Ik zit hier een beetje in de Knowledge Base te kijken, kom ik dit stukje tegen over de Eurokit cilinder voor de TSX:
Eurokit 75cc cilinder voor Suzuki TSX
De winkel geeft 75cc aan, maar het is maar een 65cc cilinder, eigenlijk zijn alle 70cc cilinders maar 65cc, reken maar na, alleen maar verkooppraatjes dus.
Deze cilinder is in 2 of meer versies gemaakt:
-slome versie: max snelheid = 90km/uur @ 10000 rpm
-snelle versie: snelheid = 110km/uur @ 11000 rpm
De prestaties van de snelle versie zijn ongeveer, omdat ik die nooit heb gehad :(
De zuiger die erbij zit is van goede kwaliteit, erg sterk en slijvast.
de zuigerveren zijn zwart, van kevlar, dit is heel sterk materiaal en slijtvast.
De cilinderwand is met een chroomlaag eroverheen, dus extra sterk, bijna geen vastloper mogelijk tenzij je met erg versleten shit rijdt.
De compressie is erg goed.
De afwerking is matig, je ziet wat ribbeltjes en karteltjes en hobbeltjes van het gieten, en de zuiger+veren krijg je wat lastig in de cilinder.
Bij goed onderhoudt gaat deze cilinder mindstends 10000 km mee!
De snelle versie doet je koppelingsplaten slippen, dus die moet je vervangen voor platen van een suzuki RM125 model uit 1978.
Inlaat 20mm
Als je geen zin hebt veel geld uit te geven aan de malossi en toch geen zooi wilt kopen moet je deze cilinder nemen.
Ik vind het maar een raar verhaal, kevlar zuigerveren, snelle en langzame versie??? Dit is namelijk de eerste keer dat ik dit lees.
Weet iemand hoe het zit?
|