Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Opzoek naar een schakelbrommer, maar welke..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #47886 - Opzoek naar een schakelbrommer, maa...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SleutelJaNtjuh 10-2-2008 22:52 Print topicpost

Posts: 235
ejj luitjes ..,hoe is t ,,k heb n vraagske ,

k zit aan een schakel te denken ,nu weet ik dat am6 wel een betrouwbaar blok is ,en het is onder praktisch iedere brommer geschroeft. Wat is nu een goede schakelbrommer ?

K vraag hier eigelijk een btje om ervaring van andere, wat staat gewoon eerder bij de shop en wat niet..

Of heeft iemand meer vertrouwen in iets heel anders ,dus geen Am6 ..

Ik hoor het graag..
 

Rick_koningslust 10-2-2008 22:53 Print reply

Posts: 1467
het is ook de moeite waar om naar een derbi te kijken, welliswaar geen am6 blok, maar zeker niet slechter.
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
zx7r 10-2-2008 22:54 Print reply

Posts: 3868
Am 6 zijn prima blokjes, hoewel ik derbi net effe wat soepeler vindt. Maar over het algemeen is het prima kwaliteit mits je er goed mee om gaat.
 
grasmaaier89 10-2-2008 22:54 Print reply

Posts: 14412
honda mt series
goedkoop, makkelijk, en best snel
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
rubbert 10-2-2008 22:55 Print reply

Posts: 8825
derbi, ongeveer gelijk aan am6, am6 is iets sneller, maar derbi schakeld veeeeel beter, am6 schakel je 1 van de 2 keer mis, en schakelen gaat behoorlijk zwaar, maar am6 is wel goed blok, loopt altijd, en bijna geen onderhoud aan, ik weet niet watvoor brommer je wilt? racer/crosser/supermotard?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2008 om 22:55 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
zx7r 10-2-2008 22:58 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
derbi, ongeveer gelijk aan am6, am6 is iets sneller, maar derbi schakeld veeeeel beter, am6 schakel je 1 van de 2 keer mis, en schakelen gaat behoorlijk zwaar, maar am6 is wel goed blok, loopt altijd, en bijna geen onderhoud aan, ik weet niet watvoor brommer je wilt? racer/crosser/supermotard?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2008 om 22:55 uur.

Dan kan jij niet schakelen als je misschakelt.
 
rubbert 10-2-2008 22:59 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

Dan kan jij niet schakelen als je misschakelt.



is gewoon zo, 4,5 en 6e versnelling schiet hij vaak uit, olie maakt wel wat goed, maar ze houden het toch
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
honda_freak 10-2-2008 23:00 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

Dan kan jij niet schakelen als je misschakelt.


zullen we de am6 schakeld rot discussie maar weer even voor ons gaan houden?

sommigen hebben er last van (ja ik ook) en sommigen niet (maar die zien er gewoon leip uit door steeds met dat been naar boven te rammen )

zowel derbi als AM6 is goed zat, hebben zo hun kwaaltjes, verschil in de brommers van tegenwoordig heeft wat meer met het frame en rijwielgedeelte te maken
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
50cc crosser 10-2-2008 23:04 Print reply

Posts: 1866
schakelen bij am6 gaat wel fijn maar bij derbi voel je gewoon dat hij ind e versnelling zit en bij am6 vind ik naar mijn idee de koppeling nog al een gaar mechanisme om het helemaal via de adnere kant van het blok te doen en niet zo al bij derbi gewoon aan de goed kant
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Jelmer MX 10-2-2008 23:04 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



is gewoon zo, 4,5 en 6e versnelling schiet hij vaak uit, olie maakt wel wat goed, maar ze houden het toch

serieus in de tijd dat ik men mx had ben ik er 2 keer niet goed in gekomen..

je moet wat harder stampen maar dat neem je jezelf wel aan
 
SleutelJaNtjuh 10-2-2008 23:04 Print reply

Posts: 235
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


zullen we de am6 schakeld rot discussie maar weer even voor ons gaan houden?

sommigen hebben er last van (ja ik ook) en sommigen niet (maar die zien er gewoon leip uit door steeds met dat been naar boven te rammen )

zowel derbi als AM6 is goed zat, hebben zo hun kwaaltjes, verschil in de brommers van tegenwoordig heeft wat meer met het frame en rijwielgedeelte te maken



En dat wilde k dus graag wete ,,ik ben geintreseert in een racer. Ik vind een Aprillia RS of een Motorhispania RX50 ook wel netjes ..

Ik wil er echter wel een beetje aan sleutele .. ik wil m ong 100 late lope .. Dus duurbaarheid is ook wel een must..
Daarom ook een beetje de vraag ,wat houd het nu vol .. al die hispania's vanaf 2003 maar ook '04 en '05 zijn al bij de meeste shops geweest voor revisie

Dit bericht is gewijzigd door SleutelJaNtjuh op 10-2-2008 om 23:06 uur.
 
rubbert 10-2-2008 23:07 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

serieus in de tijd dat ik men mx had ben ik er 2 keer niet goed in gekomen..

je moet wat harder stampen maar dat neem je jezelf wel aan



geen zin om een hele discusie over te starten, maja, ik heb zelf zundapp gereden, iets ergers kwa schakelen kan je je niet bedenken, maar nog, ik vind het gewoon niet lekker gaan, net als 50cc crosser zegt, je hebt er zo weinig gevoel in, derbi wel, daar voel je hem door de versnelling schuiven als het waren, en daar zit hij ook altijd in een versnelling, er zit geen vrij tussen de versnellingen


edit: @SleutelJaNtjuh: gewoon kiezen wat je zelf het mooiste vind, eigenlijk alle brommers met am6 of derbi lopen wel aardig richting de 100 als je ze ontgrensd

rsjes lopen volgens mij het hardst ongegrensd, alleen die hebben er een handje van om achterwiellagers aan stront te draaien, die moet je om de zoveel duizend km vervangen

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2008 om 23:09 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
SleutelJaNtjuh 10-2-2008 23:09 Print reply

Posts: 235
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
derbi, ongeveer gelijk aan am6, am6 is iets sneller, maar derbi schakeld veeeeel beter, am6 schakel je 1 van de 2 keer mis, en schakelen gaat behoorlijk zwaar, maar am6 is wel goed blok, loopt altijd, en bijna geen onderhoud aan, ik weet niet watvoor brommer je wilt? racer/crosser/supermotard?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2008 om 22:55 uur.

..
...
....

Alhoewel zo'n supermotard ook wel erg verleidelijk klinkt..
 
SleutelJaNtjuh 10-2-2008 23:12 Print reply

Posts: 235
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



geen zin om een hele discusie over te starten, maja, ik heb zelf zundapp gereden, iets ergers kwa schakelen kan je je niet bedenken, maar nog, ik vind het gewoon niet lekker gaan, net als 50cc crosser zegt, je hebt er zo weinig gevoel in, derbi wel, daar voel je hem door de versnelling schuiven als het waren, en daar zit hij ook altijd in een versnelling, er zit geen vrij tussen de versnellingen


edit: @SleutelJaNtjuh: gewoon kiezen wat je zelf het mooiste vind, eigenlijk alle brommers met am6 of derbi lopen wel aardig richting de 100 als je ze ontgrensd

rsjes lopen volgens mij het hardst ongegrensd, alleen die hebben er een handje van om achterwiellagers aan stront te draaien, die moet je om de zoveel duizend km vervangen

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2008 om 23:09 uur.



Owkej dan ,,waarom gaat iedereen dan meteen met 70'er klungele enzo .. Een goede 50snel werkt toch ook al wonderen .. Maar afgezien van dus die rs'jes van aprillia lope de wiellagers in de soep ,verder geen kwale bij andere ??
 
Joel_koningslust 10-2-2008 23:15 Print reply

Posts: 14514
mh roest heel snel
rieju ook
derbi heeft vaak voorvorkkeeringen kapot en framecoating wil ook wel eens los laten, ook gebruiken die ( naar mijn mening ) slechte banden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
honda_freak 10-2-2008 23:19 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SleutelJaNtjuh
[...]

..
...
....

Alhoewel zo'n supermotard ook wel erg verleidelijk klinkt..


kijk niet alleen naar wat je mooi vind, ook wat goed zit (ja, ik ben een ouwelul). Zo zijn RXjes bijvoorbeeld van nature klein en als je Omafiets heet, dan is dat niet zo'n probleem, maar met mn 1.87 zou ik toch eerder voor een yammie TheeZetteR gaan dan.

Ook in de Racer/SuperMotard kwestie valt te discussieren, de 1 krijgt na een klein half uur al last van zn polsen bij een racer, de ander heeft na diezelfde tijd last van zn nek bij een supermotard. daarom is het ook helemaal niet verkeerd om indien mogelijk langere proefritten te maken. Al moet je dan ff tanken om m weer vol af te leveren. Kan een hoop narigheid voor later besparen.

Voor de snelheid hoef je het niet te doen, bij brommers ontlopen die snelheden elkaar niet zo heel veel. Racers zijn wel sneller, maar daarentegen zijn supermotards weer wat wendbaarder en speelser.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 3629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved