Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi Senda kwaliteit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 379 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #47681 - Derbi Senda kwaliteit
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 6746 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Unimerk1991 31-1-2008 16:39 Print topicpost

Posts: 166
Hallo,

Ik ga morgen bij een derbi senda sm '01 kijken.
Deze heeft rond de 13-15 dkm gelopen.

Een paar vraagjes:
-Zijn dit goede motorblokjes/versnellingbakjes? Of moeten
die al snel gereviseerd worden?
-Rijdt het heel veel beter/strakker dan een Suzuki TSX?
-Nog mankementen die veel voorkomen bij een senda, waar ik
op moet letten?

Alvast bedankt,
Niek

 

zwarte-beuner 31-1-2008 16:40 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unimerk1991
Hallo,

Ik ga morgen bij een derbi senda sm '01 kijken.
Deze heeft rond de 13-15 dkm gelopen.

Een paar vraagjes:
-Zijn dit goede motorblokjes/versnellingbakjes? Of moeten
die al snel gereviseerd worden?
-Rijdt het heel veel beter/strakker dan een Suzuki TSX?
-Nog mankementen die veel voorkomen bij een senda, waar ik
op moet letten?

Alvast bedankt,
Niek



wiellagers
 
brommerloos
Elco 31-1-2008 16:41 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


wiellagers



jep, achter moet om de 5k vervangen worden ofzo,

roest tussen tank en balhoofd, is bij veel senda's een bekend probleem, verder roestplekken, hoeveel km die heeft gedraaid, algemen staat van onderhoud, ketting en tandwielen, spul kan zo 30 k draaien als het maar goed onderhouden is
 
Erik 39 31-1-2008 16:42 Print reply

Posts: 15088
Voorvorkkeerringen (kringen olie op de binnenpoot??)
zadeldekje gescheurd?
roest op onderste kroonplaat
roest onderaan bij de achterveer
speling op de onderste bus van achterveer
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Unimerk1991 31-1-2008 16:46 Print reply

Posts: 166
Oke nog heel wat punten, meer punten altijd welkom
 
zwarte-beuner 31-1-2008 16:47 Print reply

Posts: 2651
let ff btw op profiel banden kan je altijd op afdingen en remmen etc
 
brommerloos
Erik 39 31-1-2008 16:47 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unimerk1991
Oke nog heel wat punten, meer punten altijd welkom

algemeen:
bandjes, wiellagers, ketting, tandwielen, staat vd kappen, al dat soort dingen. gewoon je ogen openhouden en veel vragen.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
john deere powerrr 31-1-2008 16:48 Print reply
Posts: 1211
achterbrug bussen en kijken oftie soepel schakeld kappen goeie kwaliteit zijn duurde krengen ligt er olie onder waar de brommer staat, euhm roest, kwaliteit van de ketting tandwielen, start tie goed, doen de elektische spullen het allemaal willen weleens kapot gaan.
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
PuchMaxiS72 31-1-2008 18:07 Print reply

Posts: 343
Ik vind het maar brak spul hoor.. Iedereen met die dingen kan wel zeggen dat het niet zo is want namelijk...,

Maar zie je die dingen over 10-15 jaar nog rijden? Denk het niet.

Kende iemand met een RX50. Zo'n AM6 geval. Paar jaar gereden, veel versleten, op een gegeven moment een gat in het carter. 'T ziet er allemaal zo playmobiel uit, en is niet zo heel veel sterker dan een scooter ofzo.

Kijk naar een TSX/MTX. Is allemaal misschien wel wat minder luxe, maar die dingen rijden vandaag de dag nog steeds, en alles is er nog voor te krijgen. Mijn TSX is 25 jaar oud, schakelt soepel, en doet het altijd. Wedden dat een Senda dat niet red? Bovendien vind ik ze er niet uitzien, maar dat is puur een mening. Kies zelf wat je het leukste vind.

Oude brommers is wel ietsje meer onderhoud vaak, ligt eraan in welke staat je hem koopt, maar je hebt er over het algemeen erg lang plezier van.

Ik zou lekker die TSX houden, en het geld voor een nieuwe brommer uitsparen voor bijvoorbeeld een auto later. Maar dat ben ik
Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 31-1-2008 om 18:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 31-1-2008 om 18:09 uur.
 
TSX gereviseerd
ronge48 31-1-2008 18:12 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Ik vind het maar brak spul hoor.. Iedereen met die dingen kan wel zeggen dat het niet zo is want namelijk...,

Maar zie je die dingen over 10-15 jaar nog rijden? Denk het niet.

Kende iemand met een RX50. Zo'n AM6 geval. Paar jaar gereden, veel versleten, op een gegeven moment een gat in het carter. 'T ziet er allemaal zo playmobiel uit, en is niet zo heel veel sterker dan een scooter ofzo.

Kijk naar een TSX/MTX. Is allemaal misschien wel wat minder luxe, maar die dingen rijden vandaag de dag nog steeds, en alles is er nog voor te krijgen. Mijn TSX is 25 jaar oud, schakelt soepel, en doet het altijd. Wedden dat een Senda dat niet red? Bovendien vind ik ze er niet uitzien, maar dat is puur een mening. Kies zelf wat je het leukste vind.

Oude brommers is wel ietsje meer onderhoud vaak, ligt eraan in welke staat je hem koopt, maar je hebt er over het algemeen erg lang plezier van.

Ik zou lekker die TSX houden, en het geld voor een nieuwe brommer uitsparen voor bijvoorbeeld een auto later. Maar dat ben ik
Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 31-1-2008 om 18:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 31-1-2008 om 18:09 uur.


ben eens stil..

heb je senda gereden? zonee dan weet je niet of het brak is..is het dus niet en over 10 jaar zal je zeker nog deze senda's zien rijden als je er goed onderhoud aan doet(dit geld dus ook voor mtx/tsx enzo)

@ts. banden, ketting/tandwielen, voorvork keering, achterwiel lagers, je kan ook kijken of die speling heeft op de krukas door aan het vliegwiel te voelen
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
john deere powerrr 31-1-2008 18:13 Print reply
Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


wiellagers





net of dat groot onderhoud is je koopt voor 5 euro 2 andere lagers haalt je wiel eruit tikt ze eruit tikt de andere er trug in en klaar.
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
zwarte-beuner 31-1-2008 18:15 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
[...]





net of dat groot onderhoud is je koopt voor 5 euro 2 andere lagers haalt je wiel eruit tikt ze eruit tikt de andere er trug in en klaar.


daar gaat het niet om hij vraagt tog naar kwalen en ik geef daar tog andwoord op das wat is het probleem
 
brommerloos
Joel_koningslust 31-1-2008 18:15 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Ik vind het maar brak spul hoor.. Iedereen met die dingen kan wel zeggen dat het niet zo is want namelijk...,

Maar zie je die dingen over 10-15 jaar nog rijden? Denk het niet.

Kende iemand met een RX50. Zo'n AM6 geval. Paar jaar gereden, veel versleten, op een gegeven moment een gat in het carter. 'T ziet er allemaal zo playmobiel uit, en is niet zo heel veel sterker dan een scooter ofzo.

Kijk naar een TSX/MTX. Is allemaal misschien wel wat minder luxe, maar die dingen rijden vandaag de dag nog steeds, en alles is er nog voor te krijgen. Mijn TSX is 25 jaar oud, schakelt soepel, en doet het altijd. Wedden dat een Senda dat niet red? Bovendien vind ik ze er niet uitzien, maar dat is puur een mening. Kies zelf wat je het leukste vind.

Oude brommers is wel ietsje meer onderhoud vaak, ligt eraan in welke staat je hem koopt, maar je hebt er over het algemeen erg lang plezier van.

Ik zou lekker die TSX houden, en het geld voor een nieuwe brommer uitsparen voor bijvoorbeeld een auto later. Maar dat ben ik
Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 31-1-2008 om 18:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 31-1-2008 om 18:09 uur.


dit is echt de grootste onzin ooit

denk je dat alle mtx'en en tsx'en nog rond rijden? van de duizenden die er verkocht zijn rijden die wat altijd goed zijn onderhouden of een paar keer zijn opgeknapt nog rond, de rest ligt allemaal op de sloop of voor reservedelen bij iemand in de garage

over die slijtage, een nieuwe brommer slijt vaak harder omdat ze gewoon meer toeren/vermogen hebben/maken dan de oude brommers. als je met een derbi altijd netjes onder de 8/9k blijft en hem goed onderhoud rijdt hij over 25 jaar nog

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 31-1-2008 18:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
[...]





net of dat groot onderhoud is je koopt voor 5 euro 2 andere lagers haalt je wiel eruit tikt ze eruit tikt de andere er trug in en klaar.


daar verkijk je jezelf toch op hoor, ik had 2 nieuwe wiellagers gekocht ( rieju achter ) en dat kostte 11 euro het stuk. en het was bij een groothandel dus de bromboer bijv vraagt nog meer
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
koekie - Administrator 31-1-2008 18:21 Print reply

Posts: 12588
Je kunt niet vragen of het beter of slechter is dan TSX. Iedereen heeft een eigen mening, en mensen met een senda vinden die toch wel beter dan een TSX, en andersom ook. Puur en alleen door het feit dat mensen hun eigen brommer gewend zijn, en 9 van de 10 mensen hun eigen brommer ook nog eens de beste van allemaal vinden

Meningen vragen is dus zinloos, je kunt alleen + en - punten tegen elkaar wegsrepen.
 
Haaks de hoek om!
john deere powerrr 31-1-2008 18:22 Print reply
Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Je kunt niet vragen of het beter of slechter is dan TSX. Iedereen heeft een eigen mening, en mensen met een senda vinden die toch wel beter dan een TSX, en andersom ook. Puur en alleen door het feit dat mensen hun eigen brommer gewend zijn, en 9 van de 10 mensen hun eigen brommer ook nog eens de beste van allemaal vinden

Meningen vragen is dus zinloos, je kunt alleen + en - punten tegen elkaar wegsrepen.




haha nee ik vind me brommer totaal niet goed
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189

Dit topic is 6746 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved