Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
En eenieder die een beetje nadenkt weet dat gewone lucht voor 80% uit stikstof bestaat, en dat hele stikstofverhaal voor normaal gebruik alleen geldklopperij is.
En hoezo is het koud? Ze hebben het niet over vloeibaar stikstof.. Zowieso blijft er niet veel van je band over als ze er vloeibaar stikstof in doen, dan breekt ie in 100000 stukjes slimmert
Het voordeel van stikstof is dat de band minder snel leegloopt, ivm met de eerder vertelde grotere moleculen. Lucht bestaat wel voor 80% uit stikstof (79,nogwat om precies te zijn ) maar ze vervangen dan ook de overige 20%
Het geeft wel enig voordeel, maar als je gewoon elke maand effe langs de pomp rijdt, dan is dat net zo goed.
Verder moet je band wel een beetje warm worden ivm met grip. Is ook een van de redenen waarom je geen gigantisch grote banden onder een brommertje moet zetten. Hoe kleiner, hoe beter (mits je niet TE kleine bandjes eronder zet)
Dit ook ivm de druk op de weg per cm2
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
rubber is van zich zelf niet luchtdicht, voor binnenbanden worden daarom van 1 of ander chemisch namaak rubber gemaakt
[wijsneusmode]
Er is geen een soort rubber. Sterker, er zijn meer kunstmatige rubbers dan natuurlijke. De meest bekende is wel zo'n beetje Neopreen. Ook voor duikpakken en dergelijke
[/wijsneusmode]
|