Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - radiateurs overdwars plaatsen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47885 - radiateurs overdwars plaatsen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 10-2-2008 22:43 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



dat is gewoon dom gelul aan gezien niet alle vloeistof door 1 kanaaltje kan en heeft een tzr ook de koeler er niet over zo in zitten?




nee, maar daar zitten de buisjes wel andersom erin, die zitten ook verticaal
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
helly 10-2-2008 22:45 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hallo ik ben van plan 2 derbi radiateurs overdwars te gaan plaatsen maar kan dit?

op deze manier maar let niet op de slang aansluitingen want komen andere rads voor in de plaats:

afbeelding


misschien ff moeite doen en zoeken naar radiateurs die wel het goede formaat hebben en verticaal kunnen staan.. is denk ik minder moeite en beter..
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
rubbert 10-2-2008 22:47 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


misschien ff moeite doen en zoeken naar radiateurs die wel het goede formaat hebben en verticaal kunnen staan.. is denk ik minder moeite en beter..



denk dat dat zoeken wordt naar scooter rad's
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
50cc crosser 10-2-2008 22:49 Print reply

Posts: 1866
bij auto's stroomt bij de meeste rads de kvs ook zo dus waarom zouw het niet kunne
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
oenoehoofd 10-2-2008 22:53 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
bij auto's stroomt bij de meeste rads de kvs ook zo dus waarom zouw het niet kunne


Waarom?

Omdat auto's gewoon verticale radjes hebben.

Als je senda radje draait, ligt hij horizontaal.

Doe zelf het nadenken veder maar.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
50cc crosser 10-2-2008 22:54 Print reply

Posts: 1866
egt niet auto's hebben meestal horizontale radjes


en zo zitten ze ook bij renault ed deze is van landrover

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
[...]


Waarom?

Omdat auto's gewoon verticale radjes hebben.

Als je senda radje draait, ligt hij horizontaal.

Doe zelf het nadenken veder maar.


dus denk jij maar ff na oen

Dit bericht is gewijzigd door 50cc crosser op 10-2-2008 om 22:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door 50cc crosser op 10-2-2008 om 23:05 uur.
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
oenoehoofd 10-2-2008 23:24 Print reply

Posts: 17851
Roffel, meest hebben toch echt verticaal vriend.

Sloop dagelijks auto's.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Ariej 10-2-2008 23:30 Print reply

Posts: 3685
het gaat toch gewoon om de circulatie? als je nu even kijkt naar je radiateur(s) en beredeneerd of het kvs rond te pompen valt en of het warme vloeistof gekoeld word is het in theorie toch goed.

en zelfs als je twijfels hebt kun je het op zijn minst proberen, bijvoorbeeld de radiateuren bevestigen met niet-permanente oplossingen en dan testen. die radiateurs heb je toch al. daarna kun je aan andere oplossingen denken
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Harold 11-2-2008 0:17 Print reply

Posts: 1052
Het hangt er echt wel vanaf hoe je koelkanalen staan (horizontaal of verticaal), maar je zult niet erg veel koelverlies er aan overhouden denk ik. Op de z'n zij zal het water een wat minder lange weg afleggen dan oorspronkelijk de bedoeling was, dus wordt het iets minder gekoeld.

Het belangrijkste is dat de warme stroom er aan de bovekant in moet en de koude stroom er aan de onderkant uit komt.

+ de vul oppening moet ook op het bovenste punt liggen, anders krijg je hem niet gevuld.
 
Leen 11-2-2008 0:45 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
Roffel, meest hebben toch echt verticaal vriend.

Sloop dagelijks auto's.



hahahaa, fucking sukkel, misschien moet je je ogen dan maar eens opendoen, ik denk dat 50% van de auto's gewoon liggende radiateurs heeft, en het maakt overigens geen ene kankerkloot uit, je waterpomp pompt de kvs er toch wel doorheen.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 11-2-2008 om 0:45 uur.
 
Mt5_grolsch 11-2-2008 7:12 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



hahahaa, fucking sukkel, misschien moet je je ogen dan maar eens opendoen, ik denk dat 50% van de auto's gewoon liggende radiateurs heeft, en het maakt overigens geen ene kankerkloot uit, je waterpomp pompt de kvs er toch wel doorheen.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 11-2-2008 om 0:45 uur.



ja dat d8 ik dus ook bijna alle auto's met een lage voorkant hebben de rads overdwars liggen dus
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Niek de Wildt 11-2-2008 8:21 Print reply
Posts: 7168
in dit topic:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/47879/2

had ik dit al getypt:

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
beter teveel koeling als te weinig. als hij teveel koelt gaat er nix kapot en als ze er toch op zitte zou ik toch voor 2 kiezen ziet er ook nog eens mooi uit
--------------------------------------------------------------------------------



wrong!, te koud is net zo slecht als te warm.


Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
tuurlijk gaat je water pomp er niet kapot van dat maakt niks geen verschil of je er dan met 1 of 2 rijd alleen het op temperatuur komen duurt langer maar aangezien je bij de (meeste) crossen al aan het gas mag melken voor je start lijkt me dat ook niet egt een probleem
--------------------------------------------------------------------------------



gewoon doen, zet ze in serie.
het op temperatuur komen is helemaal geen probleem (gaat nog bijna even snel) aangezien er een termostaat tussen zit die opengaat bij ongv 70* (dit werkt dmv, het uitzetten van een parafine olie achtige supstansie, test deze wel even goed met een bak warm water + termometer en dan kijken wanner en of hij goed open gaat), dus is hij kouder als dat dan blijft hij lekker dicht en is er nog geen koeling, dus maakt het nix uit al zouden er 100 radiateuren tussen zetten.

succes,





dus volgende keer wat beter zoeken.




het moet overigens gewoon in serie, want anders neemt het koelwater de weg van het minste weerstand, en die verschild per radiateur, en dan gebruikt hij er maar 1 of minder.



maar vergeet niet dat je een radiateur niet zomaar kunt omkeren, ik weet niet hoe ze normaal zitten? ook zo horizontaal?

 
Mt5_grolsch 11-2-2008 12:46 Print reply

Posts: 2014
kheb het vandaag op het werk ff nagevraagt en zij zeiden dat het gewoon moet kunnen zolang je maar een waterpomp hebt en de aansluitingen op de radiateur goed hebt(warm boven koud onder)

dus denk dat ik het zo maar een keer ga proberen.
als het goed werkt word de zwarte koeler de aansluitingen van verlast
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Niek de Wildt 11-2-2008 12:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



hahahaa, fucking sukkel, misschien moet je je ogen dan maar eens opendoen, ik denk dat 50% van de auto's gewoon liggende radiateurs heeft, en het maakt overigens geen ene kankerkloot uit, je waterpomp pompt de kvs er toch wel doorheen.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 11-2-2008 om 0:45 uur.


nee fucking sukkel, er zit bijna altijd wel een expansie tankje aan, waarvan de aanstuiting bovenaan moet zitten en niet zomaar onderaan mag want dat loopt hij vol.

laat maar is water in je radiateur stromen, en draai hem om, dan kun je zien waar welk pijpje voor is.
 
Mt5_grolsch 11-2-2008 13:00 Print reply

Posts: 2014
maar leg eens uit dan warom je je rad niet zomaar kunt omdraaien?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat

Dit topic is 2261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved