Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MT5 Trekkracht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47782 - Honda MT5 Trekkracht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Forestcount 6-2-2008 15:16 Print topicpost
Posts: 6
Hoi,

Ik heb 2 vragen.
Ik wil graag een onderlangse uitlaat, maar hoe moet ik die bevestigen en heeft iemand anders daar een foto van ofzo? want ik wil het heel graag.

Ik heb nu een 50cc athena en 13 mm keihin met vertanding 13/45. Alleen wil ik hem nog harder laten trekken.

Iemand Tips?
 

BSTS 6-2-2008 15:19 Print reply

Posts: 4241
als je koppel wil zou ik geen onderlangs uitlaat nemen.
de onderlangs uitlaatjes zijn bij mij als hoogtoerig ondervonden vaak.
iig geen homoet, mischien is een techno of gianelli iets ?

 
sprintjah
Sypie_Honda 6-2-2008 15:19 Print reply

Posts: 13830
gewoon homoet voor MT kopen, die passen zo!

en als je wat meer kracht wilt zou ik overstappen naar 70cc (ahtena bijvoorbeeld) en een 21mm carb.

nog mooier zou een 80 blok zijn, die hebben echt veel kracht.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Forestcount 6-2-2008 15:24 Print reply
Posts: 6
Ik mag geen 70cc en 80 dan helemala niet :P.

Maar een homoet past gewoon?? dat zou mooi zijn, want dan koop ik die.

Iig. bedankt
 
jasperloil 6-2-2008 16:30 Print reply

Posts: 104
anders zou je je vertanding eens iets aan moeten passen (je achtertandwiel vergroten. of je voortandwiel verkleinen), dan krijg je alleen wel een lagere topsnelheid.

ps.
als je het omgekeerde doet gaat hij harder op top lopen, en trekt hij minder hard op.

(het is iets heel simpels, maar misschien wel de moeite waard)

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 6-2-2008 om 16:33 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
OmafietS 6-2-2008 16:32 Print reply

Posts: 7472
16mm keihin er opgooien!
en een homoet onderlangs voor MT
 
ikkejw 6-2-2008 16:35 Print reply

Posts: 9886
50cc is eigenlijk niks op een MT, daar krijg je van je leven nooit koppel uit.

luhao uitlaatje loopt op elke setup, dat is gewoon ori belgische uitlaat meende ik, maar dan zonder begrenzing.

onderlangs staat echt gaar op een MT al kreeg je er 100pk meer van, ik zou nooit zo'n ding nemen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Forestcount 7-2-2008 14:27 Print reply
Posts: 6
Ik vind onderlangs juist wel vet.
 
PRO TUNING 7-2-2008 17:05 Print reply

Posts: 4000
Je cilinderkop aanpassen , bredere squish van 60 65 % en een MSV van 28 M/sec.
 
gijsmt5 7-2-2008 17:31 Print reply
Posts: 3
je kan je tandwielverhouding ook 12 48 maken bijv.
 
OmafietS 7-2-2008 17:33 Print reply

Posts: 7472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gijsmt5
je kan je tandwielverhouding ook 12 48 maken bijv.

ja en dan 25 rijden en 4x moeten schakelen..
 
Royal Club 7-2-2008 17:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je cilinderkop aanpassen , bredere squish van 60 65 % en een MSV van 28 M/sec.


wat is een MSV?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Forestcount 7-2-2008 21:02 Print reply
Posts: 6
idd, Pro tuning, daar snap ik niks van wat je zegt :P
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-2-2008 21:08 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
50cc is eigenlijk niks op een MT, daar krijg je van je leven nooit koppel uit.

luhao uitlaatje loopt op elke setup, dat is gewoon ori belgische uitlaat meende ik, maar dan zonder begrenzing.

onderlangs staat echt gaar op een MT al kreeg je er 100pk meer van, ik zou nooit zo'n ding nemen.


meet eens je squish hoogte en je volume van de ontbrandingruimte op.

wedden dat ze beide te groot zijn ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
PRO TUNING 8-2-2008 10:21 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wat is een MSV?


Maximum Squish Velocity - simpel gezegd de snelheid van je gasstroom in de cilinderkop.

Uit de vorm van de cilinderkop is veel winst te halen.

B.v. op het Kreidler forum had een door ons berekende cilinderkop 1 pk winst t.o.v. een door Luc Foekema berekende kop op de Kreidler van Rion.
 

Dit topic is 1974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved