dokocrosser |
31-1-2008 12:35 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alexz
Welke snelle cilinder voor 50cc is beetje aan te raden?
Is voor derbi senda 2007. Ik zit zelf te denken aan iig een mk pro race uitlaat. Dit wil ik in eerste instantie doen, evt later nog nieuwe snelle 50cc cilinder. Welke is hier het geschikst voor? Iemand ervaring?
Had eerst plannen voor 80cc MHR, ik twijfel nu. Vandaar deze nieuwe topic.
alvast bedankt voor jullie replies etc
hoeveel wil je eraan besteden?
|
|
|
|
zwarte-beuner |
31-1-2008 12:37 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alexz
Welke snelle cilinder voor 50cc is beetje aan te raden?
Is voor derbi senda 2007. Ik zit zelf te denken aan iig een mk pro race uitlaat. Dit wil ik in eerste instantie doen, evt later nog nieuwe snelle 50cc cilinder. Welke is hier het geschikst voor? Iemand ervaring?
Had eerst plannen voor 80cc MHR, ik twijfel nu. Vandaar deze nieuwe topic.
alvast bedankt voor jullie replies etc
DR 50 met MK uitlaat . vriend van me heeft het ook ding loopt echt super en mooi en snel
|
|
brommerloos |
|
Alexz |
31-1-2008 15:36 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]
hoeveel wil je eraan besteden?
Maakt me niet zo gek veel uit die cilinder & uitlaat. Hoor liefst veel suggesties, kan ik daar ene keuze uit maken enzo, prijs boeit niet bepaald
|
|
|
|
zwarte-beuner |
31-1-2008 15:41 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]
Maakt me niet zo gek veel uit die cilinder & uitlaat. Hoor liefst veel suggesties, kan ik daar ene keuze uit maken enzo, prijs boeit niet bepaald
Dr50 goeie prijs kwaliteit verhouding.
en anders airsal maar ikzelf zou egt voor DR gaan
|
|
brommerloos |
|
Alexz |
31-1-2008 15:46 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]
Dr50 goeie prijs kwaliteit verhouding.
en anders airsal maar ikzelf zou egt voor DR gaan
Oké, en een MK pro race setupje met 50cc cilinder en pro race uitlaat zou g1 betere setup zijn of??
Dit bericht is gewijzigd door Alexz op 31-1-2008 om 16:32 uur.
|
|
|
|
Alexz |
31-1-2008 16:46 |
Posts: 54 |
Zijn die DR cilinders wel van goede kwaliteit? 70cc voor 100 euro?
Is dit wel betrouwbaar dan enzo :P? Duurder cil's zijn g1 probleem, liever btje goede/snelle cilinders, prijs maakt niet gek veel uit. Verder moeten ze wel op mijn senda '07 passen
|
|
|
|
teamdoko |
31-1-2008 17:30 |
Posts: 420 |
hahahah laat me niet lache
een dr cillinder
met pro race uitlaat
das wel het laatste wat je moet doen.
een pro race uitlaat
is erg hoogtoerig en geen koppeluitlaat.
DR is laagtoerig
met redelijk koppel
en is meer een vervangings cillinder
de 50cc versie dan.
je moet meer richting
50cc pro race
50cc hebo manston
50cc mhr team
50cc bidalot
50cc conti
50cc doppler (getunend)
50cc hebo manston gaan kijken.
verders zijn deze cillinders niet echt geschikt voor dagelijks gebruik. Verders is een andere krukas dan aan te raden omdat ze zo hoog toerig zijn.
en dan weten we nog niet
of je wel de goede pro race uitlaat hebt.
want er zijn twee types de 50cc en 70cc
|
|
|
|
Alexz |
31-1-2008 17:35 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
hahahah laat me niet lache
een dr cillinder
met pro race uitlaat
das wel het laatste wat je moet doen.
een pro race uitlaat
is erg hoogtoerig en geen koppeluitlaat.
DR is laagtoerig
met redelijk koppel
en is meer een vervangings cillinder
de 50cc versie dan.
je moet meer richting
50cc pro race
50cc hebo manston
50cc mhr team
50cc bidalot
50cc conti
50cc doppler (getunend)
50cc hebo manston gaan kijken.
verders zijn deze cillinders niet echt geschikt voor dagelijks gebruik. Verders is een andere krukas dan aan te raden omdat ze zo hoog toerig zijn.
en dan weten we nog niet
of je wel de goede pro race uitlaat hebt.
want er zijn twee types de 50cc en 70cc
Kzou voor de MK pro race 50cc uitlaat willen gaan. past denk`k het beste met snelle 50cc. Beste is gewoon mk pro race 50cc cilinder en dan die uitlaat? + krukasje van metrakit pro race? Zijn wss op elkaar afgestemd?
GRz
|
|
|
|
teamdoko |
31-1-2008 17:38 |
Posts: 420 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]
Kzou voor de MK pro race 50cc uitlaat willen gaan. past denk`k het beste met snelle 50cc. Beste is gewoon mk pro race 50cc cilinder en dan die uitlaat? + krukasje van metrakit pro race? Zijn wss op elkaar afgestemd?
GRz
jah maar das zobiezo niet geschikt voor dagelijks gebruik.
cillinder + uitlaat
zal zo rond de 13500 a 14000 toeren gaan draaien.
beter pak je zoals meerder mensen al op het forum hier schrijven.
een koppel cillinder 80 mhr replica met sp uitlaat opzo.
zal tien keer fijner lopen voor op de weg
|
|
|
|
Alexz |
31-1-2008 17:39 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]
jah maar das zobiezo niet geschikt voor dagelijks gebruik.
cillinder + uitlaat
zal zo rond de 13500 a 14000 toeren gaan draaien.
beter pak je zoals meerder mensen al op het forum hier schrijven.
een koppel cillinder 80 mhr replica met sp uitlaat opzo.
zal tien keer fijner lopen voor op de weg
Owwkej, mhr niet hoogtoerig? Draait toch ook 13,5 duizend toeren :P?
Maar dan is andere carb ook noodzakelijk met 80cc (heb nu 17,5mm)
Grz
|
|
|
|
teamdoko |
31-1-2008 17:44 |
Posts: 420 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]
Owwkej, mhr niet hoogtoerig? Draait toch ook 13,5 duizend toeren :P?
Maar dan is andere carb ook noodzakelijk met 80cc (heb nu 17,5mm)
Grz
met een mhr replica zal je die toerentalen zeker niet halen
en je kunt dan ook gewoon die 17.5 kunnen houden.
met een leuke uitlaat zal dit wel fijn lopen
|
|
|
|
Alexz |
31-1-2008 18:02 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]
met een mhr replica zal je die toerentalen zeker niet halen
en je kunt dan ook gewoon die 17.5 kunnen houden.
met een leuke uitlaat zal dit wel fijn lopen
Oké, dit is wel het geval bij een MHR Team 50mm?
|
|
|
|
teamdoko |
31-1-2008 19:14 |
Posts: 420 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]
Oké, dit is wel het geval bij een MHR Team 50mm?
een mhr team is zo als gezegd
niet het zelfde dan een replica
team is niet aan te raden voor straat gebruik
en je moet dan ook een andere carb regelen
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
31-1-2008 20:06 |
Posts: 2014 |
doppler is ook een zeer fijne snelle slijtvaste cilinder
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Erik 39 |
31-1-2008 20:08 |
Posts: 15088 |
hahahah laat me niet lache
een dr cillinder
met pro race uitlaat
das wel het laatste wat je moet doen.
een pro race uitlaat
is erg hoogtoerig en geen koppeluitlaat.
DR is laagtoerig
met redelijk koppel
en is meer een vervangings cillinder
de 50cc versie dan.
----------------------------------------------------------
Tja, DR is ong vervangingscilinder idd. Niet super snel nee, maar ik heb een gia conti en loopt ie zeker niet verkeerd mee. Das toch ook een redelijk hoogtoerige pijp.
Maar als je echt hard wil gaan zou ik die niet nemen. Hoewel hij mij nu super bevalt.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|