Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Metaal bij blokolie, tandwielverhouding veranderen en nog wat.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47794 - Metaal bij blokolie, tandwielverhou...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RoelHonda 6-2-2008 19:22 Print topicpost

Posts: 341
(1)Ik mocht eindelijk met de brom rijden(nouja, nog niet maar dat boeit ff niet) Na een tijd rijden kwam ik er achter dat als ik met me koppeling in terugschakelde en hij in de 1 kwam hij een schurend geluid maakt.. In de andere versnellingen niet en alleen met terugschakelen. Verder moest ik echt de pook induwe anders pakte hij het niet super.. Hoe kan dit?

(2)De olie afgetapt, zitten er op die bout, metaal schilvers/slijpsel, verder niet echt veel olie. Kan dit de oorzaak van ^^^^ zijn?

Verder leek het of er olie langs me schakelpook lekte, kan dit? Zoja, hoe kan ik dit maken? (Ik haal het liefst niet me blok uit mekaar)
(3)Het liefst heb ik me blok vanbinnen ff helemaal schoon omdat ik niet weet wat ermee is gebeurt bij de vorige eigenaar. krijgt ik dit voor mekaar door bijv. 2 keer opnieuw blokolie erin? En hoeveel moet er in?

(4)Verder heb ik wat problemen met me achterwiel. Als ik die as normaal vast draai klemt me achterwiel. Daarom had ik deze wat losser gezet zodat me achterwiel vrij kon bewegen. Nou was onder het rijden de kettingspanner links los gegaan en in de bocht, ketting eraf en wiel scheef. Geluk dat me pa achter me reed anders was ik de zak(top meten). Wat moet ik hiermee doen en hoort het dat me achterwiel dan klemt?

(5)Heeft iemand een foto hoe deze in mekaar hoort?(de ringen die langs het lager zitten)

(6)Verder loopt hij nét te hard. Rond de 83/85 met wind van de zijkant, niet mee maar ook niet erg tegen. Dus wil ik me tandwielverhouding veranderen zodat ik rond max. 78 uit kom, lukt dit door 1 tandje te veranderen? Het is nou: 12<>48. Trekt super lekker op maar heeft wel een érg korte 1. Verder zou ik graag willen dat hij in de 5&6 ook lekker trekt.

(7)Mijn accu wordt niet opgeladen door de brommer. Hoe kan dit en wat moet ik er aan doen?

Kan een 18 inch binnenband in een 17 inch? Volgens Rob's tweewielers in boxmeer ging dit wel. Nou, ik heb het hem maar laten doen en nou zit er een bult in me band. Komt dit hierdoor?

(8) Ik wil mijn olietankje/pompje eraf hebben en over gaan op zelf mengen. Met welke mengverhouding moet ik beginnen en hoe weet ik wanneer het nou goed is?



Zullen vast nog wat vragen komen.
Alvast bedankt.




Dit bericht is gewijzigd door RoelHonda op 7-2-2008 om 12:31 uur.
 
-

Anjo 6-2-2008 19:26 Print reply

Posts: 23
Blok / achterwiel en accu heb ik geen verstand van, maar in elk geval geen 18" binnenband om een 17" velg leggen! Ik heb er ook even mee gereden, maar moest zeer snel een nieuwe achterband hebben omdat de binnenband te groot was (zei de bromfietszaak tenminste..)
 
ikkejw 6-2-2008 19:30 Print reply

Posts: 9886
die olie langs je versnellingspook komt door lekke keerring, als het goed is kun je die er van buitenaf uit peuteren

ff olie eruit, keerring stuk snijden, en dan met een tangetje de keerring eruit vissen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
RoelHonda 6-2-2008 19:33 Print reply

Posts: 341
Jah kerel, en hoe krijg ik er dan een nieuwe keerring in?

 
-
Frysk 6-2-2008 19:36 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelHonda
Jah kerel, en hoe krijg ik er dan een nieuwe keerring in?



die druk je erin..

jezus.
 
giggitybyte
TSX.maxi S....... 6-2-2008 19:37 Print reply
Posts: 511
als je de schakelpook van de schakkelas haalt en hem dan een beetej schoonmaakt kun je een nieuwe die je moet kopen er zo op duwe
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
RoelHonda 6-2-2008 19:39 Print reply

Posts: 341
ooh, wist niet dat het er zo weer in paste omdat hij zei dat het eruit gesneden moest worden
 
-
KaWaReZ 6-2-2008 19:39 Print reply

Posts: 20582
pijpsleutel en rubberen hamer

18"binnenband op 17" velg = not done

ijzerslijpsel in je blok = schade.
Hou er een magneet bij... is het staal of alu? (Alu kan van koppeling komen die wat is ingeslagen, is niet echt een probleem) Staal = probleem, zul je wsl je blok moeten splitten.

Brommerblokje kan wel wat hebben, maar ik zou dit niet vertrouwen.
(spoelen met diesel wil je het schoon hebben)

Je achterwiel klemt: band klemt of wat?

Als je achterwiel klemt PUUR omdat je as vastzit, dan zit er een afstandsbus verkeerd of iets anders. Isjniegoe

tot zover denk ik :+
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
ikkejw 6-2-2008 19:46 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelHonda
ooh, wist niet dat het er zo weer in paste omdat hij zei dat het eruit gesneden moest worden


keerring is gewoon een stukje rubber met een veertje erachter
 
Preserve nature - Always wear a helmet
BSTS 6-2-2008 19:50 Print reply

Posts: 4241
een keering zoals deze kun je heel makkelijk verwijderen.

je draait er 2 houtschroeven in en die pak je met 2 tangen aan, en trek je hem er zo uit.


 
sprintjah
Vuile Beunkoe 6-2-2008 20:03 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
een keering zoals deze kun je heel makkelijk verwijderen.

je draait er 2 houtschroeven in en die pak je met 2 tangen aan, en trek je hem er zo uit.




Nieuwe doe je er ook op zo'n manier in
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
BSTS 6-2-2008 20:06 Print reply

Posts: 4241
de nieuwe doe je er dus niet met 2 schroeven in want dan heb je meteen 2 lekken in 1 keerring
 
sprintjah
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-2-2008 13:01 Print reply

Posts: 10835
zet de vraag er gewoon in een nieuwe post in, dan hoef je ook niet stiekem je topic te kicken.

mengevrhouding 1 op 50. (2% olie)
als je goed kan meten dan weet je wanneer het goed is, of wat bedoel je precies?


 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
kenny77 7-2-2008 13:46 Print reply

Posts: 29286
Het stroef schakelen heb ik bij mijn honda nsr ook gehad, nadat ik de koppelings kap er af heb gehaald.
Dit was dat het ringetje van de kickstarter( de tussen ring van de kickstarter en het carter) tussen het schakelmechanismen was gevalen met terug er in zetten. (dit had ik niet gezien)
Het was presies het zelfde ook stroef schakelen.
Nadat ik het weer terug ertussen had gezet schakelde hij weer perfect.
Misschien dat dit het is?
 
RoelHonda 11-2-2008 0:27 Print reply

Posts: 341
't lupt nie echt, niemand die een antwoord kan geven?
 
-

Dit topic is 2092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved