Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - stikstof in band

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1299 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47766 - stikstof in band
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3019 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Matthijsar50 5-2-2008 18:31 Print reply

Posts: 1029
yeaaaaaaaaaa.. helium owned..! zou ik ook doen, dan ben je een hovercraft.. alleen nog een ventilator achterop en je bent DE man
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Niek de Wildt 5-2-2008 18:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt-gast
-1 Banden die met stikstof zijn gevuld, blijven driemaal zo lang op spanning.
-2 De banden worden minder snel warm
-3 De banden slijten minder snel, omdat de spanning constant blijft
-4 De velg zal niet gaan roesten, omdat stikstof geen water bevat
-5 bovendien is stikstof veiliger bij explosies en brand.



-1 waarom in godsnaam?
-2 warme banden is toch juist nodig voor goede grip?
-3 grip = slijtage
en spanning constant blijft?? wil jij daar mee zeggen dat als ik hard op me brommer ga zitten of een bocht neem dat de spanning veranderd? --> en als ik vervolgens weer de bocht uitkom de band zichzelf weer opblaast?...
-5 dat is echt me laatste zorg als me brommer in de fik staat, beter ga je dan je benzinekraantje uit doen



edit: 1 voordeel?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-2-2008 om 18:35 uur.
 
Royal Club 5-2-2008 18:36 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



-waarom in godsnaam?
-warme banden is toch juist nodig voor goede grip?
-grip = slijtage
en spanning constant blijft?? wil jij daar mee zeggen dat als ik hard op me brommer ga zitten of een bocht neem dat de spanning veranderd? --> en als ik vervolgens weer de bocht uitkom de band zichzelf weer opblaast?...
-dat is echt me laatste zorg als me brommer in de fik staat, beter ga je dan je benzinekraantje uit doen



doordat de moleculen groter zijn en zo moeilijk kunnen ontsnappen


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Erik 39 5-2-2008 18:37 Print reply

Posts: 15088
en spanning constant blijft?? wil jij daar mee zeggen dat als ik hard op me brommer ga zitten of een bocht neem dat de spanning veranderd? --> en als ik vervolgens weer de bocht uitkom de band zichzelf weer opblaast?...


Doordat de band warm wordt zet de lucht uit, waardoor de druk toeneemt. Komt dus vanzelf meer bar in.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Niek de Wildt 5-2-2008 18:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
en spanning constant blijft?? wil jij daar mee zeggen dat als ik hard op me brommer ga zitten of een bocht neem dat de spanning veranderd? --> en als ik vervolgens weer de bocht uitkom de band zichzelf weer opblaast?...


Doordat de band warm wordt zet de lucht uit, waardoor de druk toeneemt. Komt dus vanzelf meer bar in.


care...


verder wil ik graag nog onderbouwing bij mijn post van dt-gast,
dan kunnen we lachen
 
Royal Club 5-2-2008 18:41 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


care...


verder wil ik graag nog onderbouwing bij mijn post van dt-gast,
dan kunnen we lachen


jij moet echt een ban krijgen weetje, je lukt allen maar crap crap crap crap en nog eens crap
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Erik 39 5-2-2008 18:41 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


jij moet echt een ban krijgen weetje, je lukt allen maar crap crap crap crap en nog eens crap

jij post binnen 1 min anders ook 2 totaal on-nuttige posts.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Royal Club 5-2-2008 18:42 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

jij post binnen 1 min anders ook 2 totaal on-nuttige posts.


met als tegenhanger dat ik de rest van de avond zat nuttigs post
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tzr Madness 5-2-2008 18:52 Print reply

Posts: 4656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


met als tegenhanger dat ik de rest van de avond zat nuttigs post


jij kan af en toe best een wijsneus zijn
 
Frysk 5-2-2008 18:54 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

jij post binnen 1 min anders ook 2 totaal on-nuttige posts.



In plaats dat jij weer debiel begint te posten om keiji min te maken.
daar heb je zo'n moooi knopje voor gekregen jong...


om weer ontopic te gaan :
Quote:
Enorme besparingen

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 70 procent van de Nederlandse automobilisten met banden rijdt die een verkeerde spanning hebben. Meestal zijn ze te zacht. Zuurstofmoleculen zijn dermate klein, dat ze door het karkas van de autoband ontsnappen. Stikstofmoleculen zijn groter en ontsnappen niet of nauwelijks. Banden die op spanning zijn én blijven slijten minder snel en zorgen dat de rolweerstand optimaal blijft. Dat zorgt weer voor een laag brandstofgebruik. Volgens Profile Tyrecenter zorgt een onderspanning van twintig procent voor een dertig procent sneller rendementsverlies van de band. Dertig procent onderspanning zorgt zelfs voor gemiddeld vijf procent hoger brandstofgebruik. "De besparingen op bandenslijtage, brandstofverbruik en daarmee op het milieu zijn enorm. En dat door een simpele verbetering", aldus Van Bussel.


Zuurstof ontsnapt dus langs je velgrand. En Stikstof dus NIET
 
giggitybyte
bart de scootergek 5-2-2008 18:54 Print reply

Posts: 8916
Jullie moeten allemaal eens ontopic blijven, jullie vallen alledrie erg op de laatste tijd.
 
Honda RC-33
Hier_ben_ik - Administrator 5-2-2008 18:59 Print reply

Posts: 8499
En eenieder die een beetje nadenkt weet dat gewone lucht voor 80% uit stikstof bestaat, en dat hele stikstofverhaal voor normaal gebruik alleen geldklopperij is.

En hoezo is het koud? Ze hebben het niet over vloeibaar stikstof.. Zowieso blijft er niet veel van je band over als ze er vloeibaar stikstof in doen, dan breekt ie in 100000 stukjes slimmert
 
Members zijn vervelend :-|
Henk-88 6-2-2008 0:42 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
en spanning constant blijft?? wil jij daar mee zeggen dat als ik hard op me brommer ga zitten of een bocht neem dat de spanning veranderd? --> en als ik vervolgens weer de bocht uitkom de band zichzelf weer opblaast?...




Volvo heeft enige tijd geleden testresultaten bekendgemaakt van de gevolgen van bepaalde gassen (waaronder ook lucht, neem ik aan) in autobanden. Ze kwamen er achter dat bepaalde gassen zich in banden gunstiger gedroegen dan lucht dat doet.

Lucht reageert -vergeleken met sommige andere gassoorten- nogal op temeratuursverschillen, in die zin dat het volume van lucht afhankelijk van de temperatuur meer varieert dan sommige andere gassoorten.

Kortom: een kameraad van mij pompt -uit luiheid- al meer dan tien jaar zijn banden op met lpg, en nu zegt Volvo dat hij goed bezig is.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jeffer 6-2-2008 7:58 Print reply

Posts: 468
lol met lpg dan komt het explosie verhaal opeens wel aan bod
 
Plop?
Maartuhhh 6-2-2008 10:21 Print reply

Posts: 385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


te verwaarlozen klein.

en iedereen rijd met een butyl binnenband, ipv latex. dus dat loopt zowieso al heeeel langzaam leeg. latex binnenbanden laten de lucht binnen een week gaan (fietsband) maar zijn wel veel lichter in gewicht.


Zou dat bij tubeless ook zo zijn? Das nl bij de nieuwere banden... Das toch gewoon rubber ofzo?
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...

Dit topic is 3019 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved