Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - stikstof in band

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 937 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47766 - stikstof in band
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3018 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 6-2-2008 10:24 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]


Zou dat bij tubeless ook zo zijn? Das nl bij de nieuwere banden... Das toch gewoon rubber ofzo?




rubber is van zich zelf niet luchtdicht, voor binnenbanden worden daarom van 1 of ander chemisch namaak rubber gemaakt
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Henk-88 10-2-2008 8:44 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeffer
lol met lpg dan komt het explosie verhaal opeens wel aan bod


Ach, dat valt wel mee met LPG, hij vulde de tanks steeds met minimaal 100%; ook als hij drie gastanks in de kofferbak had :P

Gaat prima, LPG is in auto's veiliger dan benzine.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Alien on Acid 11-2-2008 22:05 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
En eenieder die een beetje nadenkt weet dat gewone lucht voor 80% uit stikstof bestaat, en dat hele stikstofverhaal voor normaal gebruik alleen geldklopperij is.

En hoezo is het koud? Ze hebben het niet over vloeibaar stikstof.. Zowieso blijft er niet veel van je band over als ze er vloeibaar stikstof in doen, dan breekt ie in 100000 stukjes slimmert


Het voordeel van stikstof is dat de band minder snel leegloopt, ivm met de eerder vertelde grotere moleculen. Lucht bestaat wel voor 80% uit stikstof (79,nogwat om precies te zijn ) maar ze vervangen dan ook de overige 20%
Het geeft wel enig voordeel, maar als je gewoon elke maand effe langs de pomp rijdt, dan is dat net zo goed.
Verder moet je band wel een beetje warm worden ivm met grip. Is ook een van de redenen waarom je geen gigantisch grote banden onder een brommertje moet zetten. Hoe kleiner, hoe beter (mits je niet TE kleine bandjes eronder zet)
Dit ook ivm de druk op de weg per cm2

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]




rubber is van zich zelf niet luchtdicht, voor binnenbanden worden daarom van 1 of ander chemisch namaak rubber gemaakt


[wijsneusmode]
Er is geen een soort rubber. Sterker, er zijn meer kunstmatige rubbers dan natuurlijke. De meest bekende is wel zo'n beetje Neopreen. Ook voor duikpakken en dergelijke
[/wijsneusmode]
 
Henk-88 11-2-2008 22:34 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alien on Acid
Is ook een van de redenen waarom je geen gigantisch grote banden onder een brommertje moet zetten. Hoe kleiner, hoe beter (mits je niet TE kleine bandjes eronder zet)
Dit ook ivm de druk op de weg per cm2



Weet je dat laatste wel zeker? En wat bedoel je daar dan mee?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Leen 11-2-2008 22:39 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Weet je dat laatste wel zeker? En wat bedoel je daar dan mee?



Dit valt wel mee, bredere branden slijten minder snel, dus kunnen ze van een zachtere compound gemaakt worden.
en bredere banden kunnen meer vermogen aan voorkant ze scheuren.

daarom hebben snelle voertuigen brede bandjes, terwijl ze met smallere banden net zoveel of zelfs nog meer grip zouden hebben door de druk per vierkante cm, maar smalle bandjes worden kapot getrokken met veel vermogen.
 
Henk-88 11-2-2008 23:01 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Dit valt wel mee, bredere branden slijten minder snel, dus kunnen ze van een zachtere compound gemaakt worden.
en bredere banden kunnen meer vermogen aan voorkant ze scheuren.

daarom hebben snelle voertuigen brede bandjes, terwijl ze met smallere banden net zoveel of zelfs nog meer grip zouden hebben door de druk per vierkante cm, maar smalle bandjes worden kapot getrokken met veel vermogen.



Omdat ik daar ook aan dacht en ik dacht dat Alien het over de rolomtrek had, kon ik het niet rijmen.
Hij kan idd ook de breedte van de band bedoeld hebben; in dat geval begrijp ik z'n post wel.


edit: dat bredere banden 'minder snel slijten' dat wist ik niet btw.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 11-2-2008 om 23:02 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 3018 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved