Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Rijden met 1 zuigerring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #47557 - Rijden met 1 zuigerring
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wautaz 26-1-2008 17:55 Print reply

Posts: 240
Kerel, de tegendruk in een expansie uitlaat ontstaat doordat de uitlaatgassen in de expansieuitlaat gedeeltelijk teruggeduwd worden en daarmee het verse mengsel weer terug in de cilinder duwen.

En buiten dat staat de zuiger op het moment dat het verse mengsel binnen komt niet tusen de spoelpoort en de uitlaat poort maar daar onder
 
Broem broem :-)
Wautaz 26-1-2008 17:56 Print reply

Posts: 240
Ik zeg niet dat het gaat lukken met maar 1 zuigerring want ik heb het nooit geprobeert. Maar als het niet lukt is dat dan denk ik om een andere reden. Want die theorie van jou klopt niet
 
Broem broem :-)
mblover 26-1-2008 18:07 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
een zuiger waar twee zuigerveren op horen kan jen iet gebruiken met één zuigerveer
de brommer wil daarmee gewoon niet starten

( theorie : de gleuf waar geen zuigerveer zit wordt een open verbinding tussen spoelpoort en uitlaatpoort en dus gaat de druk uit het carter de verkeerde kant op en niet je cilinder in zoals het hoort )

met één zuigerveer rijden kan uiteraard wel met een daarvoor bestemde zuiger


Dat is kwats, heb zelf ook gereden met een zuiger voor 2 veren met maar 1 veer erop...

wtf wordt een open verbinding? Er word helemaal niks meer open als eerst...

en het is ook de bedoeling dat ze tegelijkertijd open zijn, eerst de uitlaat en dan het verse mengsel wat de uitlaatgassen eruit duwt of er door de uitlaat ingezogen wordt, net hoe je het bekijkt en afhankelijk van je uitlaat.

Anders kan je toch nooit 2 takt hebben...
 
Sypie_Honda 26-1-2008 18:09 Print reply

Posts: 13830
tis wel zo wat uncle blam zegt. door dat gleuvje verlies je gas, stroomt zo in een keer de uitlaat in .

weet niet of je het echt zal vernemen op een gewone straat brommer.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Wautaz 26-1-2008 18:10 Print reply

Posts: 240
Nee idd, maargoed ik gaat het zaakje zo proberen in mekaar te beunen en dan kijkt ik wel oft wil rijden Bedankt voor de hulp iig, ik post denkk morgen wel of het gelukt is
 
Broem broem :-)
mblover 26-1-2008 18:11 Print reply

Posts: 5391
je verliest niks hoor....
de zuiger zelf is gewoon dicht, zit alleen een gleuf in gefreest.. maar die is niet helemaal door....

edit: je verliest alleen een heel klein beetje compressie en een heel klein beetje wrijving, maar dat merk je niet...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 26-1-2008 om 18:12 uur.
 
Henk-88 26-1-2008 18:20 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
een zuiger waar twee zuigerveren op horen kan jen iet gebruiken met één zuigerveer
de brommer wil daarmee gewoon niet starten

( theorie : de gleuf waar geen zuigerveer zit wordt een open verbinding tussen spoelpoort en uitlaatpoort en dus gaat de druk uit het carter de verkeerde kant op en niet je cilinder in zoals het hoort )

met één zuigerveer rijden kan uiteraard wel met een daarvoor bestemde zuiger


Ik ben het een keertje niet geheel met je eens..
Er zijn veel lui geweest die met alleen de bovenste zuigerveer hebben gereden en dat gaat dus volgens de praktijk. Moeilijker starten is wel een optredend fenomeen inderdaad.
Bij mijn TSX was het idd zo dat 'ie absoluut niet wilde starten met alleen de bovenste zuigerveer, terwijl ik me toch het apenzuur heb gerend.. zuigerveertje erbij en 'ie startte gelijk.. Voor een TSX is het dus geen aanradertje iig.

Kreidler kon ook racen zonder zuigerveren gaat het verhaal. Dit zou komen omdat 'ie erg veel toeren maakte en dan zouden de zuigerveren een ondergeschikte rol spelen. Maar je moest 'm erg goed op toeren houden

Ook hieruit kun je opmaken dat starten moeilijker gaat als je een zuigerveer weglaat.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Dat is kwats, heb zelf ook gereden met een zuiger voor 2 veren met maar 1 veer erop...

wtf wordt een open verbinding? Er word helemaal niks meer open als eerst...




Maar kwats is het niet beste kerel
Ook Sypie heeft het onderwerp wss voorbij zien komen op 2stroke-tuning.nl

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-1-2008 om 18:23 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 26-1-2008 18:40 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Ik ben het een keertje niet geheel met je eens..
Er zijn veel lui geweest die met alleen de bovenste zuigerveer hebben gereden en dat gaat dus volgens de praktijk. Moeilijker starten is wel een optredend fenomeen inderdaad.
Bij mijn TSX was het idd zo dat 'ie absoluut niet wilde starten met alleen de bovenste zuigerveer, terwijl ik me toch het apenzuur heb gerend.. zuigerveertje erbij en 'ie startte gelijk.. Voor een TSX is het dus geen aanradertje iig.

Kreidler kon ook racen zonder zuigerveren gaat het verhaal. Dit zou komen omdat 'ie erg veel toeren maakte en dan zouden de zuigerveren een ondergeschikte rol spelen. Maar je moest 'm erg goed op toeren houden

Ook hieruit kun je opmaken dat starten moeilijker gaat als je een zuigerveer weglaat.



[...]



Maar kwats is het niet beste kerel
Ook Sypie heeft het onderwerp wss voorbij zien komen op 2stroke-tuning.nl

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-1-2008 om 18:23 uur.


hadden ze bij de kreidler racers de zuigerveren weggelaten van een gewone zuiger of hebben ze daar een speciale zuiger voor gemaakt zonder gleuven ???

 
een BF teller is sneller
Henk-88 26-1-2008 18:44 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


hadden ze bij de kreidler racers de zuigerveren weggelaten van een gewone zuiger of hebben ze daar een speciale zuiger voor gemaakt zonder gleuven ???




Het was een uitspraak van Frits Overmars als ik het me goed heug.
Het was een theoretiserende uitspraak gedaan op basis van feiten van algemene bekendheid (in de scene uiteraard).
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mblover 26-1-2008 19:25 Print reply

Posts: 5391
Ik blijf het een raar verhaal vinden, en ik zie echt niet waar het probleem zou zitten....
 
Sypie_Honda 26-1-2008 19:32 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Ik ben het een keertje niet geheel met je eens..
Er zijn veel lui geweest die met alleen de bovenste zuigerveer hebben gereden en dat gaat dus volgens de praktijk. Moeilijker starten is wel een optredend fenomeen inderdaad.
Bij mijn TSX was het idd zo dat 'ie absoluut niet wilde starten met alleen de bovenste zuigerveer, terwijl ik me toch het apenzuur heb gerend.. zuigerveertje erbij en 'ie startte gelijk.. Voor een TSX is het dus geen aanradertje iig.

Kreidler kon ook racen zonder zuigerveren gaat het verhaal. Dit zou komen omdat 'ie erg veel toeren maakte en dan zouden de zuigerveren een ondergeschikte rol spelen. Maar je moest 'm erg goed op toeren houden

Ook hieruit kun je opmaken dat starten moeilijker gaat als je een zuigerveer weglaat.



[...]



Maar kwats is het niet beste kerel
Ook Sypie heeft het onderwerp wss voorbij zien komen op 2stroke-tuning.nl

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-1-2008 om 18:23 uur.


eehm nee niet echt :P

maar als je lochies nadenkt, zie je wel dat dat gleuvje een kanaaltje vorm van de spoelers naar de uitlaatpoort.


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mblover 26-1-2008 19:35 Print reply

Posts: 5391
dat is ook praktisch niks... En voor korte duur, zo hoog is dat gleufje niet.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 26-1-2008 om 19:36 uur.
 
Sypie_Honda 26-1-2008 19:38 Print reply

Posts: 13830
daarom zeg ik, je zult het denk ik niet vernemen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Henk-88 26-1-2008 22:03 Print reply

Posts: 26703
Met rijden met veel toeren mss niet maar met lagere toeren en starten dus wel. En dat is ook mijn eigen ervaring
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-1-2008 22:15 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Met rijden met veel toeren mss niet maar met lagere toeren en starten dus wel. En dat is ook mijn eigen ervaring


zelfde idee als met 2 gebroke zuigerveren rijden dus.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 4012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved