Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Eurokit Tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 960 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47787 - Eurokit Tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harm 6-2-2008 16:44 Print topicpost

Posts: 3032
Ik zit hier een beetje in de Knowledge Base te kijken, kom ik dit stukje tegen over de Eurokit cilinder voor de TSX:

Eurokit 75cc cilinder voor Suzuki TSX

De winkel geeft 75cc aan, maar het is maar een 65cc cilinder, eigenlijk zijn alle 70cc cilinders maar 65cc, reken maar na, alleen maar verkooppraatjes dus.
Deze cilinder is in 2 of meer versies gemaakt:
-slome versie: max snelheid = 90km/uur @ 10000 rpm
-snelle versie: snelheid = 110km/uur @ 11000 rpm
De prestaties van de snelle versie zijn ongeveer, omdat ik die nooit heb gehad :(
De zuiger die erbij zit is van goede kwaliteit, erg sterk en slijvast.
de zuigerveren zijn zwart, van kevlar, dit is heel sterk materiaal en slijtvast.
De cilinderwand is met een chroomlaag eroverheen, dus extra sterk, bijna geen vastloper mogelijk tenzij je met erg versleten shit rijdt.
De compressie is erg goed.
De afwerking is matig, je ziet wat ribbeltjes en karteltjes en hobbeltjes van het gieten, en de zuiger+veren krijg je wat lastig in de cilinder.
Bij goed onderhoudt gaat deze cilinder mindstends 10000 km mee!
De snelle versie doet je koppelingsplaten slippen, dus die moet je vervangen voor platen van een suzuki RM125 model uit 1978.
Inlaat 20mm
Als je geen zin hebt veel geld uit te geven aan de malossi en toch geen zooi wilt kopen moet je deze cilinder nemen.

Ik vind het maar een raar verhaal, kevlar zuigerveren, snelle en langzame versie??? Dit is namelijk de eerste keer dat ik dit lees.

Weet iemand hoe het zit?
 
http://www.durtikkers.tk

Blijhoofd 6-2-2008 16:55 Print reply

Posts: 7378
Dat verhaal over kevlar veren is bulshit, er zijn volgens mij wel 2 versies de eerste was de gespoten cilinder met chrome wand, deze heb ik gehad en was inderdaad erg snel. Daarna kwam de ongespoten versie die minder snel moest zijn.
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Royal Club 6-2-2008 16:56 Print reply

Posts: 60390
ik heb nog nooit een tsx harder als 80 zien gaan

met of zonder 70cc

en dat kevlar is ook BS idd :P

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 6-2-2008 om 16:56 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Harm 6-2-2008 17:38 Print reply

Posts: 3032
Ik had eerst ook een 70cc Eurokit die ongespoten was en die liep na wat vijl-werk zo'n 110, maar deze had geen "zwarte" zuigerveren. Ik heb nu dus weer een nieuwe Eurokit en deze heeft dus wel die "zwarte". Daarom vond ik het wel interessant.

Mja als die 80-90 loopt is het goed genoeg. Ben de Tsx aan het opknappen maar wil ook niet met een ori setup rondrijden.
 
http://www.durtikkers.tk
Christian-tsx 6-2-2008 18:00 Print reply
Posts: 856
met 16mm en *1363* bochtje haal je wel 80-90. 50 snel ook wel.
 
koekie - Administrator 6-2-2008 18:03 Print reply

Posts: 12588
Gespoten verzie is oude type, en sneller dan de huidige ongespoten.

En @ Royal,

Mijn tsx loopt 100 echte Km's welliswaar met een malossi, maar toch harder dan 80
 
Haaks de hoek om!
Christian-tsx 6-2-2008 18:32 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Gespoten verzie is oude type, en sneller dan de huidige ongespoten.

En @ Royal,

Mijn tsx loopt 100 echte Km's welliswaar met een malossi, maar toch harder dan 80



mijne liep met 70cc eurokit ook 100. maar geloven veel lui hier op bf toch niet. zijn ze te eigenwijs voor.
 
Henk-88 7-2-2008 10:13 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik heb nog nooit een tsx harder als 80 zien gaan

met of zonder 70cc




Mijne loopt 96 met onbewerkte charmo-50 en de getunede charmo-50 is in aantocht


Chroomwand is slechter dan Nicasylwand btw.


edit: is met x1361x btw2

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 7-2-2008 om 10:15 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
De Schout 7-2-2008 21:21 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Mijne loopt 96 met onbewerkte charmo-50 en de getunede charmo-50 is in aantocht


Chroomwand is slechter dan Nicasylwand btw.


edit: is met x1361x btw2

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 7-2-2008 om 10:15 uur.


ja, maar jouw tsx is geen tsx meer

 
tune tweak fiddle bang bummer
Henk-88 8-2-2008 2:32 Print reply

Posts: 26703
Mijn blok (en frame) is 100% tsx

Dus mijn tsx is een tsx
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Heilige Antonius 8-2-2008 9:50 Print reply

Posts: 1202
Wat bedoelen jullie met de 'gespoten' versie?, is er een zwarte eurokit en een ongespoten zilveren ofzo?
 

Dit topic is 1445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved