Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Accu wordt niet opgeladen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 406 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #47872 - Accu wordt niet opgeladen.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3818 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RoelHonda 10-2-2008 17:26 Print topicpost

Posts: 341
Hallo,

De accu van mijn Derbi Senda '01 wordt niet opgeladen.
Hoort dit en hoe kan ik dit maken?

Alvast bedankt.
 
-

Harold 10-2-2008 17:36 Print reply

Posts: 1052
Laad hij met een losse acculader nog wel op?
Meestal is de accu gewoon kapot
 
2SLOW4ME 10-2-2008 21:08 Print reply

Posts: 1944
Hai, ik heb een GPR uit '01, en ik heb hetzelfde probleem.
accu opladen, 2x starten en dan is het weer zover tog?
heb ook nog geen oplossing gevonden, ben nu al mn draden aan het nalopen, maar nog niets vreemd gezien.
vaaaage sh*t
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Bart-Derbi 10-2-2008 21:08 Print reply

Posts: 6497
Probeer eens een nieuwe accu, kost de wereld niet.
 
J.wally 10-2-2008 21:09 Print reply

Posts: 2301
ffe alles doormeten?

dit is trouwens een echt derbi probleem.. ook sjonnies zitten vaak met dit probleem
 
Harold 11-2-2008 0:08 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
ffe alles doormeten?

dit is trouwens een echt derbi probleem.. ook sjonnies zitten vaak met dit probleem


Dat accu's kapot gaan is een algemeen probleem. Normale accu's hebben grofweg een levensduur van 5 jaar wanneer ze bijvoorbeeld wekelijks gebruikt worden.
Laat je je brommer in de winter bijv. een langere tijd stil staan dan wordt de levensduur een stuk korter, bijv 2 jaar.
Als het dus nog de eerste of tweede accu van die senda is de kans erg groot dat de accu gewoon kapot gaat.

Is dat het niet, dan zou ik is naar de spanningsregelaar kijken en naar de lichtspoel (als je ook geen verlichting hebt als de brommer loopt is wss je lichtspoel doorgebrand, wel ff de accu afkoppelen als je dat gaat testen, want als er nog prik in de accu zit blijft het licht natuurlijk branden)
 
RoelHonda 11-2-2008 0:25 Print reply

Posts: 341
De accu kan gewoon opgeladen worden dus daar is niks mis mee. Hij laad alleen niet op via de brommer. Hoe kan dit?

edit: Het licht brand onafhankelijk van de accu. Alleen als de brommer loopt. Het achterremlicht doet het alleen wanneer de accu is opgeladen en brommer uit is of als de brommer loopt.

Dit bericht is gewijzigd door RoelHonda op 11-2-2008 om 0:27 uur.
 
-
Harold 11-2-2008 10:04 Print reply

Posts: 1052
Dan is je spannings regelaar ws kapot. Die zorgt er voor dat de wisselstroom van de spoel wordt omgezet in gelijkstroom voor het opladen. Alle lampen enz werkt ook op wisselstroom, dus dat blijft dan wel werken, dus is de kans groot dat alleen de spannings regelaar kapot is.

Ik heb alleen geen idee hoe zo'n ding er uit ziet en waar die zit bij de nieuwe generatie brommers
 
Saknet 11-2-2008 10:39 Print reply

Posts: 10355
juiste draad vanaf spoel volgen he
kzou eerst de juiste spoel doormeten, kan best zijn dat er een apart spoeltje gebruikt word om je accu te laden

volgens dit draadschema
http://www.brommer-f.../u493/1064856038.gif

van deze pagina
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/75

moet je de gele draad volgen en met multimeter op volt meten op massa terwil je slinger aan je vliegwiel geeft

komt er volt dan is je spoel niet stuk en moet je de gele draad opzoeken in je kabelboom die loopt naar je gelijkrichter daar loopt ook een rode, vanaf de accu plus heen, en een massa, geel/groen

en moet je die gaan meten rode dustijdens een slinger aan je vliegwiel met je accu losgekoppeld. deze loopt ook naar je contactslot, en kan je daar dus ook meten. soms wel handig om te weten.

je kan ook gewoon je accu op volt meten als ie uitstaat en als ie loopt, als ie, als ie loopt dus meer volt heeft laad ie nog goed en is je accu gewoon katsversleten, elke dag dat je een accu stil laat staan beneden 12,4 volt verliest hij 1% vermogen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-2-2008 om 10:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-2-2008 om 10:43 uur.

en dan heb ik nog nooit aann een derbi senda gesleuteld :P

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-2-2008 om 10:45 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
RoelHonda 11-2-2008 12:33 Print reply

Posts: 341
Geak, bedankt!

 
-
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-2-2008 13:44 Print reply

Posts: 8617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Dan is je spannings regelaar ws kapot. Die zorgt er voor dat de wisselstroom van de spoel wordt omgezet in gelijkstroom voor het opladen.


Dat ding heet 'gelijkrichter'.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rik hulkenberg 11-2-2008 13:46 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Dat ding heet 'gelijkrichter'.


een derbi heeft geen gelijkrichter die zit in de spreg
een gelijkrichter zijn meestal 4 diodes maar de spreg begrenst ook de stroom voor de koplamp tot 12 volt

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 11-2-2008 om 13:47 uur.
 

Dit topic is 3818 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved