juiste draad vanaf spoel volgen he
kzou eerst de juiste spoel doormeten, kan best zijn dat er een apart spoeltje gebruikt word om je accu te laden
volgens dit draadschema
http://www.brommer-f.../u493/1064856038.gif
van deze pagina
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/75
moet je de gele draad volgen en met multimeter op volt meten op massa terwil je slinger aan je vliegwiel geeft
komt er volt dan is je spoel niet stuk en moet je de gele draad opzoeken in je kabelboom die loopt naar je gelijkrichter daar loopt ook een rode, vanaf de accu plus heen, en een massa, geel/groen
en moet je die gaan meten rode dustijdens een slinger aan je vliegwiel met je accu losgekoppeld. deze loopt ook naar je contactslot, en kan je daar dus ook meten. soms wel handig om te weten.
je kan ook gewoon je accu op volt meten als ie uitstaat en als ie loopt, als ie, als ie loopt dus meer volt heeft laad ie nog goed en is je accu gewoon katsversleten, elke dag dat je een accu stil laat staan beneden 12,4 volt verliest hij 1% vermogen.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-2-2008 om 10:40 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-2-2008 om 10:43 uur.
en dan heb ik nog nooit aann een derbi senda gesleuteld :P
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-2-2008 om 10:45 uur.
|