Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oorzaak warmloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47903 - Oorzaak warmloper
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_3s_ 11-2-2008 21:37 Print topicpost

Posts: 899
hoi,

Ik zit een beetje met een vervelend probleem.
Ik rij sinds kort met een vespa si, eerst een lange tijd origineel rondgereden, toen maar eens een ander uitlaatje aangeschaft. Meerbepaald een Proma Circuit. Maar ik was vergeten om een grote sproeier te zetten dus liep deze cilinder warm.

Geen probleem, ik kocht een nieuw cilindertje (malossi 65cc met kop) en monteerde deze op mijn blokje. Eens de boel helemaal perfect afgesteld was ben ik begonnen met inrijden, dit de eerste 50km heel erg op het gemak, daarna heel lichtjes opbouwend. Na 100km viel mijn brommer uit tijdens het rijden en later kwam ik er achter dat ik een (weeral) een warmloper had.

Nu bekeek ik mijn 2 cilindertjes nog eens goed en kwam tot de conclusie dat de warmloper sporen op precies maar ook echt precies dezelfde plaats zitten. Dit is toch geen toeval

wie kan mij zeggen waar dit aan ligt?

bvd!
Dries
 
Jeuj TSW erbij! =D

thunderbird - Forum en Sales Moderator 11-2-2008 21:39 Print reply

Posts: 7728
is hier al vaker voorbij gekomen; op de plaats waar de tapeinden zitten zeker?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
DoDo-tomos 11-2-2008 21:39 Print reply

Posts: 1842
heb je ze op de vier plekken zitten van je tapeindes.
wssn heb je dan je cillinder te strak aan gedraaid.
had derby_gpr_nude ook emt zijn evo gedaan en die was ook wamrgelopen naja lcihtjes en het houd gwn in dat ie te strak zit

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 11-2-2008 om 21:40 uur.
 
of vraag het niek de wildt
Joel_koningslust 11-2-2008 21:42 Print reply

Posts: 14514
vespa heeft maar 3 tapeinde dodo-tomos

maar doet er verder ook niet toe


heb je hem super hard met een ratel aan zitten peren ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 11-2-2008 om 21:43 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
_3s_ 11-2-2008 21:56 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
vespa heeft maar 3 tapeinde dodo-tomos

maar doet er verder ook niet toe


heb je hem super hard met een ratel aan zitten peren ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 11-2-2008 om 21:43 uur.


Echt hard heb ik ze niet aangedraaid.
De vegen zitten ook niet echt helemaal op de tapeinden, maar wel in de buurt.

Maar hoe komt het dat als je je tapeinden te vast aandraait, je kans loopt op een warmloper?


 
Jeuj TSW erbij! =D
Joel_koningslust 11-2-2008 22:03 Print reply

Posts: 14514
dan kan de cilinder niet samen met de zuiger een beetje uitzetten, dus wordt het krap

en weet je zeker dat je afstelling goed is? valse lucht gecheckt? bougie gecheckt, ff kijke of je de goede hittegraad hebt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
DoDo-tomos 11-2-2008 22:03 Print reply

Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
vespa heeft maar 3 tapeinde dodo-tomos

maar doet er verder ook niet toe


heb je hem super hard met een ratel aan zitten peren ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 11-2-2008 om 21:43 uur.


theorie blijft het zelfde
 
of vraag het niek de wildt
_3s_ 11-2-2008 22:07 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dan kan de cilinder niet samen met de zuiger een beetje uitzetten, dus wordt het krap

en weet je zeker dat je afstelling goed is? valse lucht gecheckt? bougie gecheckt, ff kijke of je de goede hittegraad hebt


ja afstelling is perfect! de bougie is erg mooi koffiebruin, zal morgen eens wat foto's posten van de cilinder en de kop.

valse lucht kreeg hij zowiezo niet, ben ik heel zeker van.
De bougie was mss 1 graadje te koud, maar de bromboer hier zei dat dat geen kwaad kon, dus gewoon door gereden. beter te koud dan te warm, toch?


 
Jeuj TSW erbij! =D
_3s_ 11-2-2008 22:07 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
[...]


theorie blijft het zelfde


tuurlijk, je bedoelde het goed
 
Jeuj TSW erbij! =D
50cc crosser 11-2-2008 22:13 Print reply

Posts: 1866
cilinder warm lopen door te vast aan draaien geloof ik niks van mijn puch je eerder draaide ik zo vast als kan ana is nooit warm gelopen alleen een keer vast door verot big end zuiger kwam niet tegen kop aan oid
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
_3s_ 11-2-2008 22:19 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
cilinder warm lopen door te vast aan draaien geloof ik niks van mijn puch je eerder draaide ik zo vast als kan ana is nooit warm gelopen alleen een keer vast door verot big end zuiger kwam niet tegen kop aan oid


Het lijkt me inderdaad ook raar

mja ik ga nu slapen, morgen school
 
Jeuj TSW erbij! =D
_3s_ 13-2-2008 13:18 Print reply

Posts: 899
hier een paar foto's van het voorval, ook van de oude cilinder

hier de oude cilinder 50cc originele cilinder:


en hier de nieuwe, 65cc malossi, met op verschillende plaatsen vegers:



komt dit doorat ik de cilinder te vast aandraaide?

of kan het ook zijn dat mijn krukas scheef is? kan ik dat controleren?

 
Jeuj TSW erbij! =D
christianos 13-2-2008 15:37 Print reply

Posts: 20445
ja dat is duidelijk omdat je een tapeind te strak aandraaide
 
_3s_ 13-2-2008 17:59 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ja dat is duidelijk omdat je een tapeind te strak aandraaide


dus bij de ori cilinder ook? heb ik trouwens nooit los gehad...
 
Jeuj TSW erbij! =D
Maartuhhh 13-2-2008 18:04 Print reply

Posts: 385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
hoi,

Ik zit een beetje met een vervelend probleem.
Ik rij sinds kort met een vespa si, eerst een lange tijd origineel rondgereden, toen maar eens een ander uitlaatje aangeschaft. Meerbepaald een Proma Circuit. Maar ik was vergeten om een grote sproeier te zetten dus liep deze cilinder warm.

Geen probleem, ik kocht een nieuw cilindertje (malossi 65cc met kop) en monteerde deze op mijn blokje. Eens de boel helemaal perfect afgesteld was ben ik begonnen met inrijden, dit de eerste 50km heel erg op het gemak, daarna heel lichtjes opbouwend. Na 100km viel mijn brommer uit tijdens het rijden en later kwam ik er achter dat ik een (weeral) een warmloper had.

Nu bekeek ik mijn 2 cilindertjes nog eens goed en kwam tot de conclusie dat de warmloper sporen op precies maar ook echt precies dezelfde plaats zitten. Dit is toch geen toeval

wie kan mij zeggen waar dit aan ligt?

bvd!
Dries


Klinkt miss heel erg dom, maar heb je wel carterolie?
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...
_3s_ 13-2-2008 18:11 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]


Klinkt miss heel erg dom, maar heb je wel carterolie?


In een vespa zit geen carterolie maat

maar is dit zeker door die te vast aangedraaide tapeinden of kan dit ook zijn door mijn krukas die krom is, kan ik dit contoroleren?
 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 8791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved