Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstel probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47856 - afstel probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rabarber 9-2-2008 18:30 Print topicpost

Posts: 169
ik heb een honda mt met 110cc 20mm mikuni en een 80 uitlaat.

nou is het probleem dat als ik ga rijden start hij redelijk snel. daarna tijdens het rijden rookt hij veel en komt hij niet op toeren een beetje de kenmerken van teveel benzine (viertakten). maar na een rondje of 2 dan gaat hij ineens veel toeren maken en loopt hij niet meer stationair, daarnaast tijdens het rijden valt hij soms ineens uit en dan weer aan en zo snel achter elkaar net of je het contact omdraait. wat is het probleem? ik kom er niet uit.
 

nolan 9-2-2008 18:46 Print reply
Posts: 63
is het geen valse lucht??
 
rabarber 9-2-2008 18:49 Print reply

Posts: 169
daar dacht ik eerst ook aan. maar verklaart dat ook dat hij in het begin goed loopt en dan opeens slecht?
 
senda80cc 9-2-2008 18:50 Print reply

Posts: 3434
kijk even of alles goed vast zit en of hij nergens valse lucht kan trekken!! dan ga je hem gewoon even goed afstellen, kijk ook even of je ontsteking goed staat en zou zeggen dat een 110cc wel iets voorontsteking mag hebben. (geef hem niet teveel ma gewoon heel klein beetje)

dan zou ik ff je cabrateur afstelling gaan tjekken!!
dit alles nadat je een nieuwe bougie hebt geplaatst en zeker weet dat hij goed vonkt
 
Keep on rockin' in a free world
rabarber 9-2-2008 18:56 Print reply

Posts: 169
de bougie is nieuw. de koppakking zou het kunnen zijn dit is inmiddels de 6e in 2 weken. na het starten zijn ze bijna direct kapot. ik zal deze ook weer eens nakijken en anders ergens weer een nieuwe o-ring laten maken. de onsteking staat als het goed is prima hij liep altijd gewoon goed. de carb afstelling is niet 100% hij staat te rijk.
 
nolan 9-2-2008 19:03 Print reply
Posts: 63
het roken komt dan denk ik dat hij te rijk staat,
en ik zou die koppaking eens goed nakijke, want dat kan niet echt goed zijn. Vandaar mischien de valse lucht
 
Saknet 9-2-2008 19:06 Print reply

Posts: 10355
vlotternaald blijft hangen of beinzine kraan levert niet genoeg, door vuiligheid.


als je dat iig verhelpt zal ie wel blijven roken/viertakten, waardoor je hem gok ik nog even af zult moeten stellen. mischien nieuwe bougie?


bij valse lucht zou die denk ik altijd in hoge toeren gaan lopen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-2-2008 om 19:08 uur.

dat je koppakkingen sneuvelen verbaasd me, zet je ze met een momentsleutel vast of op gevoel?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-2-2008 om 19:12 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
- Kevin - 9-2-2008 19:11 Print reply

Posts: 8086
Wat voor koppakkingen gebruik je?

Ik neem aan gewoon Malossi. Ik krijg ze niet stuk. Is je cilinder en je cilinderkop 100 % vlak? Ik verbaas me ook dat jij de koppakingen zo snel stuk krijgt, tipje van Saknet is wel handig, op moment aandraaien, het moment voor de cilinderkopbout is: 18 - 22 Nm volgens een officieel Honda document. Maar zelfs als je met gevoel je bouten aandraait, snap ik niet hoe je een koppakking kapot kan krijgen.

Ik vind je carb wel erg klein. Ik rij misschien wel met een iets wat grote carb maar kun je geen andere carb uittesten. Een 20 mm Mikuni is al lastig af te stellen. In combinatie met de Malossi cilinder ben ik bang dat je hem nooit goed afgesteld krijgt.

Het uitvallen en daarna weer aangaan is een probleem met je benzine flow. Wat Saknet hierboven zegt zou ook mogelijk kunnen zijn.

Gewoon even je carb compleet schoonmaken. Nieuwe benzine filter en kraan in de tank en nieuwe bezineleiding, nieuw filtertje op je leiding en klaar.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 9-2-2008 om 19:17 uur.
 
Saknet 9-2-2008 19:20 Print reply

Posts: 10355
de malossi is niet echt een koppelcilinder
maar hij rijd offroad met dat ding, dus dan kan hij er wel een grotere carb opzetten, maar dan moet ie ook een bijpassende pijp hebben ipv die ori 80, anders gaat die carb weinig bar verschil leveren. En ik denk eigenlijk dat die malossi iets te hoogtoerig is voor offroad gebruik,
wat momenteel opgevangen word door die originele 80 uitlaat. ga je een bijpassende pijp erop zetten, dan valt ie wat dood onder de 6/7000 toeren.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
rabarber 9-2-2008 20:23 Print reply

Posts: 169
dus jullie denken dat het aan de benzinetoevoer ligt? goed idee ga er meteen naar kijken morgen. en ik weet dat de pijp klote is er komt ook nog een 125cc pijp maar het is ff niet anders :P en de carb is wat klein maar ik wacht nog op het spruistuk voor mijn 28mm mikuni. ik ga morgen alles schoonmaken en eventueel vervangen en dan laat ik het wel horen.

en btw

de pakkingen sterven al na het starten iig de meeste nu heb ik een o-ring d.m.v een groef in mijn ac cilinderkop. de aluminium hoef ik niet te proberen want dan kan ik hem alleen starten en even later drupt de olie er al uit.

Dit bericht is gewijzigd door rabarber op 9-2-2008 om 20:24 uur.
 
Banaan 10-2-2008 9:57 Print reply

Posts: 5725
zijn je kop en cilinder nog wel recht dan?
 

Dit topic is 836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved