Martijn II - Forum en Sales Moderator |
28-1-2008 13:56 |
Posts: 9841 |
ik weet niet hoe hard jij rijdt met je rs, maar met 200km/h zou ik wel bang worden met een prop in mn band.
|
|
Too cool for school! |
|
dokocrosser |
28-1-2008 13:57 |
Posts: 1433 |
vol laten lopen met purschuim
|
|
|
|
Noordeling |
28-1-2008 14:00 |
Posts: 603 |
koop gewoon een nieuwe binnenband
|
|
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam. |
|
helly |
28-1-2008 14:01 |
Posts: 2424 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik weet niet hoe hard jij rijdt met je rs, maar met 200km/h zou ik wel bang worden met een prop in mn band.
conclusie??? als je snelheid onder de 100 blijft is een prop goed genoeg?
|
|
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
28-1-2008 14:07 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]
conclusie??? als je snelheid onder de 100 blijft is een prop goed genoeg?
heel goed
voor de zekerheid informeren bij de proppenschieter wat zij er van zeggen, maar ik zou er gewoon lekker een prop in laten knallen.
|
|
Too cool for school! |
|
Alien on Acid |
28-1-2008 14:18 |
Posts: 17 |
Officieel zijn proppen geschikt tot een maximumsnelheid van 80 km/u.
Een binnenband zou ik NOOIT doen bij een tubeless, omdat als je de volgende keer weer door n spijker oid rijdt, deze uit elkaar kan klappen, en je een klapband krijgt... Sommige brommer/motorzaken zeggen dat het gewoon kan, maar de ervaring leert dat je beter een prop erin kan laten zetten...
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
28-1-2008 14:21 |
Posts: 10835 |
ik rij altijd met binnenbanden in mijn tubeless banden, nooit iets gebeurd.
en ja mijn motor gaat ook tegen de 200 km/h
als ik de ts was zou ik er gewoon een prop in laten schieten, meer dan goed genoeg voor een brommertje.
op een motor zou ik het ook nog best durven trouwens.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Jeffer |
28-1-2008 14:30 |
Posts: 468 |
wat kost zoiets nou ? want mijn pa doet t altijd zelf hij heeft zo setje met boortjes,peur dingen etc en van die proppen
|
|
Plop? |
|
mr200r |
28-1-2008 14:41 |
Posts: 5122 |
Gewoon bij een bandehandel(met het losse wiel)effe een
championetje/paraplutje erin laten zetten is het goedkoopst.
|
|
mr200r |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
28-1-2008 14:43 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alien on Acid
Officieel zijn proppen geschikt tot een maximumsnelheid van 80 km/u.
Een binnenband zou ik NOOIT doen bij een tubeless, omdat als je de volgende keer weer door n spijker oid rijdt, deze uit elkaar kan klappen, en je een klapband krijgt... Sommige brommer/motorzaken zeggen dat het gewoon kan, maar de ervaring leert dat je beter een prop erin kan laten zetten...
het risico van een binnenband in een tubeless band is dat de lucht tussen binnen en buitenband nergens heenkan waardoor ie uit kan zetten wat je eigenlijk een veel hogere bandenspanning oplevert bij warme banden.
Bij non-tubeless (tube type dus ) banden kan de lucht weg via de spaakgaten.
|
|
Too cool for school! |
|
PRO TUNING |
28-1-2008 14:52 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ik rij altijd met binnenbanden in mijn tubeless banden, nooit iets gebeurd.
en ja mijn motor gaat ook tegen de 200 km/h
als ik de ts was zou ik er gewoon een prop in laten schieten, meer dan goed genoeg voor een brommertje.
op een motor zou ik het ook nog best durven trouwens.
Ik vindt dit een gevaarlijke uitspraak en een (goede) moderator niet waardig.
Een goede banden monteur / verkoper zal zeker nooit een motor tubeless band van een prop of binnenband voorzien omdat dit door banden fabricanten wordt verboden.
Doen ze dit wel kan men bij calamiteiten door de verzekering aansprakelijk worden gesteld.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
28-1-2008 14:58 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Ik vindt dit een gevaarlijke uitspraak en een (goede) moderator niet waardig.
Een goede banden monteur / verkoper zal zeker nooit een motor tubeless band van een prop of binnenband voorzien omdat dit door banden fabricanten wordt verboden.
Doen ze dit wel kan men bij calamiteiten door de verzekering aansprakelijk worden gesteld.
dat is omdat iedereen zich tegenwoordig probeert in te dekken.
|
|
Too cool for school! |
|
mblover |
28-1-2008 15:00 |
Posts: 5391 |
Het is hier de VS niet, dus er zal best een reden voor zijn.
Alleen vraag ik me af hoe relevant dat is op een brommer, zeker als hij niet zo gek hard loopt.
|
|
|
|
Henk-88 |
28-1-2008 15:00 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
het risico van een binnenband in een tubeless band is dat de lucht tussen binnen en buitenband nergens heenkan waardoor ie uit kan zetten wat je eigenlijk een veel hogere bandenspanning oplevert bij warme banden.
Bij non-tubeless (tube type dus ) banden kan de lucht weg via de spaakgaten.
Heu? hoe kan de druk nou hoger worden? Er zit in totaal toch dezelfde hoeveelheid lucht in..
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
28-1-2008 15:05 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Ik vindt dit een gevaarlijke uitspraak en een (goede) moderator niet waardig.
Een goede banden monteur / verkoper zal zeker nooit een motor tubeless band van een prop of binnenband voorzien omdat dit door banden fabricanten wordt verboden.
Doen ze dit wel kan men bij calamiteiten door de verzekering aansprakelijk worden gesteld.
is het feit dat ik moderator ben van invloed op de informatie die ik geef?
ik ben ook geen alwetende user, ik geef slechts mijn mening (in dit geval) gebasseerd op eigen ervaringen. staat ook best duidelijk in mijn post dacht ik zo.
het feit dat iets door bandenfabrikanten wordt verboden wil toch niet zeggen dat het niet kan? dat is in mijn ogen idd om zichzelf in te dekken (amerikaanse mentaliteit)
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|