Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4 takt blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47850 - 4 takt blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 9-2-2008 16:26 Print topicpost

Posts: 5198
ik heb hier een immitatie blok van een honda ss
echt er gister vast gelopen, nu wil ik de cilinderkop enz. demonteren echter weet ik niet hoe ik de distributie ketting moet demonteren. er zit een klepje echter krijg ik deze niet los de eigenaar had er al met een schroevendraaier wat afgebroken.ik heb de cilinderkop een kleinbeetje verwarmd maar hij kwam maar niet los.
is er nog een andere manier om de ketting los te maken?
of moet dit klepje er echt af en zo ja hoe?

 
op naar de grote brommers

Rick_koningslust 9-2-2008 16:29 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik heb hier een immitatie blok van een honda ss
echt er gister vast gelopen, nu wil ik de cilinderkop enz. demonteren echter weet ik niet hoe ik de distributie ketting moet demonteren. er zit een klepje echter krijg ik deze niet los de eigenaar had er al met een schroevendraaier wat afgebroken.ik heb de cilinderkop een kleinbeetje verwarmd maar hij kwam maar niet los.
is er nog een andere manier om de ketting los te maken?
of moet dit klepje er echt af en zo ja hoe?



dat klepje he? zit dat op de cilinderkop? zon rond kapje, zoja deze zit met een lange bout door het blok heen, deze kan je dus aan de andere kant losdraaien
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Derbi-Olaf 9-2-2008 16:37 Print reply

Posts: 14999
als het een ronde klep is, en die zit op de zijkant van de cilinderkop, dan loopt er inderdaat een lange bout door je cilinderkop heen, met een moertje erop aan de andere kant van je cilinder
ik heb hier zelf ook ooit mee liggen kloten:P khad niet door dat het zo in elkaar zat
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Eat My Dust 9-2-2008 17:31 Print reply

Posts: 2562
meestal zit er op de distributie ketting een zelfde sluitsysteem als een normale ketting
zoniet
moet je met de bout die onder je onsteking zit, meestal chrome
, dus niet de olie aflaatbout, los draaien, dat is namelijk de automatische spanner voor je ketting
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
bart de scootergek 9-2-2008 17:34 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
meestal zit er op de distributie ketting een zelfde sluitsysteem als een normale ketting
zoniet
moet je met de bout die onder je onsteking zit, meestal chrome
, dus niet de olie aflaatbout, los draaien, dat is namelijk de automatische spanner voor je ketting


, een distributie ketting met een sluitschakel, dat zal dan bij dingen zijn met heel weinig vermogen.

Normaal gezien is het altijd eerst de spanning eraf halen, door de spanner los te maken, vervolgens kun je hem of van het bovenste tandwiel lichten. Kan ook zijn dat je tandwiel dan even los moet van de nokkenas om de ketting helemaal los te kunnen halen.
 
Honda RC-33
Sypie_Honda 9-2-2008 17:59 Print reply

Posts: 13830
we hadden laatst nog een oud renault blokje opt werk, die had ook een distributie ketting met sluitschakel.

alleen niet met een visje erop, maar met 2 clipjes.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Vehikel 9-2-2008 19:02 Print reply

Posts: 2903
Bij liggende blokjes is het niet nodig om de spanning eraf te halen, als je het klepje eenmaal los hebt, moet je het tandwiel losschroeven en dan rolt de ketting er zo af.
Verder zit er in de cilinder nog een geleiderrol, dat is dat boutje aan de distributieketting-kant van de cilinder, die moet ook los.
dat rondje klepje aan de zeikant zit idd met een lange bout vast, die je precies aan de andere kant los moet draaien met een dopsleutel nr. 10.

Let er wel op dat het dekseltje weer precies hetzelfde terug moet.

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Jochie 9-2-2008 19:51 Print reply

Posts: 141
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Bij liggende blokjes is het niet nodig om de spanning eraf te halen, als je het klepje eenmaal los hebt, moet je het tandwiel losschroeven en dan rolt de ketting er zo af.
Verder zit er in de cilinder nog een geleiderrol, dat is dat boutje aan de distributieketting-kant van de cilinder, die moet ook los.
dat rondje klepje aan de zeikant zit idd met een lange bout vast, die je precies aan de andere kant los moet draaien met een dopsleutel nr. 10.

Let er wel op dat het dekseltje weer precies hetzelfde terug moet.



enigste juist antwoord die gegeven is ..
 

Dit topic is 822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved