Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Elektrische starter voor 4-tact motor.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47772 - Elektrische starter voor 4-tact mot...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fittrick 5-2-2008 20:24 Print topicpost
Posts: 4
Hallo,

Voor school moeten wij een zo zuinig mogelijk auto maken.
We hebben gekozen voor een Honda-motor: de 25 GX.
Dit is een grasmaaier motor, met een touwaantrekking.
Wij zouden er nu graag een elektrische starter van een ( kleine ) scooter opzetten, maar is dit verstandig ?

Wat raden jullie mij aan te doen, ik heb geen flauw idee welke elektrische starter ik met deze motor zou moeten combineren.

( Specifieke motor-eigenschappen zijn hier te vinden : http://www.cvb-gen.n...Sta%20motor/GX25.pdf )

Alvast bedankt,

David.

Dit bericht is gewijzigd door Fittrick op 5-2-2008 om 20:25 uur.
 

ikkejw 5-2-2008 20:30 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fittrick
Hallo,

Voor school moeten wij een zo zuinig mogelijk auto maken.
We hebben gekozen voor een Honda-motor: de 25 GX.
Dit is een grasmaaier motor, met een touwaantrekking.
Wij zouden er nu graag een elektrische starter van een ( kleine ) scooter opzetten, maar is dit verstandig ?

Wat raden jullie mij aan te doen, ik heb geen flauw idee welke elektrische starter ik met deze motor zou moeten combineren.

( Specifieke motor-eigenschappen zijn hier te vinden : http://www.cvb-gen.n...Sta%20motor/GX25.pdf )

Alvast bedankt,

David.

Dit bericht is gewijzigd door Fittrick op 5-2-2008 om 20:25 uur.



GX25 mag dan weinig cc's hebben, hij heeft dan ook totaaal geen kracht (1PK) en alle kracht zit bovenin (7000 RPM), dus heel zuinig wordt ie niet.

beter pak je een GX100 ofzo, die kan met zijn 2.8PK misschien nog net een licht autotje vooruit krijgen. en maakt veel minder toeren, dus automatisch ook zuiniger.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Fittrick 5-2-2008 20:44 Print reply
Posts: 4
Vorig jaar hebben we er wel gewoon mee gereden ( 1 op 250 ), dus met die motor zit het denk ik wel goed. Overigens ik zal je voorstel in de groep gooien, en alsnog mijn berekeningen voor deze motor doen.

Wat raden jullie aan, als we toch bij deze motor blijven ?
 
Niek de Wildt 5-2-2008 20:48 Print reply
Posts: 7168
het probleem zal waarschijnlijk niet alleen de starter zijn maar ook het vliegwiel.
kijk dus eerst maar of er een vliegwiel met starter krans is dat erop past, en dan kun je daar een startmotor voor zoeken.
 
erwin fs1 5-2-2008 20:49 Print reply

Posts: 897
een startmotor geeft meer gewicht en is dus niet zuiniger
 
vake bej te bange....
KevinGilera 5-2-2008 21:08 Print reply

Posts: 336
1 op 250 is wel heel erg zuinig.
maar je kan denk ik beter een iets grotere motor nemen want die hoeft dan meestal minder toeren te maken voor dezelfde kracht en is dan misschien ook wat zuiniger.
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
De Schout 5-2-2008 21:12 Print reply
Posts: 5327
als je de standaard slipkoppeling ook gebruikt ben je al helemaal een boel vermogen van je blok om aan t zetten in warmte ipv in kilometers.. denk dat je zelfs miss nog wel beter af bent met een ss blokje ofzo, wat je een beetje aanpast. compressie omhoog om mee te beginnen, tammer nokkenstokje miss..
 
tune tweak fiddle bang bummer
fordrwd4ever 6-2-2008 14:55 Print reply
Posts: 107
Is een Honda Dax 125cc 4 takt automaatblokje niks?

Die kan je via e-bay voor rond de 150 euro vinden.
Zit standaard een elektrische start op en met 10 pk moet het sterk genoeg zijn.

Zijn ook nog redleijk zuinig en veel koppel bij weinig toeren.
 
Idiot outside, but why?

Dit topic is 1047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved