Wautaz |
26-1-2008 17:55 |
Posts: 240 |
Kerel, de tegendruk in een expansie uitlaat ontstaat doordat de uitlaatgassen in de expansieuitlaat gedeeltelijk teruggeduwd worden en daarmee het verse mengsel weer terug in de cilinder duwen.
En buiten dat staat de zuiger op het moment dat het verse mengsel binnen komt niet tusen de spoelpoort en de uitlaat poort maar daar onder
|
|
Broem broem :-) |
|
Wautaz |
26-1-2008 17:56 |
Posts: 240 |
Ik zeg niet dat het gaat lukken met maar 1 zuigerring want ik heb het nooit geprobeert. Maar als het niet lukt is dat dan denk ik om een andere reden. Want die theorie van jou klopt niet
|
|
Broem broem :-) |
|
mblover |
26-1-2008 18:07 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
een zuiger waar twee zuigerveren op horen kan jen iet gebruiken met één zuigerveer
de brommer wil daarmee gewoon niet starten
( theorie : de gleuf waar geen zuigerveer zit wordt een open verbinding tussen spoelpoort en uitlaatpoort en dus gaat de druk uit het carter de verkeerde kant op en niet je cilinder in zoals het hoort )
met één zuigerveer rijden kan uiteraard wel met een daarvoor bestemde zuiger
Dat is kwats, heb zelf ook gereden met een zuiger voor 2 veren met maar 1 veer erop...
wtf wordt een open verbinding? Er word helemaal niks meer open als eerst...
en het is ook de bedoeling dat ze tegelijkertijd open zijn, eerst de uitlaat en dan het verse mengsel wat de uitlaatgassen eruit duwt of er door de uitlaat ingezogen wordt, net hoe je het bekijkt en afhankelijk van je uitlaat.
Anders kan je toch nooit 2 takt hebben...
|
|
|
|
Sypie_Honda |
26-1-2008 18:09 |
Posts: 13830 |
tis wel zo wat uncle blam zegt. door dat gleuvje verlies je gas, stroomt zo in een keer de uitlaat in .
weet niet of je het echt zal vernemen op een gewone straat brommer.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Wautaz |
26-1-2008 18:10 |
Posts: 240 |
Nee idd, maargoed ik gaat het zaakje zo proberen in mekaar te beunen en dan kijkt ik wel oft wil rijden Bedankt voor de hulp iig, ik post denkk morgen wel of het gelukt is
|
|
Broem broem :-) |
|
mblover |
26-1-2008 18:11 |
Posts: 5391 |
je verliest niks hoor....
de zuiger zelf is gewoon dicht, zit alleen een gleuf in gefreest.. maar die is niet helemaal door....
edit: je verliest alleen een heel klein beetje compressie en een heel klein beetje wrijving, maar dat merk je niet...
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 26-1-2008 om 18:12 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
26-1-2008 18:20 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
een zuiger waar twee zuigerveren op horen kan jen iet gebruiken met één zuigerveer
de brommer wil daarmee gewoon niet starten
( theorie : de gleuf waar geen zuigerveer zit wordt een open verbinding tussen spoelpoort en uitlaatpoort en dus gaat de druk uit het carter de verkeerde kant op en niet je cilinder in zoals het hoort )
met één zuigerveer rijden kan uiteraard wel met een daarvoor bestemde zuiger
Ik ben het een keertje niet geheel met je eens..
Er zijn veel lui geweest die met alleen de bovenste zuigerveer hebben gereden en dat gaat dus volgens de praktijk. Moeilijker starten is wel een optredend fenomeen inderdaad.
Bij mijn TSX was het idd zo dat 'ie absoluut niet wilde starten met alleen de bovenste zuigerveer, terwijl ik me toch het apenzuur heb gerend.. zuigerveertje erbij en 'ie startte gelijk.. Voor een TSX is het dus geen aanradertje iig.
Kreidler kon ook racen zonder zuigerveren gaat het verhaal. Dit zou komen omdat 'ie erg veel toeren maakte en dan zouden de zuigerveren een ondergeschikte rol spelen. Maar je moest 'm erg goed op toeren houden
Ook hieruit kun je opmaken dat starten moeilijker gaat als je een zuigerveer weglaat.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Dat is kwats, heb zelf ook gereden met een zuiger voor 2 veren met maar 1 veer erop...
wtf wordt een open verbinding? Er word helemaal niks meer open als eerst...
Maar kwats is het niet beste kerel
Ook Sypie heeft het onderwerp wss voorbij zien komen op 2stroke-tuning.nl
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-1-2008 om 18:23 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Uncle BLAM |
26-1-2008 18:40 |
Posts: 1025 |
|
|
een BF teller is sneller |
|
Henk-88 |
26-1-2008 18:44 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
hadden ze bij de kreidler racers de zuigerveren weggelaten van een gewone zuiger of hebben ze daar een speciale zuiger voor gemaakt zonder gleuven ???
Het was een uitspraak van Frits Overmars als ik het me goed heug.
Het was een theoretiserende uitspraak gedaan op basis van feiten van algemene bekendheid (in de scene uiteraard).
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mblover |
26-1-2008 19:25 |
Posts: 5391 |
Ik blijf het een raar verhaal vinden, en ik zie echt niet waar het probleem zou zitten....
|
|
|
|
Sypie_Honda |
26-1-2008 19:32 |
|
mblover |
26-1-2008 19:35 |
Posts: 5391 |
dat is ook praktisch niks... En voor korte duur, zo hoog is dat gleufje niet.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 26-1-2008 om 19:36 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
26-1-2008 19:38 |
Posts: 13830 |
daarom zeg ik, je zult het denk ik niet vernemen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Henk-88 |
26-1-2008 22:03 |
Posts: 26703 |
Met rijden met veel toeren mss niet maar met lagere toeren en starten dus wel. En dat is ook mijn eigen ervaring
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-1-2008 22:15 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Met rijden met veel toeren mss niet maar met lagere toeren en starten dus wel. En dat is ook mijn eigen ervaring
zelfde idee als met 2 gebroke zuigerveren rijden dus.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|