Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat past niet! rs 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47656 - uitlaat past niet! rs 50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Torque 30-1-2008 16:06 Print topicpost

Posts: 736
ik zit met een probleempje, ik heb een metrakit uitlaat van iemand gekocht voor mn rs. dus ik probeer de uitlaat er op te doen, past hij niet in me cilinder, hij is te dik, mn standaard uitlaat is ook een stuk dunner en die heeft nog ruimte over. wat kan ik doen om hem te laten passen? het deel waar je de uitlaat inschuift, kan dat er af? op me cilinder staat 209 en 113, kan het zijn dat het een immi cilinder is en dat daarom de uitlaat niet past?
post maar wat je denkt dat het is!

later,
 
gaat ie dat zeggen

MaartenGerlo 30-1-2008 16:08 Print reply
Posts: 556
Verloopbusje kopen, of zelf draaien
 
Joel_koningslust 30-1-2008 16:08 Print reply

Posts: 14514
am6 heeft origineel een 25mm aansluiting, de snellere uitlaten+cilinders hebben 28. je zou hiervoor een bus kunnen draaien/laten draaien, maar dan komt je uitlaat wel een stuk naar voren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Torque 30-1-2008 16:10 Print reply

Posts: 736
als ik een buisje maak dat in me cilinder past en in me uitlaat, dan word dus de ingang naar mn uitlaat kleiner. verlies ik daar veel vermogen mee?
 
gaat ie dat zeggen
MaartenGerlo 30-1-2008 16:14 Print reply
Posts: 556
hoogstwaarschijnlijk wel , maar een andere oplossing is er niet, meeste am6'en doen het zo.

Mvg
 
Torque 30-1-2008 16:28 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
hoogstwaarschijnlijk wel , maar een andere oplossing is er niet, meeste am6'en doen het zo.

Mvg


egt merkbaar verlies in vermogen? kan ik niet een ander uitlaat stuk op me cilinder doen? of zit dat gewoon vast dat stuk waar je uitlaat in moet en je veren aan vast gaan

Dit bericht is gewijzigd door afca-j op 30-1-2008 om 16:31 uur.
 
gaat ie dat zeggen
Timon88 30-1-2008 17:01 Print reply

Posts: 1477
je kan gewoon van die busjes kopen bij de brommerboer. Heb ook zo'n busje zitten op mn gianelli anders past t niet. Je hebt geen merkbaar verlies in vermogen omdat je uitlaat poort even groot is als dat busje. Je verkleint de opening dus niet. Succes er mee.
 
Holland-Meeting
bierbundelhonda 30-1-2008 17:05 Print reply

Posts: 3396
weet niet of het al gezegt is. neem een oude uitlaat die wel pas. slijp daar de flens van af dus ook nog met een stukje pijp er aan.

en slijp ongeveer het zelfde van de uitlaat die je op je RS wilt zetten

las het er weer op en TADAA
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Jeffer 30-1-2008 17:15 Print reply

Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
weet niet of het al gezegt is. neem een oude uitlaat die wel pas. slijp daar de flens van af dus ook nog met een stukje pijp er aan.

en slijp ongeveer het zelfde van de uitlaat die je op je RS wilt zetten

las het er weer op en TADAA


das wel een erg beunerige manier beter fix je gwn een busje
 
Plop?
bierbundelhonda 30-1-2008 17:23 Print reply

Posts: 3396
ja Haha heb geen ervaring met RS en ik heb niks gelezen in dit topic, maar met busjes komt je uitlaat meer naar voren.

weet niet presies hoe de uitlaat gemonteerd zit bij RS

maar ergens aan de onder kant ofzo of bij de stepjes wil hij dan ook niet meer gemonteerd worden

schat ik...
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Ns-1 Blower 30-1-2008 17:31 Print reply

Posts: 634
Het mooiste zou zijn om een stukje van je flens af te slijpen en er een 3mm dunner stukje aan vast te lassen.
Heb je ook geen gezeur dat je uitlaat niet meer past bij de ophangpunten, vermogenverlies heb je dan ook niet omdat je de bocht niet verlengt en 25mm is nog altijd groter dan je uitlaatpoort.

Dit bericht is gewijzigd door Ns-1 Blower op 30-1-2008 om 17:32 uur.
 
bierbundelhonda 30-1-2008 17:35 Print reply

Posts: 3396
zo iets bedoel ik ook eigenlijk
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Ns-1 Blower 30-1-2008 17:38 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
zo iets bedoel ik ook eigenlijk


Ik zag het staan, alleen beter om een busje te kopen i.p.v. een stuk flens van je originele uitlaat af te slijpen, is zonde.
Verlengen met een busje zou ik niet doen dat merk je wel in vermogen, 1mm korter is +- 75 toeren minder op top ? Weet niet precies hoe het zit als ie langer wordt.
 
Elco 30-1-2008 17:42 Print reply
Posts: 4527
bierbundelhonda 30-1-2008 17:45 Print reply

Posts: 3396
ja maar zoals ik dan al eerder zei...

dan zit je met het probleeem dat je gehele uitlaat iets naar voren gaat.

dat betekend dat de monteer punt bij je voetsteunen of onder het motorblok


ook niet meer tegen over elkaar zit omdat je uitlaat meer naar voren zit

.....
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!

Dit topic is 1095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved