Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afgebroke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47673 - afgebroke
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Edwin_Nsr 30-1-2008 22:11 Print topicpost
Posts: 200
hallo

bij mij is een bout afgebroke en ik kan hem er niet meer op lassen wat moet ik nu doen zijn de bouten bij de stabiosator van een nsr maat is orgineel m6

p.s. is tapppen een idee en mischioen kunne jullie ook uileggen hoe

mvg edwin
 
Beter goed gejat, dan slecht bedacht

mtx-motard 30-1-2008 22:15 Print reply

Posts: 14947
gat uitboren en dan tappen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Edwin_Nsr 30-1-2008 22:18 Print reply
Posts: 200
ja gewoon boor 6 mm en dan met6 grote draad beginne en kleiene draad eidige voor m8 tappen

 
Beter goed gejat, dan slecht bedacht
Tommyofzo 30-1-2008 22:22 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edwin_Nsr
ja gewoon boor 6 mm en dan met6 grote draad beginne en kleiene draad eidige voor m8 tappen




ik wil geen comentaar leveren ofzo.. maar wat wil je nou precies gaan doen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
nog slimmer setje linkse tap halen! boor je een klein gaatje in de afgebroken bout draait heb dan dr in en je draait bout en al zo dr uit! ( beetje wd40 of kruipolie dr bij!) en dan lichtjes nieuw tapdraad insnijden zelfde maat dus m6

Vaak zat zelf gehad en dit is snel! makkelijk en beter voor je blok!


hier ben ik het btw wel mee eens, als dat lukt heb je mooi je originele draad nog, dat is toch 9 van de 10 keer beter

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 30-1-2008 om 22:33 uur.
 
mrgforce 30-1-2008 22:27 Print reply

Posts: 572
nog slimmer setje linkse tap halen! boor je een klein gaatje in de afgebroken bout draait heb dan dr in en je draait bout en al zo dr uit! ( beetje wd40 of kruipolie dr bij!) en dan lichtjes nieuw tapdraad insnijden zelfde maat dus m6

Vaak zat zelf gehad en dit is snel! makkelijk en beter voor je blok!
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-1-2008 22:40 Print reply

Posts: 10560
probeer er eerst eens een stripje op te lassen 9vd10 bouten draai je er dan zo weer uit..

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mrgforce 30-1-2008 22:42 Print reply

Posts: 572
beste tog linkse tap te nemen met een las dr opmaken kan het nog wel is op je blok komen en dan kan je met de slijptol aan de gang!
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-1-2008 22:45 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
beste tog linkse tap te nemen met een las dr opmaken kan het nog wel is op je blok komen en dan kan je met de slijptol aan de gang!


stabilisator zit in de voorvork.

heb zown beetje overal bouten op die manier uitgedraait..
remklauwen,brommerblokken , trekkerblokken, cilinders.

nooit gedonder mee gehad..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mrgforce 30-1-2008 22:49 Print reply

Posts: 572
oke als je kan lassen dan lukt het wel! maar voor de mensen die niet echt ervaren zijn is dat de makelijkste en mooiste manier!

een lasje dr op is gewoon snelle beun manier
 
Niek de Wildt 30-1-2008 23:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edwin_Nsr
ja gewoon boor 6 mm en dan met6 grote draad beginne en kleiene draad eidige voor m8 tappen



als je 6mm gaat tappen moet je niet 6mm boren, maar de maat van de binnenkant van het schroefdraad ---> dus tussen de draden (zie achterkant schuifmaat, daar staan bijna altijd op waarmee je moet boren bij welke maat tap)
 
Torque 31-1-2008 12:50 Print reply

Posts: 736
lasje er op, en dan losdraaien, en dan nieuwe bout
 
gaat ie dat zeggen
S1lv3r 31-1-2008 12:57 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edwin_Nsr
ja gewoon boor 6 mm en dan met6 grote draad beginne en kleiene draad eidige voor m8 tappen



Haha, lees voor de grap eens welke onzin je nu uitkraamt, en vooral hóé. Je lacht je eigen dood.
 

Dit topic is 668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved