Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - een 2takt ombouwen naar zonneenergie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47600 - een 2takt ombouwen naar zonneenerg...
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 9953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-1-2008 15:29 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Joah, brandstofcel werkt wel ongeveer zo :P. Nadeel is dat we op dit moment nog een kast van 0,8*0,8*2 meter nodig hebben om 7 kW op te wekken. Nou heeft een brommer wat minder nodig, maar je snapt wel wat voor een ruimte het inneemt.

Brandstofcel heeft rendement ergens tussen de 60% en de 40% afhankelijk van de belasting, hoe meer belasting des te lager het rendement.

Waterstof is ook een energiedrager, en geen bron, je moet het eerst maken om er daarna weer energie uit te halen. Het is dan dus slim om iig met een brandstofcel de energie er weer terug uit te halen, dan haal je er iig meer uit dan met een verbrandingsmotor.



dacht dat een brandstofcel veel efficienter was...omdat het op aardig moleculair niveau gaat enzo... maar blijkbaar niet :(

jammer.
Dat waterstof de energiedrager is lijkt me wel duidelijk, daarom is het eigenlijk een kwestie van een degelijke energiedrager te vinden...in de vorm van een accu of in de vorm van iets anders.

van de andere kant is benzine eigenlijk ook maar een energiedrager... ooit moet er energie in het maakproces gestopt zijn waardoor de energie ingekapseld zit in die moleculen...maar wat is nou de grens tussen energiebron en energiedrager? is dat filosofisch of is dat ooit al gewoon gedefinieerd?

beetje jammer dat die brandstofcellen inefficient zijn, dan zou je haast gaan denken dat een accu efficienter is voorlopig.
Denk dat de kunst nog het meest ligt in het nóg efficienter maken van auto's, bijv door ledverlichting, energieterugwinning van de remmen en het gewicht + luchtweerstand minimaliseren.

mark my words, de auto wordt efficient zodra de computers de besturing overnemen. omdat de computers veel minder ongelukken zullen veroorzaken (wat alleen werkt als ALLE autos computergestuurd zijn) zullen de auto's minder veiligheidsmaatregelen zoals kreukelzones, airbags en al die andere gewichtsverhogende shiznit overbodig worden, waardoor het gewicht lekker oldskool op 700kg per auto komt wat even ruw gegokt het energieverbruik kwadratisch (of exponentieel...whatever) zal verminderen.

kortom..ik weet wel wat ik lekker met mn AI studie ga ontwikkelen...

even semi offtopic... als ze gewoon hitlerstyle een auto ontwikkelen die dus computergestuurd is en dmv subsidies en massaproductie die autos toegankelijk maken voor jan met de pet zijn mensen bijna geforceerd zo'n auto aan te schaffen... en zodra iedereen in zo'n gecomputeriseerd ding rijdt.

dat is imho gewoon de toekomst... geen ramen, geen verlichting, instappen en smoel houden.

maar autos zullen voorlopig op energiedragende stoffen moeten rijden, zelf energie verkrijgen uit een echte bron (zoals zon, of op de manier waarop mensen energie halen uit hun brandstof) zal er voorlopig nog wel niet inzitten...asl het al ooit gebeurt.

 
Too cool for school!

Dit topic is 9953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved