Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Beste setup dagelijks gebruik

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47671 - Beste setup dagelijks gebruik
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YannickD 30-1-2008 21:28 Print topicpost
Posts: 17
Wat is de snelste setup voor een Senda als je er gewoon dagelijks mee rijd, het moet wel een beetje betrouwbaar zijn dus. 70/80cc, geld maakt niet zo heel veel uit, top ook niet echt, maar het moet wel lekker snel optrekken.
 
Derbi: The Red Power

Elco 30-1-2008 21:30 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YannickD
Wat is de snelste setup voor een Senda als je er gewoon dagelijks mee rijd, het moet wel een beetje betrouwbaar zijn dus. 70/80cc, geld maakt niet zo heel veel uit, top ook niet echt, maar het moet wel lekker snel optrekken.



lekkere koppelcillinder dus,

laagtoerig,

1 andere krukas,
2 zwarte top80 cc, dr racing 80cc polini 80cc, malossi mhr 80cc etc etc
21 mm carb erachter,
en uitlaat licht aan je brommer,
koppeling een 5 plaats ofzo, en voor am6 een 4 plaats van metrakit ofzo
 
Jelmer MX 30-1-2008 23:55 Print reply

Posts: 13514
Mhr80, en dan hoef je GEEN andere krukas wat elco volgens mij bij elke setup beweerd..

carburateur kan je zelf weten, maar het beste is minstens 19mm..
en uitlaatje ligt maar welke cilinder je neemt.
een koppeling ligt ook beetje aan hoe versleten is??

mja wat je als dagelijkse setup neemt ligt er maar net aan hoe je onderhoud etc..
want keiji die rijd elke dag met zen manston blok naar school zover ik weet.. en dat gaat soort van goed

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 30-1-2008 om 23:58 uur.
 
DoDo-tomos 31-1-2008 7:40 Print reply

Posts: 1842
ik rij met mn eigen senda

polini 80 (laagtoerig dus lekker koppelt)
24mm kehin
pr uitlaat
hebo krukasje

rijd lekker en trekt ook snel op, ik rij er ook gewoon elke dag mee.
aleen ligt eraan wat jij aan benzine verbruik kwijt wil zij, ligt ook eraan hoe je rijd.
 
of vraag het niek de wildt
Wolf Senda 31-1-2008 10:30 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YannickD
Wat is de snelste setup voor een Senda als je er gewoon dagelijks mee rijd, het moet wel een beetje betrouwbaar zijn dus. 70/80cc, geld maakt niet zo heel veel uit, top ook niet echt, maar het moet wel lekker snel optrekken.


Als ik jou was zou ik gewoon een 80 cc malossi mhr replica kopen met een 19 carb en standaard uitlaatje. Heb je lekker veel koppel en valt het niet te erg op.
 
Gilera Gsm 31-1-2008 12:04 Print reply

Posts: 2376
Wil je betrouwbaar blijven rijden zet er dan een bidalot uitlaat op. Ori cilinder. 17.5mm carb. Dan loopt hij goed en rond de 90 a 100 als je goed kunt afstellen.


 
Derbi Joris 31-1-2008 17:16 Print reply
Posts: 1165
Ik moet zeggen dat een gilardoni 70cc (48mm) ook zeer leuke cilinders zijn, heeft ongeveer de zelfde timing als een sp maar dan met een zuiger die 2 zuigerveren heeft. Loopt zeer leuk en betrouwbaar. Ik heb/had er een pro race pijp achter hangen en een 21mm carberateur liep best hard en heeft een verbruik van boven de 1 op 20 geloofde 1 op 23 gemiddeld. Heeft een lekkere brede powerband en wilt best ver door gaan met een pro race uitlaat zo een 13000 toeren wilde het wel draaien.
Originele krukas houd dat wel, want heb er zelf 13000 a 15000km met een Metrakit SP setup erop gezet, terwijl het blok al 15000km had gedraaid, met originele lagers!

 
YannickD 4-2-2008 11:12 Print reply
Posts: 17
Oke, bedankt
Ik zat te denken aan:
Mhr 80
Dell orto 21mm
Yasuni cross HM
Is dit een goede setup?
En wat is het verschil tussen een mhr80 en een mhr 80 replica en een mhr team 80

 
Derbi: The Red Power
Elco 4-2-2008 11:33 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YannickD
Oke, bedankt
Ik zat te denken aan:
Mhr 80
Dell orto 21mm
Yasuni cross HM
Is dit een goede setup?
En wat is het verschil tussen een mhr80 en een mhr 80 replica en een mhr team 80



mhr replica heeft 2 zuigerveren
mhr heeft 1 zuigerveer
mhr team is vele malen sneller en is totaal niet te vergelijken, timingen liggen compleet anders,

21 mm en die uitlaat kan wel, wil je het echt goed, dan haal je een mhr uitlaat erbij
 

Dit topic is 2009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved