Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder(s) DERBI SM/R/etc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4780 - cilinder(s) DERBI SM/R/etc
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zeta-boy 19-7-2002?23:26 Print reply

Posts: 2066
14,5 pk met een standaard Polini??? Heb ook wel mijn twijfels moet ik zeggen. dat is echt behoorlijk wat. Standaard red je het niet. Evo denk ik wel.

Btw vandeweek een Polini Evo 5 gezien voor op een scooter. Damn wat ziet dat er bruut uit zeg. Supermooie vlinderpoort die eventueel nog 0,7 mm omhoog zou kunnen. Spoelpoorten zijn van het formaat joekel. Niks aan doen dus. Het enigste wat je zou kunnen optimaliseren is de scheidingswanden van de poorten vanuit de karter. Die zijn nu netjes rond afgewerkt, maar beter zou natuurlijk scherp afwerken zijn. Voor de rest echt helemaal super.

[This message is edited by Zeta-boy on 19-7-2002 23:30]
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
SIWWN 19-7-2002?23:28 Print reply
Posts: 7079
zal wel dicht in de buurt zitten..

Maar het is 71 cc, is dat dan geen "80 cc"?


 
Nasic 19-7-2002?23:28 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH)? MT

Quote:
Originally posted by: Nasic?'Rie-eg-goe'

ik zou voor de malossi gaan. ...

Edit: in spanje hebben sm/r std al 9 pk op het achterwiel. dus ik ga dr vanuit dat die 14.5pk ook op het achterwiel ik gemeten, en dan is het best mogelijk

[This message is edited by Nasic 'Rie-eg-goe' on 19-7-2002 21:53]



Op de Polini site staat maar 6


jah maar kijk maar eens op de derbi sites...... is echt 9 pk op het achterwiel. enneh de derbis hebben std een 12mm carb, en een veeeeeelste dunne pijp voor een 70cc, en de onstekingen in alle blokken van tegenwordig is van ducati.
 
Ducati 900SS
Zoetahmeerdah [Marcel] 20-7-2002?12:41 Print reply

Posts: 5996
IRON CYLINDER, is dat nikasil??
 
ik haat mensen
dick1 20-7-2002?12:49 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?

14,5 pk met een standaard Polini??? Heb ook wel mijn twijfels moet ik zeggen. dat is echt behoorlijk wat. Standaard red je het niet. Evo denk ik wel.

Btw vandeweek een Polini Evo 5 gezien voor op een scooter. Damn wat ziet dat er bruut uit zeg. Supermooie vlinderpoort die eventueel nog 0,7 mm omhoog zou kunnen. Spoelpoorten zijn van het formaat joekel. Niks aan doen dus. Het enigste wat je zou kunnen optimaliseren is de scheidingswanden van de poorten vanuit de karter. Die zijn nu netjes rond afgewerkt, maar beter zou natuurlijk scherp afwerken zijn. Voor de rest echt helemaal super.

[This message is edited by Zeta-boy on 19-7-2002 23:30]


ik heb gehoord dat ze die rondingen zo laten tegenwoordig, en er valt meestal nog wel wat aan de spoelpoorten te doen, om hem nog hoog toeriger te maken.

ohja, er vroeg ook iemand waarom ze geen spoelingen in de zuigers hadden gemaakt?
waarom zou je dat doen? als je carter inlaat hebt? hooguit koel en smeer je de cil wand ermee, maar je zult er niet meer vermogen door krijgen
 
mikey 20-7-2002?13:09 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

IRON CYLINDER, is dat nikasil??


iron : ijzer dus zal wel gietijzeren cilinder zijn
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
MB50TUNED 20-7-2002?14:35 Print reply
Posts: 1054
Er is iemand geweest met een ongetunede 70 mhr op een RS 18 pk scoorde. De testbank kan wel afwijken want was niet geijkt. Maar ik weet toch wel zeker dat hij de 14,5 haalde. Bij koopmans dachten ze zelfs de 16. Die cilinder valt niet meer erg veel aan te tunen als hij al een goede timing en T/A en afwerking heeft. En vergeet iet dat een schakel minder vermogen verspeelt op de overbrenging. Score van 18 pk werd behaald met spul dat zo uit de doos kwam.

polini is idd meestal erg positief, maar het zal best eens waar kunnen zijn met een goede setup en afstelling...

En ik weet wel zeker dat er een grotere carb opzat bij de run van polini. Alleen al omdat ze in spanje niet geleverd worden met 9 mm! Maar het lijkt mij sterk om met ori uitlaat 14,5 pk te halen. Maar jasper had ook 16,5 pk met airsal(tuned), ori ontsteking gianelli en 26 mm en rvs spruitstuk op derbi.

Dus trek niet te snel conclusies....

[This message is edited by MB50 TUNED on 20-7-2002 14:43]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Zoetahmeerdah [Marcel] 20-7-2002?15:38 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: dick1?

Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

polini heeft als het goed is die meting verricht met ALLEEN de andere cilinderkit erop
maar ik wil namelijk wetuh welke nou harder gaat, maar niamdn weet dat? jammer :( en niemand weet wat voor materiaal de cilinderwand is gemaakt?


sym:
dus met 9mm (of hoe groot zijn die dingen?) en ori uitlaat, ontsteking enz? HALLO, 14,5 pk aan het achterwiel...


hm, die site is wereldwijd en voor elk land zit er een andere uitlaat op...want dat is het enige wat begrensd is aan die brommer...
 
ik haat mensen
dick1 20-7-2002?21:06 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

Quote:
Originally posted by: dick1?

Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

polini heeft als het goed is die meting verricht met ALLEEN de andere cilinderkit erop
maar ik wil namelijk wetuh welke nou harder gaat, maar niamdn weet dat? jammer :( en niemand weet wat voor materiaal de cilinderwand is gemaakt?


sym:
dus met 9mm (of hoe groot zijn die dingen?) en ori uitlaat, ontsteking enz? HALLO, 14,5 pk aan het achterwiel...


hm, die site is wereldwijd en voor elk land zit er een andere uitlaat op...want dat is het enige wat begrensd is aan die brommer...


ik denk dat geen enkel land standaard zo'n bloedsnel uitlaat erop heeft
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 21-7-2002?11:18 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Er is iemand geweest met een ongetunede 70 mhr op een RS 18 pk scoorde. De testbank kan wel afwijken want was niet geijkt. Maar ik weet toch wel zeker dat hij de 14,5 haalde. Bij koopmans dachten ze zelfs de 16. Die cilinder valt niet meer erg veel aan te tunen als hij al een goede timing en T/A en afwerking heeft. En vergeet iet dat een schakel minder vermogen verspeelt op de overbrenging. Score van 18 pk werd behaald met spul dat zo uit de doos kwam.

polini is idd meestal erg positief, maar het zal best eens waar kunnen zijn met een goede setup en afstelling...

En ik weet wel zeker dat er een grotere carb opzat bij de run van polini. Alleen al omdat ze in spanje niet geleverd worden met 9 mm! Maar het lijkt mij sterk om met ori uitlaat 14,5 pk te halen. Maar jasper had ook 16,5 pk met airsal(tuned), ori ontsteking gianelli en 26 mm en rvs spruitstuk op derbi.

Dus trek niet te snel conclusies....

[This message is edited by MB50 TUNED on 20-7-2002 14:43]


hm, ze hebben denk ik de snelste standaard uitlaat gebruikt waarschijnlijk die van spanje ofzo, alleen het onderbochtje is anders..
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 21-7-2002?11:20 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: dick1?

Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

Quote:
Originally posted by: dick1?

Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

polini heeft als het goed is die meting verricht met ALLEEN de andere cilinderkit erop
maar ik wil namelijk wetuh welke nou harder gaat, maar niamdn weet dat? jammer :( en niemand weet wat voor materiaal de cilinderwand is gemaakt?


sym:
dus met 9mm (of hoe groot zijn die dingen?) en ori uitlaat, ontsteking enz? HALLO, 14,5 pk aan het achterwiel...


hm, die site is wereldwijd en voor elk land zit er een andere uitlaat op...want dat is het enige wat begrensd is aan die brommer...


ik denk dat geen enkel land standaard zo'n bloedsnel uitlaat erop heeft


ja maar waarom zou polini onjuiste info erop zetten? mischien hebben ze wel een dikke uitlaat gebruikt...maar het is wel stom dat ze dat er niet bij vermelden
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 21-7-2002?20:04 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: dick1?

Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?

14,5 pk met een standaard Polini??? Heb ook wel mijn twijfels moet ik zeggen. dat is echt behoorlijk wat. Standaard red je het niet. Evo denk ik wel.

Btw vandeweek een Polini Evo 5 gezien voor op een scooter. Damn wat ziet dat er bruut uit zeg. Supermooie vlinderpoort die eventueel nog 0,7 mm omhoog zou kunnen. Spoelpoorten zijn van het formaat joekel. Niks aan doen dus. Het enigste wat je zou kunnen optimaliseren is de scheidingswanden van de poorten vanuit de karter. Die zijn nu netjes rond afgewerkt, maar beter zou natuurlijk scherp afwerken zijn. Voor de rest echt helemaal super.

[This message is edited by Zeta-boy on 19-7-2002 23:30]


ik heb gehoord dat ze die rondingen zo laten tegenwoordig, en er valt meestal nog wel wat aan de spoelpoorten te doen, om hem nog hoog toeriger te maken.

ohja, er vroeg ook iemand waarom ze geen spoelingen in de zuigers hadden gemaakt?
waarom zou je dat doen? als je carter inlaat hebt? hooguit koel en smeer je de cil wand ermee, maar je zult er niet meer vermogen door krijgen


aha vandaar
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 21-7-2002?20:06 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?

14,5 pk met een standaard Polini??? Heb ook wel mijn twijfels moet ik zeggen. dat is echt behoorlijk wat. Standaard red je het niet. Evo denk ik wel.

Btw vandeweek een Polini Evo 5 gezien voor op een scooter. Damn wat ziet dat er bruut uit zeg. Supermooie vlinderpoort die eventueel nog 0,7 mm omhoog zou kunnen. Spoelpoorten zijn van het formaat joekel. Niks aan doen dus. Het enigste wat je zou kunnen optimaliseren is de scheidingswanden van de poorten vanuit de karter. Die zijn nu netjes rond afgewerkt, maar beter zou natuurlijk scherp afwerken zijn. Voor de rest echt helemaal super.

[This message is edited by Zeta-boy on 19-7-2002 23:30]


hij heeft ook evo timingpoorten...stond op scootparts: D=47,60mm, 70cc, Aluminium, LC.
Evo poortconfiguratie, dus bloedsnel!
Komplete kit met kop etc.
Past op oa: Derbi Senda, GPR.

 
ik haat mensen

Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved