Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb onsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47588 - mb onsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-rider 27-1-2008 18:31 Print topicpost

Posts: 453


mijn grondplaat is waarschijnlijk wat losjes waardoor hij niet goed ontsteekt en heel erg stoterd en geen kracht geeft. ik heb vanalles gedaan met mijn mb alleen nog nooit iets met de onsteking want die was altijd goed vandaar de vraag"hoe krijg ik alles er goed af en hoe stel je hem goed af?"


http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/60
ik had hier al naar gekeken toen was ik bezig gegaan om die magneet er af te hallen maar dat wilde niet echt hoe krijg ik de magneet geklempt zodat ik hem los kan draaien? liever niet via de mogelijkheid met een schroeverdraaier in de small end geen zin om weer alles uit elkaar te halen als het makkelijker moet kunne.
moet ik perce een vliegwiel trekker hebben of kan het ook via ander manieren??

 

mtx freak 27-1-2008 19:04 Print reply

Posts: 2711
vliegwieltrekker en boegistop halen

zijn niet zo duur, denk 10 euro bij elkaar
 
mb-rider 27-1-2008 19:11 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
vliegwieltrekker en boegistop halen

zijn niet zo duur, denk 10 euro bij elkaar


misschien dome vraag maar waarvoor dient bougiestop dan??
 
flip_nsr_80cc 27-1-2008 19:16 Print reply

Posts: 597
1 was boegie stop?

2 als je vliegwieltrekker hebt en zown ding om je slijptol van zijn schijf los te halen lukt het oowk

3 ga NIET met een scroevendraaier je vliegwiel tegenhouwen dan heb je kans dat er een spoeltje na de klote gaat
het kan wel ma niet te vaak doen (ervaring mee)
 
i cant spel, dus zeur niet
Mopar 27-1-2008 19:18 Print reply

Posts: 4772
Bougie stop heb je niet nodig als je een schakel hebt, gewoon in een versnelling zetten, en je achterwiel blokkeren.

( iemand ff op de rem laten trappen, of een stang tussen de spaken ofzo zodat het wiel en dus de krukas, niet rond kan draaien
)
 
mblover 27-1-2008 19:19 Print reply

Posts: 5391
Bougiestop draai je in bougiegat en die houd dan de zuiger tegen. Is niet de allerbeste optie voor je lagers, maar als je het met beleid doet en niet te veel kracht zet is het niet zo'n ramp.
 
Saknet 27-1-2008 19:50 Print reply

Posts: 10355
Schroevendraaier op de juist plek tegen een dikke spoelophanging, dan draai ik zo de vliegwielmoer los/vasthoe vast/los ie ook zit. Als je de juiste plek en op de juiste manier wat tegenkracht zet kan het makkelijk. Wel oppassen dat je zeker weet wat je doet, want je moet niet uitschieten ofzo met de schroevendraaier.

Vliegwieltrekker kan je gewoon een bakel opzetten of een steek 26 oid

dan heb je geen ellendige bougiestops meer nodig waarvan ik altijd bang ben dat mn fragiele naald lagertjes bramen krijgen of knappen of kapot gaan noem maar wat.

Ik deed soms zelfs carter kap er eerst af als blok toch los moest, en dan zette ik schroevendraaier tussen tandwielen op koppelingshuis en krukas. das tenminste massiever dan een naaldlager.


je moet hier mischien ook even kijken, is wel zeer duidelijk opzich
http://www.mt5.nl/ho...iek/hoofdstukVII.php
hier op brommerforum staat trouwens dat er een 10ampere zekering in hoort en daar 7..

volgens mij zijn bougiestops alleen om makkelijk een blok met kapot gelopen zuiger los te halen


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-1-2008 om 19:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-1-2008 om 20:22 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 27-1-2008 21:03 Print reply

Posts: 1687
onsteking helemaal naar rechts, staat op zn vroegst en is zo het felste.
maar,, begint je blok te tikken? dan moet je grondplaat weer wat naar links draaien, want dan staat hij té vroeg.

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mb-rider 28-1-2008 10:26 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Bougie stop heb je niet nodig als je een schakel hebt, gewoon in een versnelling zetten, en je achterwiel blokkeren.

( iemand ff op de rem laten trappen, of een stang tussen de spaken ofzo zodat het wiel en dus de krukas, niet rond kan draaien
)


oke klinkt simpel :P dus maar ff proberen vanmiddag
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-1-2008 10:30 Print reply

Posts: 10835
voor het vliegwiel zou ik toch maar een vliegwieltrekker gaan halen als ik jou was. kost nog geen tientje en beschadig je tenminste niks.

aangezien je 50cc hebt zou ik de ontsteking gewoon zetten zoals hij moet staan.
Er staat een teken op de grondplaat en een uitsteeksel aan je carter. (zie je vanzelf) zorg dat die 2 dingen gelijk staan dan is het goed.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mb-rider 28-1-2008 19:45 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
voor het vliegwiel zou ik toch maar een vliegwieltrekker gaan halen als ik jou was. kost nog geen tientje en beschadig je tenminste niks.

aangezien je 50cc hebt zou ik de ontsteking gewoon zetten zoals hij moet staan.
Er staat een teken op de grondplaat en een uitsteeksel aan je carter. (zie je vanzelf) zorg dat die 2 dingen gelijk staan dan is het goed.


jahh.. daar ben ik idd vanmiddag achter gekomen:P het wil denk ik ook niet echt anders dan een vliegwwiel trekker te kope :P

maar ik krijg me bout er zelfs niet eens af :S met een dopset sleutel. ik had me brommer in zijn 1 staan iets tussen het achterwiel en hij wil gewoon niet los want als er kracht op komt dan schiet de zuiger over zijn dodepunt en begint het weer over nieuw ook al beweegt het wiel niet(wil ie wel zie je ook alleen kan niet door de stang die er tussen zit).

ening idee om die los te krijgen???



Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 28-1-2008 om 19:49 uur.
 

Dit topic is 567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved