Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Malossi MHR Team setup.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47633 - Malossi MHR Team setup.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 29-1-2008 17:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


50mm!! niet 50cc


fuck ja, mijn fout

komt er dus op neer dan je 80cc hebt dus 17.5mm carb veels te klein is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Han - 29-1-2008 17:31 Print reply

Posts: 9667
overstap van origineel naar zon snelle 70 is nogal wat
 
<10.000 posts
Alexz 29-1-2008 17:32 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
overstap van origineel naar zon snelle 70 is nogal wat


Klopt, mjah `kwoon in een dorp, moet binnekort niet meer naar school toe, dus qua politie is dit ook redelijk veilig. En wat betreft 80kmh gaat redelijk vervelen
 
Joel_koningslust 29-1-2008 17:32 Print reply

Posts: 14514
ga je eigenlijk voor snelheid of koppel

ik reed met am6 mhr80replica met een 12mm carb, die had toch een heerlijke hoop koppel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
oenoehoofd 29-1-2008 17:32 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
pro race setup is sneller


*proest*

Scheelt bijna niets, en hangt er zo vanaf hoe en wat.

Anyay, ja, andere krukas en lagers, 26mm vlak (heb nog 1 met carb te koop)

twv 13/52 had ik, maar dat is wel enigsinds licht voor de setup.

Is wel super mooi en lekkere setup!
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
-simon- 29-1-2008 17:34 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


fuck ja, mijn fout

komt er dus op neer dan je 80cc hebt dus 17.5mm carb veels te klein is


op 70/80cc kan 17.5 wel hoor en kleiner ook wel als je een beetje een rusterige setup hebt. ik rijd zelf ook met 14mm op dr70. wel iets heel anders als team natuurlijk.

@ts: wil je voor straat gebruik wel zoon snelle setup? want het is niet alleen een hoop geld met de aanschaf maar het onderhoud is ook veel duurder als een ori of minder snelle setup.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joel_koningslust 29-1-2008 17:36 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


op 70/80cc kan 17.5 wel hoor en kleiner ook wel als je een beetje een rusterige setup hebt. ik rijd zelf ook met 14mm op dr70. wel iets heel anders als team natuurlijk.

@ts: wil je voor straat gebruik wel zoon snelle setup? want het is niet alleen een hoop geld met de aanschaf maar het onderhoud is ook veel duurder als een ori of minder snelle setup.



het kan idd wel, maar volgens mij wil de ts een flink hoge topsnelheid, en voor een hoge topsnelheid heb je ook geen grotere carb nodig. ik reed zelf altijd met mn mhr80 met 12mm carb
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Gijzer 29-1-2008 17:47 Print reply

Posts: 484
als het voor straat gebruik is zou ik de normale mhr 80 halen met een 21mm carb.. hoogstens 24mm.
Dan doppler asje of iets vergelijkbaars met c3/c4 lagers (moet je zelf weten) en uitlaat yasuni r2 of mhr uitlaat ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Gijzer op 29-1-2008 om 17:50 uur.
 
yamaha dt 50 sm
Derbi Joris 29-1-2008 17:56 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijzer
als het voor straat gebruik is zou ik de normale mhr 80 halen met een 21mm carb.. hoogstens 24mm.
Dan doppler asje of iets vergelijkbaars met c3/c4 lagers (moet je zelf weten) en uitlaat yasuni r2 of mhr uitlaat ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Gijzer op 29-1-2008 om 17:50 uur.

Rot op met die R2 dat is gewoon een kut pijp. Yasuni R3, MHR uitlaat of pro race
 
Alexz 29-1-2008 18:06 Print reply

Posts: 54
Allereerst even over koppel/snelheid vraag. Ik wil liefst graag een tussenweg vinden, dus redelijk flinke koppel én hoge topsnelheid. Het is niet erg als dit 'maar' 105 fzow is want hij is niet voor de snelweg etc
Verder is het mij nu erg onduidelijk welke carb. ik moet nemen? De een zegt dat 17,5 té klein is (min. 21/24mm), de ander rijdt met 80cc op een 12mm? :P
Voor de rest is het onderhoud niet zo gek veel meer dan origineel? Zolang je zeer goed blijft smeren (mengsmering + normale smering) en goed inrijdt zal dit niet zo heel veel meer slijtage opleveren?

Hoe zit dit trouwens met die carbs?

Grz
 
Alexz 29-1-2008 18:06 Print reply

Posts: 54
Edit: malossi uitlaat is voor de 50cc, niet de 80
 
-simon- 29-1-2008 18:23 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alexz
Allereerst even over koppel/snelheid vraag. Ik wil liefst graag een tussenweg vinden, dus redelijk flinke koppel én hoge topsnelheid. Het is niet erg als dit 'maar' 105 fzow is want hij is niet voor de snelweg etc
Verder is het mij nu erg onduidelijk welke carb. ik moet nemen? De een zegt dat 17,5 té klein is (min. 21/24mm), de ander rijdt met 80cc op een 12mm? :P
Voor de rest is het onderhoud niet zo gek veel meer dan origineel? Zolang je zeer goed blijft smeren (mengsmering + normale smering) en goed inrijdt zal dit niet zo heel veel meer slijtage opleveren?

Hoe zit dit trouwens met die carbs?

Grz


dus je wil meer koppel en snelheid en top van 105 ofzo is goed.
dat is met de meeste 70/80cc's wel te halen. en voor het verbruik dan een 19/21mm erachter. en met een normale of rustige 70/80 is de slijtage ook niet echt meer als normaal maar met een team/pro race/manston setup oid is het wel meer.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Alexz 29-1-2008 18:25 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


dus je wil meer koppel en snelheid en top van 105 ofzo is goed.
dat is met de meeste 70/80cc's wel te halen. en voor het verbruik dan een 19/21mm erachter. en met een normale of rustige 70/80 is de slijtage ook niet echt meer als normaal maar met een team/pro race/manston setup oid is het wel meer.


En met meer onderhoud versta je..?

 
-simon- 29-1-2008 18:26 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]


En met meer onderhoud versta je..?



omdat zoon extreme setup meet toeren maakt en daardoor slijt je zuiger harder en je lagers ook.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Alexz 29-1-2008 18:27 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


omdat zoon extreme setup meet toeren maakt en daardoor slijt je zuiger harder en je lagers ook.



Oké, valt wel te doen dan. Om de 6000 km nieuwe zuiger en lagers; met 100 euro klaar (verwisselen/monteren kosteloos)
 

Dit topic is 7994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved