Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MTX afstelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 438 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47610 - Honda MTX afstelprobleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 28-1-2008 16:24 Print topicpost

Posts: 572
ik ben de laatste tijd aant afstellen geweest maar krijg hem nog niet echt helemaal super! ik zal even uitleg geven:

Setup:
110cc athena
28mm MRD
Sproeier 190
4kleps membraam fast arrow

Alles is nog nieuw dus moet nog ingereden worden maar bij de 5-6000 toeren begint ie te stotteren.. das een teken van te grote spoeier? of ligt het aan me membraam? of mischien ontsteking...?? weet t ff niet meer! Uitlaat bocht is wel goed!

 

Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-1-2008 16:25 Print reply

Posts: 10835
Topicnaam gewijzigd.
Oude topicnaam: `wat is fout?`.
Nieuwe topicnaam: `Honda MTX afstelprobleem `.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mrgforce 28-1-2008 16:26 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
Topicnaam gewijzigd.
Oude topicnaam: `wat is fout?`.
Nieuwe topicnaam: `Honda MTX afstelprobleem `.


Ook goede naam
 
-wokkel- 28-1-2008 16:27 Print reply

Posts: 1129
klinkt als te kleine sproeier... maar trekt hij nergens valse lucht??

en slaat ie ook over? want dan kan het aan de ontsteking liggen
 
Vehikel 28-1-2008 16:30 Print reply

Posts: 2903
Ff je bougiekleur checken, te rijkk of arm kan allebei.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
MTX-speed 28-1-2008 16:35 Print reply

Posts: 1229
Stotteren betekent meestal: te grote sproeier inderdaad.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat er iets anders aan de hand is.
Ik test het altijd als volgt.
Ik probeer erachter te komen of het aan de carburateur ligt of aan de ontsteking.

Ik ga dan een stuk rijden, geef volgas (in z'n 2 of 3). Wanneer ik merk dat hij begint te stotteren laat ik langzaamaan het gas dicht gaan. Gaat hij met minder gas naar een hoger toerental dan ligt het er meestal aan dat de sproeier te groot is. Let daarbij wel op dat de gasnaald in zijn middelste stand of iets armer staat.

Gaat hij ok geen enkele manier op een hoger toerental, dan zou ik het in de ontsteking gaan zoeken.
Oplossingen:
- nieuwe bougie
- check bougiekabels enz
Meestal is het hiermee op te lossen

Qua betreft je membraan:
Wanneer deze niet gescheurd is en hij sluit goed, dan is hij goed. Let er bij het monteren bij een grote cilinder op dat de buitenste membraanklep-begrenzers (die stevige lipjes) verder open worden gebogen. Anders zou dit weleens een restrictie kunnen vormen op hoog toerental met veel gas.

Zorg er tevens ook voor dat je ontsteking niet te vroeg staat maar ook niet te laat. Zet hem om te beginnen dus gewoon netjes in het midden.

Qua bougie; gebruik een B9 (NGK) of een vergelijkbare.
 
mrgforce 28-1-2008 16:36 Print reply

Posts: 572



zo zit me luchtfilter vast kon het niet echt anders krijgen vanwege me monoveer! maar daar zuigt ie niet echt valse lucht aan. normaal zet je je luchtschroef 1,5 slag open ik hem hem nu 3/4 open staan en daardoor krijg ie voldoende lucht. maar kreeg 1 keer een moment dat ik hem boven de 8000 kreeg , bougie nog niet gekeken..

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 28-1-2008 om 16:37 uur.
 
mrgforce 28-1-2008 16:44 Print reply

Posts: 572
zit nieuwe bougie in en nieuwe bobine met kabel... maar durf hem ook niet hoog door te trekken omdat alles nieuw is .. gereviseerd mtx80 LC blok , nieuwe cilinder uitgedraaide cilinderkop nieuw bougie plus bobine nieuw carburateur nieuw ketting met tandwiel.. heb dr ook een nieuwe koplamp in zitten maar die kapte er opeens mee toen ik wat gas gaf.. te hoge voltage ?
 
rik hulkenberg 28-1-2008 16:47 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
zit nieuwe bougie in en nieuwe bobine met kabel... maar durf hem ook niet hoog door te trekken omdat alles nieuw is .. gereviseerd mtx80 LC blok , nieuwe cilinder uitgedraaide cilinderkop nieuw bougie plus bobine nieuw carburateur nieuw ketting met tandwiel.. heb dr ook een nieuwe koplamp in zitten maar die kapte er opeens mee toen ik wat gas gaf.. te hoge voltage ?

heb je je kabelboom ori aangesloten
 
mrgforce 28-1-2008 16:48 Print reply

Posts: 572
ja is nog steeds te origeenele kabelboom, maar van de lamp weet ik niet zo want de stekkertjes enzo klopten niet helemaal toen heb ik er andere opgezet en toen pasten ze wel!
 
rik hulkenberg 28-1-2008 16:55 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
ja is nog steeds te origeenele kabelboom, maar van de lamp weet ik niet zo want de stekkertjes enzo klopten niet helemaal toen heb ik er andere opgezet en toen pasten ze wel!

heb je er nog een weerstand tussen zitten
en zo ja meet die effe door
 
mrgforce 28-1-2008 17:04 Print reply

Posts: 572
van waar tot waar de weerstannd meten ?
 
rik hulkenberg 28-1-2008 17:07 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
van waar tot waar de weerstannd meten ?

van de roze draad en op de massa
 
mrgforce 28-1-2008 17:12 Print reply

Posts: 572
je bedoelt die rood/witte roze komt niet voor in de kabelboom

 
rik hulkenberg 28-1-2008 17:19 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
je bedoelt die rood/witte roze komt niet voor in de kabelboom


wel http://www.brommer-f...KB/u1/1076528408.gif
 
mrgforce 28-1-2008 17:29 Print reply

Posts: 572
bougie is mooi van kleur



Dus daar ligt het ook niet aan .. maar zie ook mensen met een 21-24 mm carb. ik heb nog een 21 mm liggen als ik die dr op zet zal die dan beter lopen? mij lijkt het dan 28 het meest geschikt is omdat het voor de cross bedoelt is maar ook voor op de weg... en me uitlaat lekt ietsjes bij de cilinder maar kan hem niet strakker aandrijen! zit een ring pakking tussen
 

Dit topic is 2824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved