Voor school moeten wij een zo zuinig mogelijk auto maken.
We hebben gekozen voor een Honda-motor: de 25 GX.
Dit is een grasmaaier motor, met een touwaantrekking.
Wij zouden er nu graag een elektrische starter van een ( kleine ) scooter opzetten, maar is dit verstandig ?
Wat raden jullie mij aan te doen, ik heb geen flauw idee welke elektrische starter ik met deze motor zou moeten combineren.
Voor school moeten wij een zo zuinig mogelijk auto maken.
We hebben gekozen voor een Honda-motor: de 25 GX.
Dit is een grasmaaier motor, met een touwaantrekking.
Wij zouden er nu graag een elektrische starter van een ( kleine ) scooter opzetten, maar is dit verstandig ?
Wat raden jullie mij aan te doen, ik heb geen flauw idee welke elektrische starter ik met deze motor zou moeten combineren.
Dit bericht is gewijzigd door Fittrick op 5-2-2008 om 20:25 uur.
GX25 mag dan weinig cc's hebben, hij heeft dan ook totaaal geen kracht (1PK) en alle kracht zit bovenin (7000 RPM), dus heel zuinig wordt ie niet.
beter pak je een GX100 ofzo, die kan met zijn 2.8PK misschien nog net een licht autotje vooruit krijgen. en maakt veel minder toeren, dus automatisch ook zuiniger.
Vorig jaar hebben we er wel gewoon mee gereden ( 1 op 250 ), dus met die motor zit het denk ik wel goed. Overigens ik zal je voorstel in de groep gooien, en alsnog mijn berekeningen voor deze motor doen.
Wat raden jullie aan, als we toch bij deze motor blijven ?
het probleem zal waarschijnlijk niet alleen de starter zijn maar ook het vliegwiel.
kijk dus eerst maar of er een vliegwiel met starter krans is dat erop past, en dan kun je daar een startmotor voor zoeken.
1 op 250 is wel heel erg zuinig.
maar je kan denk ik beter een iets grotere motor nemen want die hoeft dan meestal minder toeren te maken voor dezelfde kracht en is dan misschien ook wat zuiniger.
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
als je de standaard slipkoppeling ook gebruikt ben je al helemaal een boel vermogen van je blok om aan t zetten in warmte ipv in kilometers.. denk dat je zelfs miss nog wel beter af bent met een ss blokje ofzo, wat je een beetje aanpast. compressie omhoog om mee te beginnen, tammer nokkenstokje miss..