BSTS |
6-2-2008 15:19 |
Posts: 4241 |
als je koppel wil zou ik geen onderlangs uitlaat nemen.
de onderlangs uitlaatjes zijn bij mij als hoogtoerig ondervonden vaak.
iig geen homoet, mischien is een techno of gianelli iets ?
|
|
sprintjah |
|
Sypie_Honda |
6-2-2008 15:19 |
Posts: 13830 |
gewoon homoet voor MT kopen, die passen zo!
en als je wat meer kracht wilt zou ik overstappen naar 70cc (ahtena bijvoorbeeld) en een 21mm carb.
nog mooier zou een 80 blok zijn, die hebben echt veel kracht.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Forestcount |
6-2-2008 15:24 |
Posts: 6 |
Ik mag geen 70cc en 80 dan helemala niet :P.
Maar een homoet past gewoon?? dat zou mooi zijn, want dan koop ik die.
Iig. bedankt
|
|
|
|
jasperloil |
6-2-2008 16:30 |
Posts: 104 |
anders zou je je vertanding eens iets aan moeten passen (je achtertandwiel vergroten. of je voortandwiel verkleinen), dan krijg je alleen wel een lagere topsnelheid.
ps.
als je het omgekeerde doet gaat hij harder op top lopen, en trekt hij minder hard op.
(het is iets heel simpels, maar misschien wel de moeite waard)
Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 6-2-2008 om 16:33 uur.
|
|
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god |
|
OmafietS |
6-2-2008 16:32 |
Posts: 7472 |
16mm keihin er opgooien!
en een homoet onderlangs voor MT
|
|
|
|
ikkejw |
6-2-2008 16:35 |
Posts: 9886 |
50cc is eigenlijk niks op een MT, daar krijg je van je leven nooit koppel uit.
luhao uitlaatje loopt op elke setup, dat is gewoon ori belgische uitlaat meende ik, maar dan zonder begrenzing.
onderlangs staat echt gaar op een MT al kreeg je er 100pk meer van, ik zou nooit zo'n ding nemen.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Forestcount |
7-2-2008 14:27 |
Posts: 6 |
Ik vind onderlangs juist wel vet.
|
|
|
|
PRO TUNING |
7-2-2008 17:05 |
Posts: 4000 |
Je cilinderkop aanpassen , bredere squish van 60 65 % en een MSV van 28 M/sec.
|
|
|
|
gijsmt5 |
7-2-2008 17:31 |
Posts: 3 |
je kan je tandwielverhouding ook 12 48 maken bijv.
|
|
|
|
OmafietS |
7-2-2008 17:33 |
Posts: 7472 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gijsmt5
je kan je tandwielverhouding ook 12 48 maken bijv.
ja en dan 25 rijden en 4x moeten schakelen..
|
|
|
|
Royal Club |
7-2-2008 17:35 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je cilinderkop aanpassen , bredere squish van 60 65 % en een MSV van 28 M/sec.
wat is een MSV?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Forestcount |
7-2-2008 21:02 |
Posts: 6 |
idd, Pro tuning, daar snap ik niks van wat je zegt :P
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-2-2008 21:08 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
50cc is eigenlijk niks op een MT, daar krijg je van je leven nooit koppel uit.
luhao uitlaatje loopt op elke setup, dat is gewoon ori belgische uitlaat meende ik, maar dan zonder begrenzing.
onderlangs staat echt gaar op een MT al kreeg je er 100pk meer van, ik zou nooit zo'n ding nemen.
meet eens je squish hoogte en je volume van de ontbrandingruimte op.
wedden dat ze beide te groot zijn ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
PRO TUNING |
8-2-2008 10:21 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
wat is een MSV?
Maximum Squish Velocity - simpel gezegd de snelheid van je gasstroom in de cilinderkop.
Uit de vorm van de cilinderkop is veel winst te halen.
B.v. op het Kreidler forum had een door ons berekende cilinderkop 1 pk winst t.o.v. een door Luc Foekema berekende kop op de Kreidler van Rion.
|
|
|
|