Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Begrenzers bij Gilera GSM (bouwjaar 2001)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47606 - Begrenzers bij Gilera GSM (bouwjaar...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jasperloil 28-1-2008 14:33 Print topicpost

Posts: 104
Hallo,

Onlangs heb ik een Gilera gsm gekocht. Ik vind hem alleen niet zo fijn lopen (hij gaat nou ongeveer 50, en trekt niet heel super).

de setup is:
- een standaard dellorto carb. (12/14mm)

- met sproeier 52 of 62(kon het eerste getal niet goed
lezen, maar het is waarschijnlijk 52).
Dit lijkt me trouwens wel erg klein.

- 49,9ccm gilardoni (boring 39mm)

- ik weet zo niet wat voor'n uitlaat eronder hangt, hij
loopt in iedergeval ONDERLANGS (dus niet onder het zadel
door). ik zal hier nog een keer een foto van posten

verder heb ik er een schuimfilter bij gekregen, die heb ik er op gezet (er moet dus al een groetere sproeier in)

Ik vroeg me af of iemand weet wat voor'n begrenzers deze brommer heeft en waar ze dan zitten. en wat voor een maat sproeier zou je me aanraden (ik weet namelijk niet wat er standaard in zit)

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 28-1-2008 om 14:53 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god

GhostRider_SM 28-1-2008 14:37 Print reply

Posts: 2142
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jasperloil
Hallo,

Onlangs heb ik een Gilera gsm gekocht. Ik vind hem alleen niet zo fijn lopen (hij gaat nou ongeveer 50, en trekt niet heel super).

de setup is:
- een standaard dellorto carb. (12/14mm)

- met sproeier 52 of 62(kon het eerste getal niet goed
lezen, maar het is waarschijnlijk 52).
Dit lijkt me trouwens wel erg klein.

- 49,9ccm gilardoni (boring 39mm)

- ik weet zo niet wat voor'n uitlaat eronder hangt, hij
loopt in iedergeval onderlangs. (zal nog een keer een
foto posten)

verder heb ik er een schuimfilter bij gekregen, die heb ik er op gezet (er moet dus al een groetere sproeier in)

Ik vroeg me af of iemand weet wat voor'n begrenzers deze brommer heeft en waar ze dan zitten. en wat voor een maat sproeier zou je me aanraden (ik weet namelijk niet wat er standaard in zit)



Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 28-1-2008 om 14:33 uur.


de gilera gsm is begrenst op de volgende dingen.

spruitstuk.
uitlaat zit een prop voor in en in het midden van uitlaat dus beste is gewoon open flexe en alles eruit halen(deed ik ook scheelt veel in optrekken)
en dan laten lassen.
en ik meende luchtfilter ook nog.

sproeier weet ik niet

Dit bericht is gewijzigd door GhostRider_RS op 28-1-2008 om 14:38 uur.

Dit bericht is gewijzigd door GhostRider_RS op 28-1-2008 om 14:43 uur.
 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
jasperloil 28-1-2008 14:39 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
[...]


de gilera gsm is begrenst op de volgende dingen.

spruitstuk.
uitlaat zit een prop voor in en in het midden van uitlaat dus beste is gewoon open flexe en alles eruit halen(deed ik ook scheelt echt heel veel)
en dan laten lassen.
en ik meende luchtfilter ook nog.

sproeier weet ik niet

Dit bericht is gewijzigd door GhostRider_RS op 28-1-2008 om 14:38 uur.


wat zit er in het spruitstuk dan, gewoon een stuk plastic of iets dergelijks?

edit:
en als ik die prop in het midden van de uitlaat eruit wil halen, moet ik hem dan gewoon door midden slijpen?



Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 28-1-2008 om 14:43 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
GhostRider_SM 28-1-2008 14:40 Print reply

Posts: 2142
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jasperloil
[...]


wat zit er in het spruitstuk dan, gewoon een stuk plastic of iets dergelijks?

en als ik die prop in het midden van de uitlaat eruit wil halen, moet ik hem dan gewoon door midden slijpen?



ja dat je spruitstuk behoorlijk verkleint.
maar ik vind je carb ook aardig klein aangezien de meeste gsm 16 mm heeft standaart

ja maar het is wel kut om hem weer in elkaar te zetten je moet hem net achter de beschermkap dan doormidden halen dikste punt van expansie gedeelte.

maar je kan het ook wel laten zitten het enige wat je daar mee berijkt is goede accerlatie en beetje hogere top.

Dit bericht is gewijzigd door GhostRider_RS op 28-1-2008 om 14:42 uur.
 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
jasperloil 28-1-2008 14:44 Print reply

Posts: 104
ok. als je de voorste prop eruit haalt scheelt het dus het meeste

in iedergeval bedankt voor de tips, dan kan ik hier vast mee aan de slag

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 28-1-2008 om 14:45 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
GhostRider_SM 28-1-2008 14:45 Print reply

Posts: 2142
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jasperloil
ok. als je de voorste prop eruit haalt scheelt het dus het meeste
]


ja
 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
jasperloil 28-1-2008 14:56 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
[...]


ja


maar als je toch de achterste prop eruit haalt, en hem daarna laat lassen, dan zul je dat wel met co2 las of met autogeen las moeten doen?
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
mblover 28-1-2008 14:58 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jasperloil
[...]


maar als je toch de achterste prop eruit haalt, en hem daarna laat lassen, dan zul je dat wel met co2 las of met autogeen las moeten doen?


mig/mag (Co2), tig of Autogeen ja. Kan alledrie, tig of autogeen is het beste. Met elektrode wordt moeilijk...
 
jasperloil 28-1-2008 15:09 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


mig/mag (Co2), tig of Autogeen ja. Kan alledrie, tig of autogeen is het beste. Met elektrode wordt moeilijk...


dacht ik al, maar moet niet zon probleem zijn, mijn oom heeft een landbouw-mechanisatiebedrijf, en hij heeft laatst ook de tank van mijn neefje's puch dichtgelast.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
Arjanus 28-1-2008 15:21 Print reply

Posts: 9073
hij zit net te vertellen dat hij een onderlangse uitlaat heeft
iets wat niet origineel is, en dus lijkt me dat daar ook geen begrenzer inzit
luchtfilter is ook niet origineel dus daar lijkt me ook niks in te zitten

membraan zit soms wel een ring in, maar als je met ori carb rond rijd maak dat ook geen flikker uit

dus hoe hard gaat hij en is er niet wat anders mis mee?
 
lieber nurburgring als ehering
jasperloil 6-2-2008 12:34 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
hij zit net te vertellen dat hij een onderlangse uitlaat heeft
iets wat niet origineel is, en dus lijkt me dat daar ook geen begrenzer inzit
luchtfilter is ook niet origineel dus daar lijkt me ook niks in te zitten

membraan zit soms wel een ring in, maar als je met ori carb rond rijd maak dat ook geen flikker uit

dus hoe hard gaat hij en is er niet wat anders mis mee?


sorry dat ik zo laat reageer, maar met die kleine sproeier (wat trouwens toch sproeier 62 bleek te zijn) liep hij 53

ik heb er nu een andere sproeier in gedaan, eerst no. 75 en toen no. 70: met 75 trekt hij (deels) een stuk beter, maar het is nog niet helemaal goed, want in het lagere gebied trekt hij duidelijk slechter op dan hoger in toeren. Dan schiet hij in een keer vooruit (trekt hij een stuk beter)

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 6-2-2008 om 12:38 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
Ice Ap rs50 6-2-2008 12:45 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jasperloil
[...]


sorry dat ik zo laat reageer, maar met die kleine sproeier (wat trouwens toch sproeier 62 bleek te zijn) liep hij 53

ik heb er nu een andere sproeier in gedaan, eerst no. 75 en toen no. 70: met 75 trekt hij (deels) een stuk beter, maar het is nog niet helemaal goed, want in het lagere gebied trekt hij duidelijk slechter op dan hoger in toeren. Dan schiet hij in een keer vooruit (trekt hij een stuk beter)

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 6-2-2008 om 12:38 uur.


dat noemen ze het 2takt effect

logisch dat een 2takt in lage toeren niet vooruit gaat, tenzij je dikke lagetoerige 70cc steekt

kijk ff naar het kleur van je bougie

als hij niet stottert of bwooapt moet het normaal goed zijn

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 6-2-2008 om 12:46 uur.
 
GTI - GTD - BMW
jasperloil 6-2-2008 16:51 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


dat noemen ze het 2takt effect

logisch dat een 2takt in lage toeren niet vooruit gaat, tenzij je dikke lagetoerige 70cc steekt

kijk ff naar het kleur van je bougie

als hij niet stottert of bwooapt moet het normaal goed zijn


ok bedankt.
Dan denk ik dat ik tussen 70 en 75 in moet gaan zitten: wanneer ik met sproeier 75 weg wil trekken heeft hij dat verzuipende bwooaap effect wel.

ook als hij stationair moet lopen slaat hij na een paar seconden af: zal wel teveel benzine krijgen omdat hij dit met sroeier 70 niet doet

Alleen (met sproeier 70) trekt hij niet zo fijn meer; het lijkt net alsof hij zich dan iets inhoudt. dan moet sproeier 72 een mooi maatje zijn

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 6-2-2008 om 16:53 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god

Dit topic is 1140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved