Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aprilia SR loopt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47496 - Aprilia SR loopt niet goed
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4619 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

~RoNaLd~ 23-1-2008 17:59 Print topicpost
Posts: 1173
Aangezien ik geen lid ben van een scooterforum en ook geen zin heb hier lid van te worden stel ik op dit forum maar de vraag en ik denk dat jullie me ook wel verder kunnen helpen. Heb sinds een tijdje een Aprilia SR erbij gekocht om beetje op te knappen en eventueel te verkopen ofzo.. Het is een Racing uit 2000 watergekoeld. Er zit sproeier 72 in (dellortho). Alles is standaard alleen de prop is uit de uitlaat (wel varioring erin). Zit ook een 12pens krukas in omdat hij wel opgevoerd is geweest.

Nu heb ik het probleem dat hij heel slecht start vooral als ie een tijdje stilgestaan heeft. Hij wilt alleen aangaan als ik met mijn vinger het luchtfilter dicht hou. Dan komt er nog het probleem bij dat hij met choke aan veel beter wegtrekt dan zonder choke. Zonder choke houdt hij heel erg in en meestal trekt hij hem daarna wel iets door maar met choke rijdt ie een stuk beter. Ook als ik voor een bocht rem en gas loslaat en in de bocht weer gas wil geven valt ie eerst een heel stuk weg en daarna komt ie pas iets op gang en soms valt ie uit. Nu heb ik wel eens grotere sproeiers geprobeert maar dit leek ook niet te helpen.

Ik zit zelf aan een aantal dingen te denken zoals stand van de gasnaald, teveel/te weinig olie, eventueel toch de sproeier of misschien luchtfilter niet goed? Of luchtschroef afstellen?

Kunnen er mensen dingen uitsluiten hiervan of hebben ze enig idee waar ik het beste naar zou kunnen kijken? Alle hulp is welkom ik krijg hem namelijk niet lekker rijdend!!
 

Royal Club 23-1-2008 18:01 Print reply

Posts: 60390
klinkt als teveel lucht. als je zelf zegt dat ie beter start als je je luchtfilter (deels) dichthoud
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
~RoNaLd~ 23-1-2008 18:06 Print reply
Posts: 1173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
klinkt als teveel lucht. als je zelf zegt dat ie beter start als je je luchtfilter (deels) dichthoud

Betekent dit een grotere sproeier, met me luchtschroef spelen of luchtfilter niet goed?
 
Royal Club 23-1-2008 18:06 Print reply

Posts: 60390
grotere sproeier denk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 23-1-2008 18:08 Print reply
Posts: 7168
als de cilinder carb en uitlaat std zijn (ik weet uitlaat ontgrenst)
hoef je in priniciepe niet te klooten aan je gasnaald stand, dus zet die maar orgineel zet de luchtschroef 1,5 slagen open

en dan ga je even naar je bougie kijken

het lijkt zoiezow op een verkeerd mengels (lijkt te arm)

-dit kan zijn door valse lucht ---> pakkingen vervangen (en is ook te checken door met deobus bij bijv voetpakking en spruitstuk pakking te spuiten, en dan moet hij niet in toeren veranderen anders heb je daar valse lucht)
-of door brakke afstelling van sproeier ---> probeer na het checken op valse lucht eens 5 maten groter

succes,
 
Royal Club 23-1-2008 18:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
als de cilinder carb en uitlaat std zijn (ik weet uitlaat ontgrenst)
hoef je in priniciepe niet te klooten aan je gasnaald stand, dus zet die maar orgineel zet de luchtschroef 1,5 slagen open

en dan ga je even naar je bougie kijken

het lijkt zoiezow op een verkeerd mengels (lijkt te arm)

-dit kan zijn door valse lucht ---> pakkingen vervangen (en is ook te checken door met deobus bij bijv voetpakking en spruitstuk pakking te spuiten, en dan moet hij niet in toeren veranderen anders heb je daar valse lucht)
-of door brakke afstelling van sproeier ---> probeer na het checken op valse lucht eens 5 maten groter

succes,


van je bougie moet je niet uitgaan. sommige kleuren moeilijk.

altijd op gevoel

groot beginnen en naar beneden afbouwen (kwa sproeiermaat)
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-wokkel- 23-1-2008 18:11 Print reply

Posts: 1129
zit er een pen 12 in en een orgi zuiger past dat?? maja

zit er niet gewoon vuil in de carb? dat ie as ie rijd het gewoon erdoor trekt maar als je op gang wil komen dat het blijft hangen..

(klinkt wel heel lomp as ik het nu terug lees )

Dit bericht is gewijzigd door wokkel mtx op 23-1-2008 om 18:12 uur.
 
ToMB5 23-1-2008 18:28 Print reply

Posts: 144
Je moet eerst ff je brommix checken, en kijk of je wel 1:50 rijd. Dan moet je idd een grotere sproeier kopen (10 groter/5 groter). Dan moet je ookidd ff je pakkingen checken.

 
~RoNaLd~ 23-1-2008 20:15 Print reply
Posts: 1173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
zit er een pen 12 in en een orgi zuiger past dat?? maja

zit er niet gewoon vuil in de carb? dat ie as ie rijd het gewoon erdoor trekt maar als je op gang wil komen dat het blijft hangen..

(klinkt wel heel lomp as ik het nu terug lees )

Dit bericht is gewijzigd door wokkel mtx op 23-1-2008 om 18:12 uur.

Ik heb laatst de hele tank en carburateur schoongemaakt en als die zuiger niet zou passen zou die denk ik helemaal niet lopen?? Of heeft ie net een iets langere/kortere slag?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
als de cilinder carb en uitlaat std zijn (ik weet uitlaat ontgrenst)
hoef je in priniciepe niet te klooten aan je gasnaald stand, dus zet die maar orgineel zet de luchtschroef 1,5 slagen open

en dan ga je even naar je bougie kijken

het lijkt zoiezow op een verkeerd mengels (lijkt te arm)

-dit kan zijn door valse lucht ---> pakkingen vervangen (en is ook te checken door met deobus bij bijv voetpakking en spruitstuk pakking te spuiten, en dan moet hij niet in toeren veranderen anders heb je daar valse lucht)
-of door brakke afstelling van sproeier ---> probeer na het checken op valse lucht eens 5 maten groter

succes,

Met die deobus ga ik straks proberen

Dit bericht is gewijzigd door ~RoNaLd~ op 23-1-2008 om 20:18 uur.
 
Intenso 23-1-2008 20:53 Print reply

Posts: 2922
haal eerst de vario ring er maar uit want nu kan als nog je snaar niet dieper in je poulie's vallen dus helpt de prop uit je uitlaat ook niks
je kan nu geen toeren maken of je draait teveel toeren dus trek je vario ring eruit wil je normaal kunnen rijden.

 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
~RoNaLd~ 24-1-2008 15:39 Print reply
Posts: 1173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
haal eerst de vario ring er maar uit want nu kan als nog je snaar niet dieper in je poulie's vallen dus helpt de prop uit je uitlaat ook niks
je kan nu geen toeren maken of je draait teveel toeren dus trek je vario ring eruit wil je normaal kunnen rijden.


Tuurlijk niet.. Varioring betekent gewoon dat de vario niet verder naar elkaar toe kan dus alleen dat de topsnelheid omlaag gaat.. Heeft verder helemaal niks met vermogen of het motorische deel uberhaupt te maken.. Hij maakt de toeren wel alleen de snelheid niet. Met de prop begrens je een stuk luchtdoorstroming dus het vermogen..
 

Dit topic is 4619 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved