Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbele Koppaking op TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4771 - Dubbele Koppaking op TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3967 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SkaBla [Pim] 18-7-2002?23:50 Print topicpost

Posts: 4659
IS dit goed? iemand die er verstand van heeft?! iemand die het geprobeerd heeft? ike heb het dus nu een tijdje maar ik heb steeds dat me colinder kop blijft lekken... en als ik het dan iets strakker aandraai dan gaat me tapeind weer kapot :a. IS een dubbele voetpakking beter? wnat ik heb zo erg weinig compressie en dus 2 voetpakkingen en 1 koppakking is dit beter? lijkt me wel eigelijk...

iemand ervaring mee? met andere merken misschien?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Martijn 18-7-2002?23:59 Print reply
Posts: 10000
als ie bij je kop lekt....dan zou ik er nooit 2 pakkingen tussen doen...dan gaat ie meer lekken...
tussen de 2 pakkingen door..

het beste kun je als je kop lekt gewoon loctite vloeibare pakking er tussen doen...aan allebei de kanten..

2 voetpakkingen is ook overbodig als ie alleen maar lekt bij de kop...

hij lekt toch niet omdat je zuiger je kop omhoog douwt..ofzo...

gewoon loctite blauwe stinkende pakking er tussen doen...
niet te veel..niet te dicht bij de rand...dan komt het in je verbrandingsruimte en dan wordt het ranzige zwarte shit...gewoon dun laagje op een halve cm van je rand af...

dan ist over...hebbik ook gedaan...maar da was voor de zekerheid...

(tadaa..nuttige post..)
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SkaBla [Pim] 19-7-2002?00:04 Print reply

Posts: 4659
dank je maar ik ben vergeten te zeggen waarom ik dat doe, me zuiger komt namelijk tegen me cilinder kop aan met 1 voet en 1 koppakking dus...

[This message is edited by "TSX" SkaBla on 19-7-2002 00:05]
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Blorn 19-7-2002?00:15 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Homo Ts?...

als ie bij je kop lekt....dan zou ik er nooit 2 pakkingen tussen doen...dan gaat ie meer lekken...
tussen de 2 pakkingen door..

het beste kun je als je kop lekt gewoon loctite vloeibare pakking er tussen doen...aan allebei de kanten..

2 voetpakkingen is ook overbodig als ie alleen maar lekt bij de kop...

hij lekt toch niet omdat je zuiger je kop omhoog douwt..ofzo...

gewoon loctite blauwe stinkende pakking er tussen doen...
niet te veel..niet te dicht bij de rand...dan komt het in je verbrandingsruimte en dan wordt het ranzige zwarte shit...gewoon dun laagje op een halve cm van je rand af...

dan ist over...hebbik ook gedaan...maar da was voor de zekerheid...

(tadaa..nuttige post..)
wow.. je eerste :-P
 
SkaBla [Pim] 19-7-2002?00:17 Print reply

Posts: 4659
verziek mijn topic niet! :p
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Martijn 19-7-2002?01:20 Print reply
Posts: 10000
ah zie je wel...
nou...moet je dus een dubbele voetpakking nemen...of meerdere...
wat voor cil heb je?

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SkaBla [Pim] 19-7-2002?10:26 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

ah zie je wel...
nou...moet je dus een dubbele voetpakking nemen...of meerdere...
wat voor cil heb je?


50snel.... maar wordt ie van veel voetpakkingen niet hoogtoeriger?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
SIWWN 19-7-2002?14:03 Print reply
Posts: 7079
Volgens mij komt het allemaal wel goed als je 2 + voetpakkingen gebruikt en 1 koppakking en kop afvlakken....



effe een dom vraagje:

Soms zeggen ze wel eens: zuiger komt tegen de kop aan he... maar bij mij toen ik de voetpakking eraf had en toen weer effe cilinder erop om te kijken hoever de zuiger kwam, zag ik dat de zuiger niet hoger kwam dan de cilinder..

Is allemaal logisch want de cilinder heeft ook (altijd?) een stootrand als je genoeg kilometers maakt...


(weer een domme post)
 
SkaBla [Pim] 19-7-2002?14:12 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH)? MT

Volgens mij komt het allemaal wel goed als je 2 + voetpakkingen gebruikt en 1 koppakking en kop afvlakken....

effe een dom vraagje:

Soms zeggen ze wel eens: zuiger komt tegen de kop aan he... maar bij mij toen ik de voetpakking eraf had en toen weer effe cilinder erop om te kijken hoever de zuiger kwam, zag ik dat de zuiger niet hoger kwam dan de cilinder..

Is allemaal logisch want de cilinder heeft ook (altijd?) een stootrand als je genoeg kilometers maakt...


(weer een domme post)

Jah mijn zuiger komt ook amper boven me cilinder uitalleen de bolle boven kant maarja toch hoor je hem tikken met 1 koppakking... maarik dus net naar de brommer boer GVD op vakantie tot 4 augustus :a ach ja eerst maar een weekje op vakantie dan zie ik wel weer...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Pingu 19-7-2002?17:34 Print reply
Posts: 1842
zet allemaal iets uit door de hitte, daardoor tikt hij vaak.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Zoetahmeerdah [Marcel] 19-7-2002?18:16 Print reply

Posts: 5996
ik dnek dat je 2 problemen heb, hij lekt en hij komt tegen de koppaking aan (oew slim) de eerste los je op door je kop vlak te maken. kijk ff in de seartch hoe dat moet, regel anders een andere kop. als je kop al gevlakt is zou ik zeker een andere regelen, en als je cilinder afgevlakt is zou ik een dikke voetpakking gebruiken. of 2 die je nu heb
 
ik haat mensen
SkaBla [Pim] 19-7-2002?22:56 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

ik dnek dat je 2 problemen heb, hij lekt en hij komt tegen de koppaking aan (oew slim) de eerste los je op door je kop vlak te maken. kijk ff in de seartch hoe dat moet, regel anders een andere kop. als je kop al gevlakt is zou ik zeker een andere regelen, en als je cilinder afgevlakt is zou ik een dikke voetpakking gebruiken. of 2 die je nu heb

Mijn cilinder en cil kop zijn allemaal nog gewoon niet afgevlakt enzo dit ga ik nu doen:
1 extra voetpaking kopen
1 nieuw koppaking kopen
1 nieuw tapeind kopen (jah 1tje is al weer kapot)
1 moertje kopen wat er goed op past
en dan zorgen dat alles goed komt maar de brommer boer is op vakantie :S
laatst dan had ik een koppelings kabel besteld bij "de naaier" brommerboer, kost gewoon 8,55 euro!!!!!:P:P:P:P bij de gewone maar 4 euro ofzo stomme gast is ie ene(is ook een scooter winkel maar ok)
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Martijn 19-7-2002?23:37 Print reply
Posts: 10000
je mot ook nog die pakking kopen...

de rand van de zuiger lijkt niet boven je cil uit te komen...maar het midden van je zuiger komt hoger....dan zou ie tegen je kop aan kunne komen...

trouwens als je em afvlakt dan heb je meer kans dat ie er tegenaan komt...omdat je kop dan in diameter kleiner wordt....

1 extra voetpakking maakt trouwens heel weinig uit geloof ik...

nog 2 dingen waardoor je zuiger hoger kan komen dan dat het lijkt....de hele kleine speling die je altijd hebt op je krukas zooi en alles en als je zuiger dan met hoge snelheid omhoog komt dan komt ie iets hoger...

en als je je kop erop draait dan komt je cilinder iets lager omdat ie dan naar beneejen gedrukt wordt...wordt je pakking in elkaar gedrukt enzo...

gewoon extra pakking en een nieuwe koppakking met vloeibaar erop...dan ist goe...

trouwens als je getik hoort hoeft ie niet perse tegen je kop te komen...kunnen ook zuigerveren oid zijn..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SkaBla [Pim] 6-8-2002?19:52 Print reply

Posts: 4659
okeej brommerboer weer open. ff inkopen gedaan gisteren...
2 voetpakkingen
1 koppakking
1 tapeind (+moertje)
achterrem segmenten(rem doet niks of blokeerd alleen heel irritant)wordt hopelijk verholpen

maar dit is wat ik gedaan heb:
de 2 koppakkingen die er op zaten waren half verbrand; die weggegooid.
cilinder eraf
zuiger zag er nu al niet erg lekker meer uit maarja...
voetpakking was nog goed nu dus 2 extra voetpakkingen gedaan dus samen 3! en 1 koppakking(voor de mensen die vragen waarom 3 voetp, dat is voor omdat anders de zuiger tegen de kop aan komt(misschien kan 2 ook nog wel maarja...)) maar nu komt het alles zit weer goed voorzo ver ik weet...
dus gisteren avond dat ding weer starten..
hmmm... met kickstarter wil niet starten
dus ff aanlopen okeej knalt wat(uitlaat vergeten maar reed wel aardig.
ff uitlaat er op. starten...hmm... moeilijk te starten.. okeej heel hard lopen koppeling los jah deed iets.. heel hard zonder koppeling blijve lopen en heel langzaam wou ie maar alleen in de 1... hij stotterde vreselijk.
na een tijdje bleek dat ie zonder luchtfilter beter reed... hij verzoop dus dat verklaar de het stotteren. maar nu rijdt ie nog steeds heel kut ook zonder lucht filter :S. Je zou haast zeggen sproeier te groot maar tis een 50snel met std(12/13mm) carb en daar zit 75 in... kleiner lijkt me ook niet goed
wat denken jullie?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
jeroen 6-8-2002?20:50 Print reply

Posts: 15066
als tie zonder luchtfilter beter rijdt, kan ie ook te weinig lucht krijgen, maar probeer een kleinere sproeier, rij een stukje vol gas en kijk naar de kleur van je bougie, probeer zo groter en kleiner

 
SkaBla [Pim] 7-8-2002?00:46 Print reply

Posts: 4659
NOG kleinere sproeier? 75 vind ik al zo klein... maar ik wacht nog op me 16mm maar volgens mij zitten me pakkingen niet goed ofzo ik kijk morge wel ff
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Dit topic is 3967 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved