Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Snelle 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47667 - Snelle 50cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Alexz 30-1-2008 21:01 Print topicpost

Posts: 54
Welke snelle cilinder voor 50cc is beetje aan te raden?
Is voor derbi senda 2007. Ik zit zelf te denken aan iig een mk pro race uitlaat. Dit wil ik in eerste instantie doen, evt later nog nieuwe snelle 50cc cilinder. Welke is hier het geschikst voor? Iemand ervaring?
Had eerst plannen voor 80cc MHR, ik twijfel nu. Vandaar deze nieuwe topic.

alvast bedankt voor jullie replies etc
 

dokocrosser 31-1-2008 12:35 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alexz
Welke snelle cilinder voor 50cc is beetje aan te raden?
Is voor derbi senda 2007. Ik zit zelf te denken aan iig een mk pro race uitlaat. Dit wil ik in eerste instantie doen, evt later nog nieuwe snelle 50cc cilinder. Welke is hier het geschikst voor? Iemand ervaring?
Had eerst plannen voor 80cc MHR, ik twijfel nu. Vandaar deze nieuwe topic.

alvast bedankt voor jullie replies etc


hoeveel wil je eraan besteden?

 
zwarte-beuner 31-1-2008 12:37 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alexz
Welke snelle cilinder voor 50cc is beetje aan te raden?
Is voor derbi senda 2007. Ik zit zelf te denken aan iig een mk pro race uitlaat. Dit wil ik in eerste instantie doen, evt later nog nieuwe snelle 50cc cilinder. Welke is hier het geschikst voor? Iemand ervaring?
Had eerst plannen voor 80cc MHR, ik twijfel nu. Vandaar deze nieuwe topic.

alvast bedankt voor jullie replies etc


DR 50 met MK uitlaat . vriend van me heeft het ook ding loopt echt super en mooi en snel
 
brommerloos
Alexz 31-1-2008 15:36 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


hoeveel wil je eraan besteden?



Maakt me niet zo gek veel uit die cilinder & uitlaat. Hoor liefst veel suggesties, kan ik daar ene keuze uit maken enzo, prijs boeit niet bepaald
 
zwarte-beuner 31-1-2008 15:41 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]


Maakt me niet zo gek veel uit die cilinder & uitlaat. Hoor liefst veel suggesties, kan ik daar ene keuze uit maken enzo, prijs boeit niet bepaald


Dr50 goeie prijs kwaliteit verhouding.
en anders airsal maar ikzelf zou egt voor DR gaan
 
brommerloos
Alexz 31-1-2008 15:46 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


Dr50 goeie prijs kwaliteit verhouding.
en anders airsal maar ikzelf zou egt voor DR gaan



Oké, en een MK pro race setupje met 50cc cilinder en pro race uitlaat zou g1 betere setup zijn of??

Dit bericht is gewijzigd door Alexz op 31-1-2008 om 16:32 uur.
 
Alexz 31-1-2008 16:46 Print reply

Posts: 54
Zijn die DR cilinders wel van goede kwaliteit? 70cc voor 100 euro?
Is dit wel betrouwbaar dan enzo :P? Duurder cil's zijn g1 probleem, liever btje goede/snelle cilinders, prijs maakt niet gek veel uit. Verder moeten ze wel op mijn senda '07 passen
 
teamdoko 31-1-2008 17:30 Print reply
Posts: 420
hahahah laat me niet lache

een dr cillinder
met pro race uitlaat

das wel het laatste wat je moet doen.

een pro race uitlaat
is erg hoogtoerig en geen koppeluitlaat.

DR is laagtoerig
met redelijk koppel
en is meer een vervangings cillinder
de 50cc versie dan.

je moet meer richting

50cc pro race
50cc hebo manston
50cc mhr team
50cc bidalot
50cc conti
50cc doppler (getunend)
50cc hebo manston gaan kijken.

verders zijn deze cillinders niet echt geschikt voor dagelijks gebruik. Verders is een andere krukas dan aan te raden omdat ze zo hoog toerig zijn.

en dan weten we nog niet
of je wel de goede pro race uitlaat hebt.
want er zijn twee types de 50cc en 70cc
 
Alexz 31-1-2008 17:35 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
hahahah laat me niet lache

een dr cillinder
met pro race uitlaat

das wel het laatste wat je moet doen.

een pro race uitlaat
is erg hoogtoerig en geen koppeluitlaat.

DR is laagtoerig
met redelijk koppel
en is meer een vervangings cillinder
de 50cc versie dan.

je moet meer richting

50cc pro race
50cc hebo manston
50cc mhr team
50cc bidalot
50cc conti
50cc doppler (getunend)
50cc hebo manston gaan kijken.

verders zijn deze cillinders niet echt geschikt voor dagelijks gebruik. Verders is een andere krukas dan aan te raden omdat ze zo hoog toerig zijn.

en dan weten we nog niet
of je wel de goede pro race uitlaat hebt.
want er zijn twee types de 50cc en 70cc



Kzou voor de MK pro race 50cc uitlaat willen gaan. past denk`k het beste met snelle 50cc. Beste is gewoon mk pro race 50cc cilinder en dan die uitlaat? + krukasje van metrakit pro race? Zijn wss op elkaar afgestemd?
GRz
 
teamdoko 31-1-2008 17:38 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]



Kzou voor de MK pro race 50cc uitlaat willen gaan. past denk`k het beste met snelle 50cc. Beste is gewoon mk pro race 50cc cilinder en dan die uitlaat? + krukasje van metrakit pro race? Zijn wss op elkaar afgestemd?
GRz



jah maar das zobiezo niet geschikt voor dagelijks gebruik.
cillinder + uitlaat
zal zo rond de 13500 a 14000 toeren gaan draaien.

beter pak je zoals meerder mensen al op het forum hier schrijven.
een koppel cillinder 80 mhr replica met sp uitlaat opzo.
zal tien keer fijner lopen voor op de weg
 
Alexz 31-1-2008 17:39 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]



jah maar das zobiezo niet geschikt voor dagelijks gebruik.
cillinder + uitlaat
zal zo rond de 13500 a 14000 toeren gaan draaien.

beter pak je zoals meerder mensen al op het forum hier schrijven.
een koppel cillinder 80 mhr replica met sp uitlaat opzo.
zal tien keer fijner lopen voor op de weg


Owwkej, mhr niet hoogtoerig? Draait toch ook 13,5 duizend toeren :P?
Maar dan is andere carb ook noodzakelijk met 80cc (heb nu 17,5mm)
Grz
 
teamdoko 31-1-2008 17:44 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]


Owwkej, mhr niet hoogtoerig? Draait toch ook 13,5 duizend toeren :P?
Maar dan is andere carb ook noodzakelijk met 80cc (heb nu 17,5mm)
Grz


met een mhr replica zal je die toerentalen zeker niet halen
en je kunt dan ook gewoon die 17.5 kunnen houden.
met een leuke uitlaat zal dit wel fijn lopen
 
Alexz 31-1-2008 18:02 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]


met een mhr replica zal je die toerentalen zeker niet halen
en je kunt dan ook gewoon die 17.5 kunnen houden.
met een leuke uitlaat zal dit wel fijn lopen


Oké, dit is wel het geval bij een MHR Team 50mm?
 
teamdoko 31-1-2008 19:14 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]


Oké, dit is wel het geval bij een MHR Team 50mm?


een mhr team is zo als gezegd
niet het zelfde dan een replica

team is niet aan te raden voor straat gebruik
en je moet dan ook een andere carb regelen
 
Mt5_grolsch 31-1-2008 20:06 Print reply

Posts: 2014
doppler is ook een zeer fijne snelle slijtvaste cilinder
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Erik 39 31-1-2008 20:08 Print reply

Posts: 15088
hahahah laat me niet lache

een dr cillinder
met pro race uitlaat

das wel het laatste wat je moet doen.

een pro race uitlaat
is erg hoogtoerig en geen koppeluitlaat.

DR is laagtoerig
met redelijk koppel
en is meer een vervangings cillinder
de 50cc versie dan.
----------------------------------------------------------
Tja, DR is ong vervangingscilinder idd. Niet super snel nee, maar ik heb een gia conti en loopt ie zeker niet verkeerd mee. Das toch ook een redelijk hoogtoerige pijp.

Maar als je echt hard wil gaan zou ik die niet nemen. Hoewel hij mij nu super bevalt.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Dit topic is 1729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved