Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kinroad Chopper> elektrische starter(?) en ontgrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 569 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47759 - Kinroad Chopper> elektrische starte...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Contactsleutel- 4-2-2008 21:41 Print topicpost

Posts: 356
Hoi, ik bezit nu een half jaar een kinroad chopper, hij heeft onderhand 2000 kilometer gelopen, en loopt nogsteeds netjes 72! deze brommer is niet ontgrenst en alles is nog standaard. alleen waar ik me al sinds aankoop aan erger is dat de elektrische starter niet werkt, nou start een 4takt zowiezo moeilijker dan 2takt, maar hij wil wel lopen binnen 1 kick, meestal bij een halve omwenteling zelfs al. maar het is net alsof de elek starter niet genoeg kracht en snelheid maakt, de accu is 4 ah en het systeem 12 volt? zou de accu oorzaak zijn?

En hoe zorg ik dat mijn chopperke sneller trekt, het zijn maar 4 versnellingen dus optrekken is zowiezo langzamer, maar ik wil dat hij meer kracht heeft, snelheid zit wel goed, maar vooral optrekken.. waar kan ik hem ontgrenzen en hoe? cdi? spruitstuk? kleppen? prop? (hoe is een honda 4takt begrenst?)

wie o wie kan mij helpen?


groetjes
 

Niek de Wildt 4-2-2008 21:59 Print reply
Posts: 7168
je kan eigenlijk wel in je andere topic verder gaan hoor,
die heb je 5 min geleden aangemaakt...
 
Vehikel 4-2-2008 22:03 Print reply

Posts: 2903
Meestal is het spruitstuk wat geknepen, die kan je eens demonteren en uitslijpen, of een andere monteren.
De uitlaat is volgens mij ook geknepen.
Misschien kan je eens checken wat ie met een andere accu doet, of een acculader (die er uiteraard geschikt voor is).
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Jarco 5-2-2008 8:45 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
je kan eigenlijk wel in je andere topic verder gaan hoor,
die heb je 5 min geleden aangemaakt...


Je kan eingelijk wel meldmod gebruiken hoor, verder kan dit topic gewoon open blijven.



 
Name of Steel 5-2-2008 18:09 Print reply

Posts: 3532
de startmotor draait wel? of doet ie helemaal niks? ( in dat geval zou ik de stroomtoevoer bekijken )

verder is een 4t vaak geknepen in het spruitstuk.. zitten vaak ringen in geperst.. deze kun je eruit halen door aan de ene kant een boutje in het spruitstukje te doen, die door het begrensersringetje heen te steken, moer op het boutje draaien, en met een goeie tank ( zoals waterpomptank ) met een hefboombeweging de ring eruit te trekken..

vaak is zo'n ding ook op de cilinderkop begrenst,, maar dat is meestal al vanaf productie af aan.. het enige wat je daar mee kunt is uitfrezen.

voor echt meer koppel kun je een "scherpere" nokkenas nemen, met "raceklepveren" Kosten bij elkaar misschien 4 a 5 tientjes, en dan kun je weer! :P


Ook kun je je tandwielverhouding verlichten, tandwieltje voor vervangen met een tandwieltje die 1 tandje kleiner is ( achter kan ook, maar die moet je dan vervangen met een grotere, maar een achtertandwiel is ietsjes duurder dan een voortandwieltje :P )


 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
-Contactsleutel- 5-2-2008 21:38 Print reply

Posts: 356
het spruitstuk heb ik nagekeken,, hij is niet begrenst met ringen, maar dat zou ook onlogisch zijn, vanwege de vorm, kijk maar naar een foto in mijn gallerij, wel kan je goed zien dat de cilinderkant veeeel kleiner is dan de carburateur kant, misschien kan ik dat uitboren, het lijkt aluminium...

de startmotor draait wel, alleen het voelt te langzaam, want als je probeert te starten met elek. en je kickt 1 keer bij, hoor je gewoon dat de kickstarter de motor sneller laat draaien dan de elek. starter.. ik heb helaas (nog) geen oplader die ik ook als "accu" kan gebruiken, maar de lader die ik heb kan alleen opladen.. ik kijk nog even of ik eventjes ergens een autoaccu kan schooien, kijken wat dat doet..

het zou ook kunnen dat er niet genoeg stroom overblijft in het systeem om de startmotor nog snel te draaien, want het is cdi ontsteking. en daarnaast moet de accu ook mijn neutraal-lampje voeden.. waar vind ik een goedkope accu met meer als 4 Ah?
 
d.m. 5-2-2008 21:42 Print reply
Posts: 1390
vriend van me had een kinroad chopper waar de elektrische start ook niet werkte toen heeft hij er een ander soort bougie in gedaan(weet niet wat voor een, zal wel even vragen) en toen deed hij het gewoon weer. Ook heb je waarschijnlijk gewoon garantie nog als je hem een half jaar hebt, had die vriend van me wel tenminste, kan je hem ook gewoon terug brengen
 
Derbi Senda X-treme Pro
-Contactsleutel- 5-2-2008 21:47 Print reply

Posts: 356
ik heb hem helaas van een man gekocht, ik weet de geschiedenis niet, maar hij was naar de klote toen ik em kocht, daarom zo goedkoop.. toen ik hem kocht was het hele elektrische systeem verneukt, geen rechtsachter knipper licht door een fout verbonden draadje, geen massa op de elek. starter, stadslicht niet aangesloten enzo.. misschien dat er nogsteeds ergens iets fout is aangesloten.. de elekstarter krijgt stroom via: accu>zekering>relais>startmotor en de negatief startmotor>blok>minpool van accu

(als jullie het snappen... )
 
Name of Steel 5-2-2008 22:32 Print reply

Posts: 3532
schakeld het relais wel? is het relais ook goed aangesloten?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
XoReP 5-2-2008 23:47 Print reply

Posts: 546
Check of de dikke massa draad van je accu naar je blok loopt en of hij onderwege mits uit 2 dele bestaande goed aan elkaar vast zit.
 
Rens 6-2-2008 2:06 Print reply

Posts: 6863
en kinroad is begrensd door een klep op de uitlaat, er Zit een vertakking aan je uitlaat die negens heenloopt. Afslijpen en dichtlassen, of de klep blokkeren. En het spruitstuk is idd veel te smal aan de carburateur kant, uitfrezen, als dat lukt tenminste. het is een lang spruitstuk met een bocht erin.
 
achter de maan is alles beter
-Contactsleutel- 6-2-2008 20:33 Print reply

Posts: 356
rens, je bedoelt die vertakking aan het begin? met een lange rubber buis eraan? die is voor het geluid, er komt een "plok plok" geluid uit die buis, of is het stiekum ook een begrenzer? want die buis zorgt voor het mooie geluidje...

en de elek. motor loopt wel hoor, alleen te langzaam, en ik denk door een tekort aan stroom..
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-2-2008 20:46 Print reply

Posts: 10835
kun je je brommer niet even met startkabels aan een auto hangen?
als hij dan wel gard genoeg rond gaat ligt het aan je accu, anders aan de startmotor zelf of je startrelais of de aansluitingen van het spul.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Name of Steel 6-2-2008 22:58 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
rens, je bedoelt die vertakking aan het begin? met een lange rubber buis eraan? die is voor het geluid, er komt een "plok plok" geluid uit die buis, of is het stiekum ook een begrenzer? want die buis zorgt voor het mooie geluidje...

en de elek. motor loopt wel hoor, alleen te langzaam, en ik denk door een tekort aan stroom..



dat "plok plok" dingetje is een EGR, is voor het milieu.. volledig kansloos en het demonteren waard
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
-Contactsleutel- 11-2-2008 20:49 Print reply

Posts: 356
okee, mijn brommer heeft dus vandaag met een oplader gestart, elektrisch.. dan draait de motor wel snel genoeg, maar hij wil nog niet elke keer starten.. maar hij draait snel genoeg, maar dat is de oplader heh, die geeft meer Ah af dan een accu.. waar haal ik een accu vandaan die het wel aankan?
 
Vehikel 11-2-2008 21:18 Print reply

Posts: 2903
Je zou eigenlijk eens bij de bromboer moeten vragen, neem je je oude mee, en kan hij zien of ie sterkere heeft.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 2566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved