thunderbird - Forum en Sales Moderator |
11-2-2008 21:39 |
Posts: 7728 |
is hier al vaker voorbij gekomen; op de plaats waar de tapeinden zitten zeker?
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
DoDo-tomos |
11-2-2008 21:39 |
Posts: 1842 |
heb je ze op de vier plekken zitten van je tapeindes.
wssn heb je dan je cillinder te strak aan gedraaid.
had derby_gpr_nude ook emt zijn evo gedaan en die was ook wamrgelopen naja lcihtjes en het houd gwn in dat ie te strak zit
Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 11-2-2008 om 21:40 uur.
|
|
of vraag het niek de wildt |
|
Joel_koningslust |
11-2-2008 21:42 |
Posts: 14514 |
vespa heeft maar 3 tapeinde dodo-tomos
maar doet er verder ook niet toe
heb je hem super hard met een ratel aan zitten peren ofzo?
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 11-2-2008 om 21:43 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
_3s_ |
11-2-2008 21:56 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
vespa heeft maar 3 tapeinde dodo-tomos
maar doet er verder ook niet toe
heb je hem super hard met een ratel aan zitten peren ofzo?
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 11-2-2008 om 21:43 uur.
Echt hard heb ik ze niet aangedraaid.
De vegen zitten ook niet echt helemaal op de tapeinden, maar wel in de buurt.
Maar hoe komt het dat als je je tapeinden te vast aandraait, je kans loopt op een warmloper?
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Joel_koningslust |
11-2-2008 22:03 |
Posts: 14514 |
dan kan de cilinder niet samen met de zuiger een beetje uitzetten, dus wordt het krap
en weet je zeker dat je afstelling goed is? valse lucht gecheckt? bougie gecheckt, ff kijke of je de goede hittegraad hebt
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
DoDo-tomos |
11-2-2008 22:03 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
vespa heeft maar 3 tapeinde dodo-tomos
maar doet er verder ook niet toe
heb je hem super hard met een ratel aan zitten peren ofzo?
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 11-2-2008 om 21:43 uur.
theorie blijft het zelfde
|
|
of vraag het niek de wildt |
|
_3s_ |
11-2-2008 22:07 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dan kan de cilinder niet samen met de zuiger een beetje uitzetten, dus wordt het krap
en weet je zeker dat je afstelling goed is? valse lucht gecheckt? bougie gecheckt, ff kijke of je de goede hittegraad hebt
ja afstelling is perfect! de bougie is erg mooi koffiebruin, zal morgen eens wat foto's posten van de cilinder en de kop.
valse lucht kreeg hij zowiezo niet, ben ik heel zeker van.
De bougie was mss 1 graadje te koud, maar de bromboer hier zei dat dat geen kwaad kon, dus gewoon door gereden. beter te koud dan te warm, toch?
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
_3s_ |
11-2-2008 22:07 |
|
50cc crosser |
11-2-2008 22:13 |
Posts: 1866 |
cilinder warm lopen door te vast aan draaien geloof ik niks van mijn puch je eerder draaide ik zo vast als kan ana is nooit warm gelopen alleen een keer vast door verot big end zuiger kwam niet tegen kop aan oid
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
_3s_ |
11-2-2008 22:19 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
cilinder warm lopen door te vast aan draaien geloof ik niks van mijn puch je eerder draaide ik zo vast als kan ana is nooit warm gelopen alleen een keer vast door verot big end zuiger kwam niet tegen kop aan oid
Het lijkt me inderdaad ook raar
mja ik ga nu slapen, morgen school
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
_3s_ |
13-2-2008 13:18 |
Posts: 899 |
hier een paar foto's van het voorval, ook van de oude cilinder
hier de oude cilinder 50cc originele cilinder:
en hier de nieuwe, 65cc malossi, met op verschillende plaatsen vegers:
komt dit doorat ik de cilinder te vast aandraaide?
of kan het ook zijn dat mijn krukas scheef is? kan ik dat controleren?
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
christianos |
13-2-2008 15:37 |
Posts: 20445 |
ja dat is duidelijk omdat je een tapeind te strak aandraaide
|
|
|
|
_3s_ |
13-2-2008 17:59 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ja dat is duidelijk omdat je een tapeind te strak aandraaide
dus bij de ori cilinder ook? heb ik trouwens nooit los gehad...
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Maartuhhh |
13-2-2008 18:04 |
Posts: 385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
hoi,
Ik zit een beetje met een vervelend probleem.
Ik rij sinds kort met een vespa si, eerst een lange tijd origineel rondgereden, toen maar eens een ander uitlaatje aangeschaft. Meerbepaald een Proma Circuit. Maar ik was vergeten om een grote sproeier te zetten dus liep deze cilinder warm.
Geen probleem, ik kocht een nieuw cilindertje (malossi 65cc met kop) en monteerde deze op mijn blokje. Eens de boel helemaal perfect afgesteld was ben ik begonnen met inrijden, dit de eerste 50km heel erg op het gemak, daarna heel lichtjes opbouwend. Na 100km viel mijn brommer uit tijdens het rijden en later kwam ik er achter dat ik een (weeral) een warmloper had.
Nu bekeek ik mijn 2 cilindertjes nog eens goed en kwam tot de conclusie dat de warmloper sporen op precies maar ook echt precies dezelfde plaats zitten. Dit is toch geen toeval
wie kan mij zeggen waar dit aan ligt?
bvd!
Dries
Klinkt miss heel erg dom, maar heb je wel carterolie?
|
|
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje... |
|
_3s_ |
13-2-2008 18:11 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]
Klinkt miss heel erg dom, maar heb je wel carterolie?
In een vespa zit geen carterolie maat
maar is dit zeker door die te vast aangedraaide tapeinden of kan dit ook zijn door mijn krukas die krom is, kan ik dit contoroleren?
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|