Name of Steel |
10-2-2008 22:22 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
Damn, 1 rad is groot genoeg.
Waarom 2 huge ass radjes erop als 1 al meer dan voldoende is.
rofl, dit loopt uit op niks
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
-wokkel- |
10-2-2008 22:24 |
Posts: 1129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
[...]
tsja, als je een dubbele rad tof vind en niet veel om ruimte en gewichtbesparing geeft wel mischien...
daar heb je helemaal gelijk in nie over na gedacht...
|
|
|
|
rubbert |
10-2-2008 22:28 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
Damn, 1 rad is groot genoeg.
Waarom 2 huge ass radjes erop als 1 al meer dan voldoende is.
weet je waarom? omdat het kan
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
oenoehoofd |
10-2-2008 22:33 |
|
50cc crosser |
10-2-2008 22:50 |
Posts: 1866 |
mijn scooter heeft ook dubbele rad van een cr 125 en wordt netjes 80 graden dus kan makkelijk en ik rijd zonder termostaat
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
jd boer |
10-2-2008 22:57 |
Posts: 6005 |
je optimale vermogen komt vrij tussen de 45 en de 55 graden ,
zou zegge gewoon testen , als die 55 graden blijft zit je wel redelijk goed dus
|
|
rs1sprintuhr |
|
50cc crosser |
10-2-2008 22:59 |
Posts: 1866 |
ja toen hij nog 7 pk had werd hij netjes 55 graden daarna niet getest eigenglijk maar nu als hij egt al een uur rijde zit er wel aardig druk achter dus schat tussen 70 en 90 graden ong
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
11-2-2008 1:43 |
Posts: 9841 |
dan anders:
als je het idee hebt dat ie wel eens te warm zou worden, omdat je niet harder dan 30 rijdt of wat dan ook dan kun je er voor de zekerheid een 2e rad op zetten.
het zal wél je waterpomp meer belasten, maar de vraag is of het teveel wordt. Ik denk het niet, kan ie wel aan.
Thermostaat altijd gebruiken, hoe langer het duurt voordat je blok op bedrijfstemperatuur is, hoe harder ie slijt en dan ben je met 1 rad beter af.
Dus sowieso thermostaat.
|
|
Too cool for school! |
|
Mt5_grolsch |
11-2-2008 7:14 |
Posts: 2014 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dan anders:
als je het idee hebt dat ie wel eens te warm zou worden, omdat je niet harder dan 30 rijdt of wat dan ook dan kun je er voor de zekerheid een 2e rad op zetten.
het zal wél je waterpomp meer belasten, maar de vraag is of het teveel wordt. Ik denk het niet, kan ie wel aan.
Thermostaat altijd gebruiken, hoe langer het duurt voordat je blok op bedrijfstemperatuur is, hoe harder ie slijt en dan ben je met 1 rad beter af.
Dus sowieso thermostaat.
het is voor de brommercross en aangezien je hier zo ff 6 uur achter mekaar rijd met korte rechte stukken dus weinig rij wind en mogelijkheid dat je koeler vol zand kan gaan zitten waardoor je nog minder koeling heb is het verstandig om er 2 te plaatsen
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
11-2-2008 11:21 |
Posts: 9841 |
dat bedoel ik
dan gewoon doen.
|
|
Too cool for school! |
|
dokocrosser |
11-2-2008 12:32 |
Posts: 1433 |
ik zou het er gewoon opzetten
als je een cross hebt met alleen maar modder en dat hij alleen maar toeren moet maken dan kun je het best gebruiken
mijn hm heeft ook 2 koelers en ik heb er nog nooit last van gehad dus ik zou het gewoon doen
en met ori pompje kan het ook makkelijk
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
11-2-2008 12:44 |
Posts: 10835 |
waarom wordt de waterpomp meer belast als je 2 (en dus eigenlijk een grotere) rad hebt?
Als het rad niet hoger komt te zitten dan lijkt me niet dat de waterpomp harder moet werken?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
crosserboy |
1-4-2008 19:30 |
Posts: 33 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
nee thermostaat doe alleen open en dicht gaan bij een bepaalt aantal graden
maakt niks uit 2 is wel handig als hij wel warm word koelt hij wel makkelijker
|
|
|
|
barry |
1-4-2008 19:33 |
Posts: 7387 |
brommers voor 6/8uren crossen raken bijna allemaal aan de kook met 1 radiateur!.
Daarom rijden ze als het kan (ruimte) met 2 koelers!
6uur lang non stop 9000rpm of meer bij een lage snelheid is best hitte gevoellig
|
|
He? |
|