Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR vooraan verlagen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47895 - NSR vooraan verlagen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toon_D 11-2-2008 18:00 Print topicpost
Posts: 98
Hallo,

Ik ben sinds enkele weken trotse eigenaar van een honda NSR. Na 1 jaar met de MT gereden te hebben! Nu vind ik een NSR nogal hoog staan vooraan waardoor de kuip hoog boven het voorwiel hangt. Ik zou deze dus graag wat verlagen vooraan. Enkel zie ik maar niet hoe... Door het stuur kan je de vorkpoten onmogelijk dieper schuiven. Iemand ideeën?

Groeten
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 11-2-2008 18:01 Print reply

Posts: 10560
voorpoten inkorten..

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Toon_D 11-2-2008 18:02 Print reply
Posts: 98
Er moeten toch bouten in de vorkpoten gevezen worden?
Eventueel de kuip verlagen? Dan is het ook weer mogelijk om clip-ons te plaatsen. Maar dan zit ik weer met het licht.

Dit bericht is gewijzigd door Toon_D op 11-2-2008 om 18:02 uur.
 
kenny77 11-2-2008 18:27 Print reply

Posts: 29286
bij mijn nsr heeft me vader busjes (ongeveer 3cm) op de kroonplaat gelast waar de poten door heen vallen en aan de boven kant dicht met een gat er door voor de schroef.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/45559/1

als je hier kijkt op ongeveer 2/3 van de pagina.

Maar misschien past ook een koonplaat van een cross model waar je met zoon boutjes de vorkpoot me moet vast zetten en dan kan je de voorvork ook laten zaken
 
Frysk 11-2-2008 18:36 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
bij mijn nsr heeft me vader busjes (ongeveer 3cm) op de kroonplaat gelast waar de poten door heen vallen en aan de boven kant dicht met een gat er door voor de schroef.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/45559/1

als je hier kijkt op ongeveer 2/3 van de pagina.

Maar misschien past ook een koonplaat van een cross model waar je met zoon boutjes de vorkpoot me moet vast zetten en dan kan je de voorvork ook laten zaken


zal je ff helpen


 
giggitybyte
kenny77 11-2-2008 18:37 Print reply

Posts: 29286
aha bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-2-2008 om 18:37 uur.
 
PRO TUNING 11-2-2008 19:26 Print reply

Posts: 4000
Het goedkoopste en simpelste is het monteren van dubbele terugslagveren of een busje op de bestaande terugslagveer.
 
Toon_D 11-2-2008 19:35 Print reply
Posts: 98
De terugslagveer is simpel gezegd de veer in je vorkpoot dan?
Want ik vind hem ook nogal softy vooraan. Ik heb het gevoel dat ik onderstuurd ben bij het ingaan van een krappe bocht. Heb al een aantal keer beetje geschoven vooraan. Een slappe veer drukt natuurlijk niet hard genoeg op de asfalt dus geen grip. Iemand suggesties? En de busjes op de kroonplaat lijkt me zelf een goed idee! Maar snap niet goed hoe alles juist bevestigd is.

Wat ook een probleem is. Als ik de bussen las, moet ik met clip-ons werken. Op zicht geen probleem, maar volges mij zitten deze tegen de kuip. Dus zou ik men kuip moeten verlagen of uitfrezen.
 
Toon_D 11-2-2008 20:16 Print reply
Posts: 98
Als verlagen niet zou lukken. Zou iemand me dan kunnen vertellen hoe ik mijn vering harder maak? Demping hoeft niet perse veranderen
 
erwinko 11-2-2008 20:32 Print reply

Posts: 1012
je kan ook je pro-link ompersen
dan komt hij achter hoger te staan en krijg je voor ook een lagere look

kijk maar:


 
Toon_D 11-2-2008 20:35 Print reply
Posts: 98
Hmm, had ik ook al bekeken. Maar heb je dan geen problemen met de lengte van je staander en je ketting die een bocht moet maken?
is anders wel pakken mooier. Je zit ook meer naar voor. Dat is mijn bedoeling... als je dan nog clip-ons kan monteren zou het wel af zijn

Dit bericht is gewijzigd door Toon_D op 11-2-2008 om 20:35 uur.
 
erwinko 11-2-2008 20:57 Print reply

Posts: 1012
de standaard moet je ong. 5 cm verlengen om hem normaal te kunnen neerzetten (ook voor als de weg een beetje afloopt)

de ketting gaat wel iets over je geleide blok lopen.
dat kan je oplossen door achter het grootste tandwiel te monteren (47)
en daarop de juiste grote voortandwiel uitzoeken.

ook een nadeel is dat je ketting spant als je inveert.
je moet dus gewoon zorgen dat je je ketting spant als je zelf op de brommer zit. dan heb je er geen problemen mee

iets kleinere tankinhoud heb je ook nog

het zijn wat kleine dingetjes, maar het ziet er echt een stuk mooier uit. persoonlijk vindt ik dat het enige lelijke van een standaard nsr. zo laag achter en hoog aan de voorkant.

dus ik heb die kleine minpuntjes er wel voor over


 
Toon_D 11-2-2008 21:02 Print reply
Posts: 98
Hmm, vind ik toch al vrij grote nadelen... ik bekijk het nog wel! Als er iemand nog iets weet om hem vooraan te verlagen mag hij er steeds mee voor de dag komen!
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-2-2008 21:05 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toon_D
De terugslagveer is simpel gezegd de veer in je vorkpoot dan?
Want ik vind hem ook nogal softy vooraan. Ik heb het gevoel dat ik onderstuurd ben bij het ingaan van een krappe bocht. Heb al een aantal keer beetje geschoven vooraan. Een slappe veer drukt natuurlijk niet hard genoeg op de asfalt dus geen grip. Iemand suggesties? En de busjes op de kroonplaat lijkt me zelf een goed idee! Maar snap niet goed hoe alles juist bevestigd is.

Wat ook een probleem is. Als ik de bussen las, moet ik met clip-ons werken. Op zicht geen probleem, maar volges mij zitten deze tegen de kuip. Dus zou ik men kuip moeten verlagen of uitfrezen.


de buisjes bovenop zijn van binnendiameter even groot als de buitendiameter van je binnenpoten.
op die manier kun je dus je poten in de buisjes laten zakken.
Als je dan buisjes hebt van 30mm hoog zakt je voorvork ook 30mm.

Je klipons kun je eventueel ook boven op de buisjes zetten.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Toon_D 11-2-2008 21:09 Print reply
Posts: 98
Hmm, heb nog een kroonplaat op overschot. Ik ga het eens uitproberen!
Lijkt me echt knap Hopelijk komt mijn kuip dan wel ni op de grond... Hehe.

Wat ik ook raar vindt is dat er nog pennen op de vork zijn bevestigd vanboven. Daar waar het stuur op vast zit volgens mij. Deze zitten dan gewoon mee in de buis?

Dit bericht is gewijzigd door Toon_D op 11-2-2008 om 21:12 uur.
 
PRO TUNING 12-2-2008 9:45 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toon_D
De terugslagveer is simpel gezegd de veer in je vorkpoot dan?
Want ik vind hem ook nogal softy vooraan. Ik heb het gevoel dat ik onderstuurd ben bij het ingaan van een krappe bocht. Heb al een aantal keer beetje geschoven vooraan. Een slappe veer drukt natuurlijk niet hard genoeg op de asfalt dus geen grip. Iemand suggesties? En de busjes op de kroonplaat lijkt me zelf een goed idee! Maar snap niet goed hoe alles juist bevestigd is.

Wat ook een probleem is. Als ik de bussen las, moet ik met clip-ons werken. Op zicht geen probleem, maar volges mij zitten deze tegen de kuip. Dus zou ik men kuip moeten verlagen of uitfrezen.


Terugslagveer zit onder je demperstang.
Slappe voorvork komt ook door te dunne (of te oude) voorvork olie (te weinig demping) mestal gebruik ik voor Honda voorvorken Denicol CFF 3 (SAE 15) met een luchtkamer van 7 - 10 cm.

 

Dit topic is 2134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved