Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuigertje bewerken tomos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 492 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47484 - zuigertje bewerken tomos
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

racing_brillie 22-1-2008 22:47 Print topicpost
Posts: 64
Heej,

ik heb een quadro uit 2002, Met ori cilinder en carb met goedkope powerfilter en techno reverso loopt hij aardig.
Ong tussen 65 en 75. Nu heb ik krukaslagers vervangen en binnekort ook de zuigerveren. Ik heb zon zuiger met 2 gaten bij de inlaat, Kan ik deze breder of hoger maken voor beter prestaties? Uit vroegere experimenten weet ik dat je ook een boogjes aan de onderkant van je zuiger weg kan halen maar de kans op lekke keerringen is hierbij aanwezig. Andere tips altijd welkom.


Groetuh
 

PimW 22-1-2008 22:48 Print reply
Posts: 270
volgens mij heb je er niets aan zodra ze groter worden dan de poort in je cilinderwand.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-1-2008 22:50 Print reply

Posts: 9841
als je ze hoger maakt wordt je inlaattiming langer... of ik begrijp de gaten verkeerd

vanwaar de lekke keerringen btw? snap die redenatie niet helemaal...

 
Too cool for school!
racing_brillie 22-1-2008 22:50 Print reply
Posts: 64
ik kan ze dus wel net zo groot proberen te maken,

dit zijn ze volgens mij nog niet of wel?
 
racing_brillie 22-1-2008 22:51 Print reply
Posts: 64
de lekke keerringen worden veroorzaakt door een druk die in de karter onstaat omda je zuiger korter is.

zo is het mij 3 jaar geleden verteld
 
mtx-motard 22-1-2008 22:52 Print reply

Posts: 14947
zet je zuiger en cilinder op je moterblok en kijk of je inlaat volledig open gaat. zo niet, bijvijlen!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
racing_brillie 22-1-2008 22:53 Print reply
Posts: 64
ok bedankt

 
Derbi-Olaf 23-1-2008 12:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
zet je zuiger en cilinder op je moterblok en kijk of je inlaat volledig open gaat. zo niet, (bij)AFvijlen!


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ricardo 23-1-2008 13:08 Print reply
Posts: 605
je zou eventueel je carters kunnen uitkotteren, maar voor 50cc heeft da weinig nut t is meer voor 70 cc dat het meer mengsel doorlaat naar de cilinder dus..
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-1-2008 13:20 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: racing_brillie
de lekke keerringen worden veroorzaakt door een druk die in de karter onstaat omda je zuiger korter is.

zo is het mij 3 jaar geleden verteld


ok, hoe veroorzaakt de kortere zuiger dan een hogere druk?

in principe klopt het ook wel trouwens, het doel van het aanpassen van de zuiger is onder andere meer mengsel in het carter krijgen. Volume van het carter blijft gelijk dus als er meer mengsel inzit zal de druk uiteindelijk hoger zijn.
Of je keerringen klappen durf ik niet te zeggen, keerringen horen beter af te sluiten naarmate de druk hoger wordt.

 
Too cool for school!
racing_brillie 24-1-2008 16:12 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ok, hoe veroorzaakt de kortere zuiger dan een hogere druk?

in principe klopt het ook wel trouwens, het doel van het aanpassen van de zuiger is onder andere meer mengsel in het carter krijgen. Volume van het carter blijft gelijk dus als er meer mengsel inzit zal de druk uiteindelijk hoger zijn.
Of je keerringen klappen durf ik niet te zeggen, keerringen horen beter af te sluiten naarmate de druk hoger wordt.




klappen is miss niet het juiste woord, lek raken dan.

En geloof me, heb brommers gezien waar het bij was,
Kan ook komen door rotte keerringen uiterraad
 

Dit topic is 772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved