Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oorzaak warmloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47903 - Oorzaak warmloper
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-2-2008 18:14 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]


dus bij de ori cilinder ook? heb ik trouwens nooit los gehad...


ga maar eens nadenken waardoor het uitzetten veroorzaakt wordt en dan maakt het dus geen drol uit of je em nou los hebt gehad of niet

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]


Klinkt miss heel erg dom, maar heb je wel carterolie?


klinkt mss heel dom, maar vlgs mij is dit een 2t.

edit: ow je bedoelt mengsmering bedenk ik net...


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 13-2-2008 om 18:15 uur.
 
Too cool for school!
mtx-motard 13-2-2008 18:16 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]


In een vespa zit geen carterolie maat

maar is dit zeker door die te vast aangedraaide tapeinden of kan dit ook zijn door mijn krukas die krom is, kan ik dit contoroleren?


zet je tapenden op het originele moment, met een momentsleutel


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
_3s_ 13-2-2008 18:17 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ga maar eens nadenken waardoor het uitzetten veroorzaakt wordt en dan maakt het dus geen drol uit of je em nou los hebt gehad of niet

[...]


klinkt mss heel dom, maar vlgs mij is dit een 2t.

edit: ow je bedoelt mengsmering bedenk ik net...


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 13-2-2008 om 18:15 uur.


nee dat maakt inderdaad geen drol uit, maar als die gewoon met de voorgeschreven kilo's vast zat, zou het daar toch niet aan kunnen liggen? mja doet er ff niet toe die oude cilinder, die nieuwe, dat is wat me interesseert.

Ik had mooi 2% in bij mijn benzine ja.
 
Jeuj TSW erbij! =D
_3s_ 13-2-2008 18:18 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


zet je tapenden op het originele moment, met een momentsleutel




Als er iemand weet wat het juiste moment is voor de tapeinden van een vespa si, mag die me het altijd vertellen, want ik weet het niet, anders had ik het al lang geprobeerd.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-2-2008 18:24 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]


nee dat maakt inderdaad geen drol uit, maar als die gewoon met de voorgeschreven kilo's vast zat, zou het daar toch niet aan kunnen liggen? mja doet er ff niet toe die oude cilinder, die nieuwe, dat is wat me interesseert.




de tapenden zorgen er idd niet voor dat je zuiger warmer wordt en daardoor uitzet...

ik doe het denkwerk wel ff...

jij verwisselt uitlaat, vervangt sproeier niet, zuiger wordt te warm, zet uit, cilinder zet niet genoeg mee uit omdat de tapenden de boel tegenhouden en hij loopt aan.

het zou best kunnen dat je tapenden met het goede moment vastzaten maar als je zuiger teveel uitzet zet ie teveel uit... zo simpel is het...en het kan best zijn dat de cilinder gewoon op zn maximale uitzetting zat, ongeacht of de tapenden te strak zaten...als een cilinder+kop te warm worden zetten ze ook omhoog uit waardoor de tapenden net zo goed te strak kunnen gaan zitten...


 
Too cool for school!
mtx-motard 13-2-2008 18:28 Print reply

Posts: 14947
daarom zet je ze op het juiste moment zodat je een beetje speling hebt kwa uitzetten.

en als je 2% mengt, onsteking goed hebt staan, en een koffie bruine bougie hebt zit je goed.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
_3s_ 13-2-2008 19:09 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
daarom zet je ze op het juiste moment zodat je een beetje speling hebt kwa uitzetten.

en als je 2% mengt, onsteking goed hebt staan, en een koffie bruine bougie hebt zit je goed.

mooi 2%, ontsteking perfect, en mooi koffiebruine bougie.

Dus als ik mijn tapeinden met de juiste kilo's vast draai, komt het in orde?

 
Jeuj TSW erbij! =D
rik hulkenberg 13-2-2008 19:19 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

mooi 2%, ontsteking perfect, en mooi koffiebruine bougie.

Dus als ik mijn tapeinden met de juiste kilo's vast draai, komt het in orde?


ja ik weet niet of jij een moment sleutel hebt en weet hoe het werkt
en het aantal newtons hebt voor de cilkop
 
_3s_ 13-2-2008 19:21 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

ja ik weet niet of jij een moment sleutel hebt en weet hoe het werkt
en het aantal newtons hebt voor de cilkop


ja ik weet wel hoe een momentsleutel werkt, en eraan geraken kan ik ook nog wel( kennis van me heeft er eentje )

alleen de kilo's weet ik niet...
 
Jeuj TSW erbij! =D
mtx-motard 13-2-2008 19:23 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]


ja ik weet wel hoe een momentsleutel werkt, en eraan geraken kan ik ook nog wel( kennis van me heeft er eentje )

alleen de kilo's weet ik niet...


zoek ff op google dan
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
_3s_ 13-2-2008 19:23 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


zoek ff op google dan

ja dat zie ik wel te vinden
 
Jeuj TSW erbij! =D
PRO TUNING 13-2-2008 19:28 Print reply

Posts: 4000
Het is niet voor elke brommer hetzelfde maar als regel :

M 6 - 0.8 - 1.0 kg/m

M 8 - 2.0 - 2.5 Kg/m

M 10 - 3.2 - 4.0 Kg/m
 
rik hulkenberg 13-2-2008 19:30 Print reply

Posts: 10029
anders moet je effe aan de brommerboer vragen mischien weet die het wel hebben meestal een werkboekken van brommers
edit ik zou wel het aantal newton doen wat word voorgeschreven

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 13-2-2008 om 19:31 uur.
 
_3s_ 13-2-2008 19:41 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Het is niet voor elke brommer hetzelfde maar als regel :

M 6 - 0.8 - 1.0 kg/m

M 8 - 2.0 - 2.5 Kg/m

M 10 - 3.2 - 4.0 Kg/m


Het is M7

ja ik ga ook eerst zoeken naar de juiste kilo's, dan kan ik nog als ik het niet vind hier iets tussenin nemen
 
Jeuj TSW erbij! =D
Stutje1 13-2-2008 20:39 Print reply

Posts: 189
je foto's zien eruit als aanloop sporen.
Niet warm loop sporen vind ik.

Komt idd door je tapeinden die te strak stonden.
Ik heb dit 1x gehad bij een maat van me, bij zn scooter. Wat baalde ik zeg.
 
honda mb 125cc

Dit topic is 8812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved