Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Maten lagers NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
MF: Yamaha DT 50 mx ...
BeF: Motorhispania r...
BeF: zoektocht naar ...
BeF: Honda nsr afste...
BeF: AM6 Geen massa ...
BeF: aprili sr50 dit...
MF: Vakantie uitrust...
Project: MTX80s moto...
BeF: Verlichting van...
TF: watergekoelde ci...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
User: wilfredJ
Bromfiets: Skyteam D...
User: jd boer
Motor: KTM EXC
Bromfiets: Puch Maxi
User: Nick
User: thom7647
Auto: Overig Onbeken...
Auto: Overig Onbeken...
User: gerwin88
   Online Users
   Er zijn 578 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47820 - Maten lagers NSR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Geared 7-2-2008 20:40 Print topicpost

Posts: 606
Hallo,

Ik ga mijn NSR blok reviceren. Ik heb wel verstand van reviceren bij zundapp blokken, al meerdere gedaan. Maar nu moet mijn NSR blok gereviceerd. Ik heb een werkplaatshandboek. Ik moet alleen de lagers en keerringen nog hebben. Bij de brommerzaak kunnen ze me dat niet geven, omdat ze geen complete setjes hebben. Nu heb ik in de FAQ de lager en keerring maten gevonden.

Honda MBX, NSR50:

Kogel lagers :

Krukas rechts : 6205 : 52x25x15
Krukas links : 6205 : 52x25x15
Balansas rechts : 6203 : 40x17x12
Balansas links : 6201 : 32x12x10
Primaire as rechts : 6303Z : 47x17x14
Secundaire as links : 6303 : 47x17x14
Primaire as links : 6001 : 28x12x8
Waterpomp as : 6001
Waterpomp lager : Nog Niet Bekend

Naaldhulzen en -bussen :

Secundaire as rechts : HK1512 : 21x15x12
Aandrijf as : HK1010 : 14x10x10
Balans as : HK1010 : 14x10x10
Small-end lager : Nog Niet Bekend

Keerringen :

Krukas rechts : 28x40x8 DGD
Krukas links : 61804 : 20x32x7 DGS
Kickstarter as : 16x28x7 DG
Versnellings as : 17x28x7 DFD
Schakel as : 12x22x7 DGS
Toerenteller as : 6,6x14,7x7 DES
Waterpomp as : 12x21x4

Nu mijn vraag
zit er nog verschil tussen 6 bak en 4 bak lagers?
Ik heb nu namelijk een 4 bak en ga er een 6 bak van maken (heb ik al in bezit).
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.

kenny77 7-2-2008 20:41 Print reply

Posts: 29286
de assen zijn volgens mij even dik , omdat je ze ook kunt uiwisslen (de 4 en 6 bak)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2008 om 20:41 uur.
 
De Schout 7-2-2008 20:41 Print reply
Posts: 5327
lagers voor 4 en 6-bak zijn identiek. behalve als je 6-bak van een cr50 gaat gebruiken, dan moet je een ander lager bij de koppeling, mja, die bak heb je wss toch niet
 
tune tweak fiddle bang bummer
Geared 7-2-2008 20:42 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
lagers voor 4 en 6-bak zijn identiek. behalve als je 6-bak van een cr50 gaat gebruiken, dan moet je een ander lager bij de koppeling, mja, die bak heb je wss toch niet

ik heb er 1 van een nsr, komt er tenminste wel uit

kloppen al die maten? en heeft iemand nog de maat van de waterpomp

welke lagers zou ik allemaal moeten vervangen. blok heeft 46000 km gelopen, misschien 1 keer gereviceerd en toen dichtgekit. Ik kan namelijk niet m'n blok loshalen en dan pas de lagers halen, heb anders geen vervoer.

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 7-2-2008 om 20:51 uur.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
De Schout 7-2-2008 20:51 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
Kogel lagers :

Krukas rechts : 6205 c3 : 52x25x15
Krukas links : 6205 c3 : 52x25x15
Balansas rechts : 6203 : 40x17x12
Balansas links : 6201 : 32x12x10
Primaire as rechts : 6303 Z : 47x17x14
Secundaire as links : 6303 : 47x17x14
Primaire as links : 6001 rs : 28x12x8
Waterpomp lager : 6001


Naaldhulzen en -bussen :

Secundaire as rechts : HK1512 : 21x15x12
Aandrijf as toerenteller en balans as : HK1010 : 14x10x10

Small-end lager : Nog Niet Bekend





wat lagers betreft klopt t zo.
keerringen kan ik je niet aan de maten helpen, wel eventueel de ori honda bestelnummers.

edit: ff voor de duidelijkheid, van die hk1010 heb je er ook maar een nodig.


Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-2-2008 om 20:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-2-2008 om 20:57 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Geared 7-2-2008 20:57 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


wat lagers betreft klopt t zo.
keerringen kan ik je niet aan de maten helpen, wel eventueel de ori honda bestelnummers.

edit: ff voor de duidelijkheid, van die hk1010 heb je er ook maar een nodig.


Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-2-2008 om 20:52 uur.

dus dat is gewoon 1 lager? die hk1010?

zou je die ori bestelnummers dan even willen zeggen.

is waterpomp as lager hetzelfde als waterpomp lager?

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 7-2-2008 om 21:02 uur.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
De Schout 7-2-2008 21:03 Print reply
Posts: 5327
„X Krukas L 91205-166-004
„X Krukas R 91206-GE3-611
„X Uitgaant t-wiel 91201-415-013
„X Schakel 91209-612-000
„X Kick (15mm) 91211-671-003
„X Kick (16mm) 91204-259-003
„X toerenteller 91201-324-023
„X W-pomp 91201-035-013
„X W-pomp Seal 19217-657-023

dus 1 van de 2 kickstart keerringen bestellen. 16mm is ori nsr/ns1 en 15mm is mbx ed.

weeral een edit...

waterpomp zit maar 1 lager in en dan is die 6001.

verder weet ik niet wat voor koppeling er hoort bij de bak die je nu gaat gebruiken? eentje die met clips vast zit of eentje met een moer? net zoals de ori 4-bak van een nsr? als je er een met clips gebruikt moet je eigelijk ook ander drukplaatje en drukstift hebben. dan zou je lager 6000 nog bij kunnen bestellen voor in je drukplaatje.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-2-2008 om 21:05 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Geared 7-2-2008 21:20 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
�X Krukas L 91205-166-004
�X Krukas R 91206-GE3-611
�X Uitgaant t-wiel 91201-415-013
�X Schakel 91209-612-000
�X Kick (15mm) 91211-671-003
�X Kick (16mm) 91204-259-003
�X toerenteller 91201-324-023
�X W-pomp 91201-035-013
�X W-pomp Seal 19217-657-023

dus 1 van de 2 kickstart keerringen bestellen. 16mm is ori nsr/ns1 en 15mm is mbx ed.

weeral een edit...

waterpomp zit maar 1 lager in en dan is die 6001.

verder weet ik niet wat voor koppeling er hoort bij de bak die je nu gaat gebruiken? eentje die met clips vast zit of eentje met een moer? net zoals de ori 4-bak van een nsr? als je er een met clips gebruikt moet je eigelijk ook ander drukplaatje en drukstift hebben. dan zou je lager 6000 nog bij kunnen bestellen voor in je drukplaatje.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-2-2008 om 21:05 uur.

dat is gewoon nog hetzelfde, het is alleen een andere as, met andere tandwielen.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
PRO TUNING 8-2-2008 10:14 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
„X Krukas L 91205-166-004
„X Krukas R 91206-GE3-611
„X Uitgaant t-wiel 91201-415-013
„X Schakel 91209-612-000
„X Kick (15mm) 91211-671-003
„X Kick (16mm) 91204-259-003
„X toerenteller 91201-324-023
„X W-pomp 91201-035-013
„X W-pomp Seal 19217-657-023

dus 1 van de 2 kickstart keerringen bestellen. 16mm is ori nsr/ns1 en 15mm is mbx ed.

weeral een edit...

waterpomp zit maar 1 lager in en dan is die 6001.

verder weet ik niet wat voor koppeling er hoort bij de bak die je nu gaat gebruiken? eentje die met clips vast zit of eentje met een moer? net zoals de ori 4-bak van een nsr? als je er een met clips gebruikt moet je eigelijk ook ander drukplaatje en drukstift hebben. dan zou je lager 6000 nog bij kunnen bestellen voor in je drukplaatje.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-2-2008 om 21:05 uur.


Voor originele onderdelen betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs
 
Geared 8-2-2008 10:31 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Voor originele onderdelen betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs

ja, maar ik denk wel dat ze dan kunnen zien wat voor maten het zijn
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
PRO TUNING 8-2-2008 11:32 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
[...]

ja, maar ik denk wel dat ze dan kunnen zien wat voor maten het zijn


Aan de hand van onderdelennummers kan de dealer meestal geen afmetingen /lager nummers zien.

 
De Schout 8-2-2008 19:53 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Voor originele onderdelen betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs


als k me niet vergis 15 euro totaal, exclusief waterpomp seal natuurlijk.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Geared 8-2-2008 20:17 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


als k me niet vergis 15 euro totaal, exclusief waterpomp seal natuurlijk.

ik heb nu alle keerringen + lagers (geen naaldlagers) voor ¤76 en een complete pakking set voor ¤8

ik heb nu alleen geen toerenteller keerring.

danzij vriend van mij nog ong ¤10 van de prijs af. bij gewone brommerzaak.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.

Dit topic is 1672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved