Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - een 2takt ombouwen naar zonneenergie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 644 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47600 - een 2takt ombouwen naar zonneenerg...
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 28-1-2008 10:19 Print reply

Posts: 10355
maarja als ik nou ipv de tank allemaal accus doe en voltmeters die relais gebruiken om als een accu te leeg is over te schakelen op een volgende, kan ik als ik die elektro motor opvoer naar 100km/u met een stuk of 5 accus toch nog 100km rijden
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Wolf Senda 28-1-2008 10:43 Print reply
Posts: 40
Haha het is natuurlijk een leuk id. Als ik jou was zou ik je ouders ff chargeren om hun huis op zonne energie te laten functioneren en dat jij daar af en toe ff je brommer mee op kunt laden :F. Want je hebt of veel ruimte nodig, wat je niet hebt op je brommer. Of je hebt onwijs sterke zonnecellen nodig wat een fortuin gaat kosten. Ik wens je succes en hoop dat het lukt!
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-1-2008 11:00 Print reply

Posts: 9841
wow, dat niemand dit al eerder gebouwd heeft.

je zou haast denken dat het niet gaat lukken

meestal trap k niemand zn project onderuit, maar dit gaat echt niet lukken. We zijn simpelweg nog niet ver genoeg om efficient elektriciteit op te slaan op een goedkope manier.
Ze hebben ooit een elektrische R1 gebouwd, hele blok er vanonder en dat helemaal volgestouwd met (redelijk nieuwe en dus kneiterdure) accu's.

kortom, die had een stuk of 30 accu's en kon daarmee ong. net zo ver komen als met benzine en had nog prestaties van harder dan de maximum snelheid

kortom, al gooi je 100 loodaccu's op je brommer heb je net de helft van je normale prestaties.

om 50 te rijden heb je net zoveel watt nodig als een brandstofmotor, dus als je 1kW pompt op je brommer en je rijdt daarmee 50 dan heb je dus ook 1kW nodig als elektromotor (beide als output, maar vlgs mij is dat wel om te rekenen naar wat je erinstopt dmv de efficientie van een elektromotor, die wel weer beter is dan van een verbrandingsmotor).

edit: ik zou gebruik maken van gods mooiste gereedschap, wiskunde..

reken alles maar eerst eens mooi uit, hoeveel vermogen je nodig hebt, hoeveel stroom enz enz en dan kun je berekenen wat voor zonnecellen en accu's je nodig hebt en dan zul je heel gauw zien dat het toch niet helemaal gaat lukken..

en het allermooiste.....het is gratissssssssssss



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 28-1-2008 om 11:01 uur.
 
Too cool for school!
Saknet 28-1-2008 11:07 Print reply

Posts: 10355
haha

nou ik houd niet zo van theorie maar het moet wel realistisch blijven natuurlijk

http://www.e-max-ltd...ducts/e-max_190l.php
scootert die gaat 100km/u


dat motortje moet dan maar op mn versnellingsbak mits et kan

en ik las net nog iets over nanotechnology ivm toekomstige accus die je in een paar minuten op kan laden

Vraag me alleen af of ik niet beter een ander model brommer pak waar meer accus passen en die gestroomlijnder is

eigenlijk moet ik een V-snaar erbij nemen maar ik wil gewoon schakelen... het is tenslotte gratis.. dat beetje vermogens verlies maakt dan ook niet uit

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 11:08 uur.

ooit komt er een dag jonges dan staan er overal stopcontacten op zonnepanelen langs de weg eerst moeten ze al dat vandalistisch tuig nog van de straat zien te werken :P

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 11:15 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-1-2008 11:11 Print reply

Posts: 9841
het mooie van een elektromotor is dat je eigenlijk dus geen bak meer nodig hebt omdat die zn maximumkoppel al vanaf 0 geeft...

beter gaan ze nanotechnologische zonnecellen maken die ze in lak kunnen verwerken. dat ze gewoon een primerlaag aanbrengen die het licht omzet in elektriciteit, afwerken met blanke lak...tadaaaaa massive veel oppervlak aan zonnecellen. dat icm fatsoenlijke accu's enz enz zou imho een mooie oplossing zijn.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 28-1-2008 om 11:12 uur.
 
Too cool for school!
rik hulkenberg 28-1-2008 11:15 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
het mooie van een elektromotor is dat je eigenlijk dus geen bak meer nodig hebt omdat die zn maximumkoppel al vanaf 0 geeft...

beter gaan ze nanotechnologische zonnecellen maken die ze in lak kunnen verwerken. dat ze gewoon een primerlaag aanbrengen die het licht omzet in elektriciteit, afwerken met blanke lak...tadaaaaa massive veel oppervlak aan zonnecellen. dat icm fatsoenlijke accu's enz enz zou imho een mooie oplossing zijn.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 28-1-2008 om 11:12 uur.

je hebt idd geen bak meer nodig maar dan moet je zo'n assosiaal groot achter tandwiel
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-1-2008 11:18 Print reply

Posts: 9841
wat is het probleem daarvan?

trouwens dan gooi je er toch een tussenoverbrenging tussen? gewoon een soort reductiebak die niet schakelbaar is.

 
Too cool for school!
erwin fs1 28-1-2008 11:25 Print reply

Posts: 897
http://www.solaracce...nestroom-almanak.php

als je 50 wilt rijden ben je toch al snel 1.5kw nodig. je bent dan dus ook 1.5m^2 aan zonnecellen nodig. ik weet niet waar je die alemaal kwijt wil maar lijkt met vrij lastig
 
vake bej te bange....
Saknet 28-1-2008 11:48 Print reply

Posts: 10355
jamaaar je kan zelf zonnepanelen maken
die dingen worden niet getoverd ofzo

dus dat word dan met die nieuwe accus
op laden met zonnepanelen tijdens rijden

en dan dat e-max motortje wat 100km/u haalt

feest :P


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 11:50 uur.

hoow ik kijk nu ff wat beter, ik zal van zon scooterwiel 18 inch moeten maken hahaha

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 12:20 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ikkejw 28-1-2008 11:56 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
jamaaar je kan zelf zonnepanelen maken
die dingen worden niet getoverd ofzo

dus dat word dan met die nieuwe accus
op laden met zonnepanelen tijdens rijden

en dan dat e-max motortje wat 100km/u haalt

feest :P
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 11:50 uur.



die kerel op sie site heeft er een soort buizen systeem in gemaakt, laat hij hier water doorheen lopen om op te warmen?
dan zou je in principe er een stirling motor op kunnen laten lopen

moet je wel vario hebben want die dingen kunnen maar op 1 toerental lopen

(het kan trouwens nog goedkoper, er zijn stirling blokken die op een waxinelichtje draaien)
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-1-2008 12:04 Print reply

Posts: 9841
nee die kerel bouwt zonnecollectoren die dus water opwarmen voor bijv. binnenshuisgebruik.

dat is heel wat anders dan zelf fotoelektrische cellen maken. als iedereen dat kon had iedereen dat op zn dak zitten om gratis stroom te krijgen.

dus het is óf duur, óf niet makkelijk zelf te doen.

dat je het verschil tussen zonnecollector en zonnepaneel nog niet helemaal doorhebt leert mij dat je je er nog ff in moet gaan verdiepen voor je aan brommers moet denken op elektriek

 
Too cool for school!
Pezmerga 28-1-2008 12:06 Print reply

Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

http://www.zonne-energie.com/regelaars.html
510 watt

als ik nou de accus weglaat in et elektro motor aandrijf trjaect, hoef ik ze ook niet op te laden met een slakkegang :P

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 9:56 uur.

btw die elektro motor die ik heb is op 220 volt dus is oude compressor, hoeveel vermogen ie heeft staat er niet op :(

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-1-2008 om 9:57 uur.


Leuk 510 watt... op ideale toeretal en voorwaartse beweging levert je brommertje tog al snel 1 à 2 kW (=vermogen) (1 kilowatt is 1000 watt als je dat niet wist..)

Dus dan zou je ten eerste al een paar accu's nodig hebben en zonnepanelen die constant +/- 1,5 kwh leveren zonder dat ze helemaal leeg komen te staan.... En ga nou niet denken over een dynamo op je wiel.. want ut rendement van elektrische stroom omzetting in beweging is misschien wel 90% is het mooiste geval... maar stroom opwekken door verbranding of beweging is veel kleiner...

En dan het verhaal van accelereren waarbij de voorwaarste kracht groter moet zijn dan de terugwerkende krachten... Tsja.. Een leuk idee.. maar bijna niet te realiseren...
 
Joel_koningslust 28-1-2008 12:08 Print reply

Posts: 14514
die op die site is idd geen zonnecel maar een zonnecollector, die heb ik op school ook een gemaakt. die warmt water op en dan kun je er via een warmtewisselaar oid bij kunnen douchen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-1-2008 12:13 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
die op die site is idd geen zonnecel maar een zonnecollector, die heb ik op school ook een gemaakt. die warmt water op en dan kun je er via een warmtewisselaar oid bij kunnen douchen


juistem...puur om minder elektriciteit te gebruiken om je boilert aan te jenken.
zoiets is ook nog wel goeiekoop te realiseren en kan daadwerkelijk besparing opleveren als je het zelf bouwt (goed bouwt..)


 
Too cool for school!
Saknet 28-1-2008 12:33 Print reply

Posts: 10355
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 9983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved