|
honda mb 125cc |
|