Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinders Mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47892 - Cilinders Mtx-sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 11-2-2008 16:00 Print topicpost

Posts: 2183
Heej,

ik heb een paar vraagjes. Toen ik net op zolder tussen mn oude brommermeuk keek zag ik ineens 2 mtx-sh cilinders liggen. nu heb ik daar een paar vraagjes over.

ik heb gevonden:

een Eurocilindro 50cc

en

een Zeta 70cc.

Nu vraag ik mij af wat voor cilinders dit zijn. Ik bedoel daarmee wat voor wand erin zit en waar ze van gemaakt zijn en hoe ze presteren.

Laatste vraag is, kan ik een AC cilinder op een LC blok zetten, en dan de waterpomp gewoon afgesloten houden? of moet ik perse een AC koppelingsdeksel aanschaffen?

Alvast bedankt! Gr. Ben
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

henk43 11-2-2008 16:17 Print reply

Posts: 916
ac cilinder op een lc blok kan wel, maar dan moet je al die meuk er ff uithalen, van je waterpomp en alles, want dat is niet goed voor die dingen om droog te staan als de motor loopt
 
Nobody said it was easy
mtx_owned 11-2-2008 16:17 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
ac cilinder op een lc blok kan wel, maar dan moet je al die meuk er ff uithalen, van je waterpomp en alles, want dat is niet goed voor die dingen om droog te staan als de motor loopt


dus je bedoelt gewoon dat asje met tandwiel eruit, dan 2 afgesloten slangetjes op dat kapje en dan is het goed?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
THOMASJEUHHH 11-2-2008 17:25 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


dus je bedoelt gewoon dat asje met tandwiel eruit, dan 2 afgesloten slangetjes op dat kapje en dan is het goed?

nee, dan loopt al je olie in je waterpomphuis.
pak een sh koppelingskant, of doe er een beetje water in. en doe er een kort slangetje aan. zodat er niks in kan komen en toch water in zit.
 
bwoaahhppp,,..
mtx_owned 11-2-2008 17:27 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]

nee, dan loopt al je olie in je waterpomphuis.
pak een sh koppelingskant, of doe er een beetje water in. en doe er een kort slangetje aan. zodat er niks in kan komen en toch water in zit.


ja dat vertelde iemand mij net ook, iig bedankt
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Frysk 11-2-2008 17:39 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]

nee, dan loopt al je olie in je waterpomphuis.
pak een sh koppelingskant, of doe er een beetje water in. en doe er een kort slangetje aan. zodat er niks in kan komen en toch water in zit.



dan moet je geen water maar KVS doen.. dat smeert
 
giggitybyte
mtx_owned 11-2-2008 17:42 Print reply

Posts: 2183
maar kan iemand me ook meer vertellen over de cilinders zelf?? kan ik ze honen bijvoorbeeld, of zitten er chroom/nicasil wanden in??
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
THOMASJEUHHH 11-2-2008 17:46 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
maar kan iemand me ook meer vertellen over de cilinders zelf?? kan ik ze honen bijvoorbeeld, of zitten er chroom/nicasil wanden in??


kan je zelf zien?
aluminium cilinders = licht = nicasil.
gietijzer = zwaar =gietijzeren wand

maak anders even foto's of google even
 
bwoaahhppp,,..
Barrel 11-2-2008 18:16 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
maar kan iemand me ook meer vertellen over de cilinders zelf?? kan ik ze honen bijvoorbeeld, of zitten er chroom/nicasil wanden in??


kans dat eurocilindro een chrome wand heeft, is volges mij een alu cilinder
 
Maar dat is mijn mening...

Dit topic is 776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved