Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - een 2takt ombouwen naar zonneenergie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47600 - een 2takt ombouwen naar zonneenerg...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Renovator 28-1-2008 17:17 Print reply
Posts: 244
vrij moeilijk want de motor die jij laat zien is een 3-fase asynchrone motor dus je moet al een eigen 3fasenet genereren en er is daar geen plaats voor in een brommer hoor.
Je werkt wel nogal ferm op het principe van een hybride hoor

Kortom zeer moeilijk te realiseren
 
ronge48 28-1-2008 17:27 Print reply

Posts: 3003
ik heb de site gevonden

http://www.electricm....com/store/index.php

ergens daar kun je ook vinden wat ze allemaal hebben gedaan ermee en hoe het werkt

je kunt er ook de onderdelen zelf kopen als je geld genoeg hebt
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Mopar 28-1-2008 17:33 Print reply

Posts: 4772
Stomme noob.

Werkt natuurlijk nooit, niet op een brommert

Nuna 4 ?

Ding weegt 2 ons, en zit vol met die dingen, kost een gods vermogen.

Hier tegenover ook een tuin, hele dak van de schuur ligt vol met die onzin, moest ofzo.. kost +/- 20000euri, en hij mag in zijn handen klappen als hij het koffie-zet apparaat (zo'n kantine ding) een hele dag warm kan houden.

Met zonne-cellen moet je 10jaar wachten, tis nu nog veel te duur, en veel te ver onderontwikkeld.

Het is mogenlijk, alleen of je brommert dan nog praktisch in gebruik is is een 2e.

Beter pak je dan een oude Fiat Panda ofzo, helemaal leeg halen, vol stampen met accu's en zonne cellen dingen.

Gaat nog niet werken.

Betere kans maak je om het hele zonne-cellen idee te laten varen, brommer vol hangen met hi-amp accu's, en zo rond gaan tuffen.
zoals die R1.
 
MBgek 28-1-2008 18:38 Print reply

Posts: 179
Vergeet t hele idee maar, je brommertje gaat steeds meer wegen naarmate je meer accu's erin stouwt omdat t niet rijdt. Dan zou je dus ook steeds zwaardere motoren erin moeten hangen en alsof het allemaal niks kost.
 
jaapiooo
Saknet 28-1-2008 23:24 Print reply

Posts: 10355
brandstof cel voor 100 euro

Quote:

Experimenten laten zien hoe met behulp van zonnecellen zuurstof en waterstof uit gewoon water wordt geproduceerd en dan in een "hydrocycle-systeem" van de Kosmos-brandstofcelin elektrische energie worden omgezet. Het voertuig wordt dan slechts door de eigen watercirculatie en zonne-energie voortbewogen.


# Omvang levering:Hydrocycle-systeem (omkeerbare brandstofcel), zonnecelpaneel, digitaal meetinstrument, elektromotor, aandrijving, water- en zuurstoftank en andere onderdelen.


mijn wens begint concrete vormen te krijgen :P

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 23:24 uur.

btw wat denk je dat je nu betaald aan kwaliteits cilinders en aan benzine? man toen ik begon met brommer rijden koste 1 liter benzine 2 gulden. nu 2 euro ofzo

Hoeveel tijd stop je er wel niet in om dat ding telkens weer in goeie conditie te houden?

zon elektrische motor is wel onderhoudsarm he das ook geld waard. En die accu's gaan mits je ze goed onderhoud=oplaad wel 10 jaar mee.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 23:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 23:28 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
S1lv3r 28-1-2008 23:36 Print reply

Posts: 5213
dromer ;'>
 
Joel_koningslust 28-1-2008 23:40 Print reply

Posts: 14514
maar wat is dan nog het leuke van brommerrijden?

ik geniet altijd van het geluid dat hij maakt heerlijk vind ik het om te toeren enz, maar als mn brommer geen geluid zou maken zou hij veel op een motor lijken. dus als ik electorshit erop had dan ging ik liever een diesel brommobiel oid rijden, dat kost ook vrijwel niets aan brandstof
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Saknet 28-1-2008 23:53 Print reply

Posts: 10355
Laat ik beginnen met iets vertellen over hersenen.
Je hersenen hebben spiegelneuronen. Alles wat jij ziet, beleven jouw hersenen alsof je het zelf doet.

Dit hebben apen ook. Apen hebben daar geen besef van. Alles wat jij denkt dat normaal en "goed" is, is jou ooit aangepraat, of heb je zelf uitgedacht.

In het geval van fossiele brandstofverbranding noodzakelijkheid, is het gegarandeerd het 1e geval.

Wat de lol is aan brommer rijden dan, is bvb om met 100km/u geruisloos rechtop zittend zon prehistorische verbrandinngsmotor voorbij te gaan waar iemand plat op ligt, terwijl je weet dat het je geen cent kost aan brandstof.

Nee, wat de lol is aan brommer rijden dan, is om met 100km/u in bbk achter oom agent zn rug langs te racen terwijl ze met zn allen gespannen toekijken hoe iemand op de rollerbank word controleerd.

Maarja, mischien vind ik dat leuk omdat ik baas in eigen hoofd ben en mijn ogen niet dichtknijp voor de toekomst/innovatie.

Kan nog wel meer redenen bedenken hoor om het leuk te vinden.. jij niet?
WAt dacht je van een meer gevulde beurs ivm uiteindelijk benzine besparing en verbrandingsmotor vervangingsonderdelen besparing?

Sorry maar dit gaat zo nergens over
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Arjanus 28-1-2008 23:56 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
brandstof cel voor 100 euro

[...]


mijn wens begint concrete vormen te krijgen :P

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 23:24 uur.

btw wat denk je dat je nu betaald aan kwaliteits cilinders en aan benzine? man toen ik begon met brommer rijden koste 1 liter benzine 2 gulden. nu 2 euro ofzo

Hoeveel tijd stop je er wel niet in om dat ding telkens weer in goeie conditie te houden?

zon elektrische motor is wel onderhoudsarm he das ook geld waard. En die accu's gaan mits je ze goed onderhoud=oplaad wel 10 jaar mee.




goeie accu`s voor dit soort werk is lithium-ion
hoeveelheid die je nodig heb om een brommer fatsoenlijke te laten lopen + een fatsoenlijke actieradius (zeg 100 km) te geven kost je (iig nu nog) een gods vermogen
levensduur is gem 3000 keer opladen dus zeg dat je 5000 km per jaar rijd met je brommer, gaan je accu`s ong 5 jaar mee
mijns inziens weegt dat nooit tegen de kosten op
en dan komen er idd nog zaken zoals rijbeleving enz bij wat voor een hoop mensen 1 van de belangrijkste dingen bij brommerrijden is

een hoop moeite voor geen of nauwelijks opbrengst als je het mij vraagt



Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 28-1-2008 om 23:57 uur.
 
lieber nurburgring als ehering
ikkejw 29-1-2008 0:08 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
brandstof cel voor 100 euro

[...]


mijn wens begint concrete vormen te krijgen :P

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 23:24 uur.

btw wat denk je dat je nu betaald aan kwaliteits cilinders en aan benzine? man toen ik begon met brommer rijden koste 1 liter benzine 2 gulden. nu 2 euro ofzo

Hoeveel tijd stop je er wel niet in om dat ding telkens weer in goeie conditie te houden?

zon elektrische motor is wel onderhoudsarm he das ook geld waard. En die accu's gaan mits je ze goed onderhoud=oplaad wel 10 jaar mee.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 23:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 23:28 uur.



@die quote: dat vind ik wel wat omslachtig, zonne-energie --> electriciteit --> waterstof --> electriciteit --> electromotor

of je pakt gewoon een stuk snoer en verbindt het rechtstreeks?


net als die 'waterstof'-auto's, eerst aardgas opstoken om electriciteit te krijgen, dan waterstof maken, hoppa waterstof in een tank waar het nog geen week in blijft zitten, dat tank je weer in een auto met een 300kilo vat achterin (waar elke dag 10% uit loopt, oh ja had ik al gezegd dat je voor dat spul betaalt?), omzetten naar stroom in zo'n fuel cell, en dan gaat het pas een electromotor in.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Saknet 29-1-2008 0:13 Print reply

Posts: 10355
http://www.electricm...cle_super_motard.php

gaaf als ze daar nou eens van diezelfde accus inzetten (maar dan wat kleiner) als die lightning GT auto met 700pk

kan je wel een heel eind

je kan em altijd nog thuis aan je dak vol zonnepanelen aan de lader hangen he

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-1-2008 om 0:13 uur.

Laat ik nogmaals benadrukken dat die toekomstige accu's veel langer mee zullen gaan, en dus ook filnk kosten gaat schelen tov huidige elektro motor rijden

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-1-2008 om 0:17 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-1-2008 1:36 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Laat ik beginnen met iets vertellen over hersenen.
Je hersenen hebben spiegelneuronen. Alles wat jij ziet, beleven jouw hersenen alsof je het zelf doet.

Dit hebben apen ook. Apen hebben daar geen besef van. Alles wat jij denkt dat normaal en "goed" is, is jou ooit aangepraat, of heb je zelf uitgedacht.

In het geval van fossiele brandstofverbranding noodzakelijkheid, is het gegarandeerd het 1e geval.

Wat de lol is aan brommer rijden dan, is bvb om met 100km/u geruisloos rechtop zittend zon prehistorische verbrandinngsmotor voorbij te gaan waar iemand plat op ligt, terwijl je weet dat het je geen cent kost aan brandstof.

Nee, wat de lol is aan brommer rijden dan, is om met 100km/u in bbk achter oom agent zn rug langs te racen terwijl ze met zn allen gespannen toekijken hoe iemand op de rollerbank word controleerd.

Maarja, mischien vind ik dat leuk omdat ik baas in eigen hoofd ben en mijn ogen niet dichtknijp voor de toekomst/innovatie.

Kan nog wel meer redenen bedenken hoor om het leuk te vinden.. jij niet?
WAt dacht je van een meer gevulde beurs ivm uiteindelijk benzine besparing en verbrandingsmotor vervangingsonderdelen besparing?

Sorry maar dit gaat zo nergens over


kijk eens aan barteld ik heb toevallig onlangs hetzelfde gepost ergens. vooruitgang is nodig, 100 jaar geleden vonden ze het ook jammer dat de stoomtrein verdrongen werd door vieze diesel/elektrotreinen. stel je voor dat iedereen toen ook koppig lekker met zn stoomtrein bleef boeken...tot nu aan toe.

stoomtreinen zijn nog steeds de shiznit maar geluid en al die andere onzin is geen reden om bij de verbrandingsmotor te blijven hangen.

alleen de elektriek moet nog ff wat meer doorontwikkeld worden.
 
Too cool for school!
Saknet 29-1-2008 1:44 Print reply

Posts: 10355
juist ja, ik ben dodelijk benieuwd wanneer we die nieuwe altair nano accu's commercieel beschikbaar krijgen in kleiner formaat en hoe moelijk het gaat worden om zon soort motortje ->
http://www.electricm...cle_super_motard.php

op bestaande brommers te bouwen

en of er bij de verkoop dan ook winst op te behalen valt (ivm schaarsheid/uniekheid van model bvb)

Want al die mooie blinkende 2wielertjes bij het oud ijzer smijten als de benzine op is is ook alweer een milieuramp opzich.


trouwens je hebt ook waterstof motors met plastic tank met water.. die maakt aan booard waterstof, genereerd dus gratis stroom van water... je hoeft enkel je accu te laden (met zonnepanelen)

met een grote tank aan boord kan je heel wat water meenemen
en heb je dus meer stroom dan aan enkel je accu, dus vandaar niet rechtstreeks een kabel vanaf de accu.

en als het regent doe je je tankdop in je jaszak.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-1-2008 om 1:53 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-1-2008 0:46 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
juist ja, ik ben dodelijk benieuwd wanneer we die nieuwe altair nano accu's commercieel beschikbaar krijgen in kleiner formaat en hoe moelijk het gaat worden om zon soort motortje ->
http://www.electricm...cle_super_motard.php

op bestaande brommers te bouwen

en of er bij de verkoop dan ook winst op te behalen valt (ivm schaarsheid/uniekheid van model bvb)

Want al die mooie blinkende 2wielertjes bij het oud ijzer smijten als de benzine op is is ook alweer een milieuramp opzich.


trouwens je hebt ook waterstof motors met plastic tank met water.. die maakt aan booard waterstof, genereerd dus gratis stroom van water... je hoeft enkel je accu te laden (met zonnepanelen)

met een grote tank aan boord kan je heel wat water meenemen
en heb je dus meer stroom dan aan enkel je accu, dus vandaar niet rechtstreeks een kabel vanaf de accu.

en als het regent doe je je tankdop in je jaszak.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-1-2008 om 1:53 uur.



probleem daarvan is dat je dus én water én stroom mee moet nemen. en beide zijn nodig om energie op te wekken. wat wli je met die waterstof doen dan? verbranden?

even van stroom (waaruit je dus een rendement van bijv. 90% zou kunnen halen door direct elektromotor erop te gooien) naar waterstof, om dat te gaan verbranden met een rendement van 30%?

niet slim niet slim... dat werkt alleen als je de waterstof zelf al handig mee kunt nemen, en dat was vlgs mij al een aardig probleem.

werkt een brandstofcel btw niet zo? tank met waterstof wat reageert met zuurstof uit de lucht waardoor er energie vrijkomt en water overblijft?
dan heb je dus je 'energie' bij je, in pure vorm, waarmee je met je omgeving dat samenvoegt tot bruikbare elektriciteit. weet niet wat voor rendement een fuelcell heeft maar dat zal ongetwijfeld heel hoog zijn.

kortom... fatsoenlijke waterstoftank uitvinden

 
Too cool for school!
bart de scootergek 30-1-2008 8:41 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]



probleem daarvan is dat je dus én water én stroom mee moet nemen. en beide zijn nodig om energie op te wekken. wat wli je met die waterstof doen dan? verbranden?

even van stroom (waaruit je dus een rendement van bijv. 90% zou kunnen halen door direct elektromotor erop te gooien) naar waterstof, om dat te gaan verbranden met een rendement van 30%?

niet slim niet slim... dat werkt alleen als je de waterstof zelf al handig mee kunt nemen, en dat was vlgs mij al een aardig probleem.

werkt een brandstofcel btw niet zo? tank met waterstof wat reageert met zuurstof uit de lucht waardoor er energie vrijkomt en water overblijft?
dan heb je dus je 'energie' bij je, in pure vorm, waarmee je met je omgeving dat samenvoegt tot bruikbare elektriciteit. weet niet wat voor rendement een fuelcell heeft maar dat zal ongetwijfeld heel hoog zijn.

kortom... fatsoenlijke waterstoftank uitvinden



Joah, brandstofcel werkt wel ongeveer zo :P. Nadeel is dat we op dit moment nog een kast van 0,8*0,8*2 meter nodig hebben om 7 kW op te wekken. Nou heeft een brommer wat minder nodig, maar je snapt wel wat voor een ruimte het inneemt.

Brandstofcel heeft rendement ergens tussen de 60% en de 40% afhankelijk van de belasting, hoe meer belasting des te lager het rendement.

Waterstof is ook een energiedrager, en geen bron, je moet het eerst maken om er daarna weer energie uit te halen. Het is dan dus slim om iig met een brandstofcel de energie er weer terug uit te halen, dan haal je er iig meer uit dan met een verbrandingsmotor.

 
Honda RC-33

Dit topic is 9904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved