Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inhouden (bluuuuuuhhhhhh) wanneer warm?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1033 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4748 - Inhouden (bluuuuuuhhhhhh) wanneer w...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

carol 16-7-2002?23:19 Print topicpost
Posts: 6
Vergeef me als deze vraag al 1000x keer gesteld is. Gisteren voor het eerst sinds heel lang weer een brommer gekocht. Yamaha RD50MX. Motorisch origineel (denk ik). Start en loopt goed als hij koud is. Wordt hij warm (na enkele km's), dan geeft hij het op als je voluit rijdt. Bluuuuuhhhhhhh, snelheid valt weg en terugschakelen is enige optie. Knijp je de koppeling in dan maakt hij vol toeren. Iets gas terug nemen helpt ook, dan 'pakt' hij voorzichtig weer, hoewel niet naar vol toeren. Uit de FAQ over carburateurs concludeer ik dat het mengsel te arm wordt. Ook wordt de motor erg heet, je kunt je hand niet op het blok houden. Ik vermoed dat er een grotere sproeier in moet (?). Indien dit zo is hoe kom ik er dan achter wat voor maat sproeier er nu in zit en wat er in moet? Hoe kan het dat het probleem pas optreedt als de motor warm wordt? Waarom draait ie wel vol toeren onbelast?
Kan ik er morgen mee naar mijn werk?

Elke tip is welkom,

Carol.





 
carol

SIWWN 16-7-2002?23:33 Print reply
Posts: 7079
hoe kom ik er dan achter wat voor maat sproeier er nu in zit?



Vlotterbak losschroeven en dan de sproeier eruithalen.. op de sproeier staat een cijfer b.v. 85 dat betekend dat de doorgang 0,85mm is
 
Aprilia r-ass 16-7-2002?23:57 Print reply
Posts: 741
das ni waar wat je zegt swin wat wat dan..als een mikuni sproeier 150 ofzo....dat is vergelijkbaar met een 90 keihin ofzo...
 
I like Castrol!
Martijn 17-7-2002?01:01 Print reply
Posts: 10000
het kan zijn dat je sproeier gewoon vies is ...waardoor ie als een kleinere sproeier werkt...

je moet eens de hele tijd met je choke rijden en kijken of ie dan beter rijdt....dan heb je idd een kleinere nodig of hij is vies...

het kan zijn dat als ie kutter loopt als ie warm is je een te grote sproeier hebt...en dan werkt ie dus als choke...maar dan zou je cil. niet zo heet moeten worden.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ralf 17-7-2002?01:21 Print reply

Posts: 9073
What about een stel nieuwe zuigerveren...
 
Martijn 17-7-2002?01:23 Print reply
Posts: 10000
what about een echte merkbrommer kopen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Kouwe Arie 17-7-2002?02:07 Print reply
Posts: 2065
Ja nu weer ontopic (als er tenminste nog replies komen)
 
Martijn 17-7-2002?02:15 Print reply
Posts: 10000
die gast weet toch allang wat het probleem is onderhand...je maakt gewoon misbruik van je toch al lage functie...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Kouwe Arie 17-7-2002?02:42 Print reply
Posts: 2065
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

die gast weet toch allang wat het probleem is onderhand...je maakt gewoon misbruik van je toch al lage functie...


Bek houden, je bent gewoon jaloers omdat ik een tsx heb en jij een ts
 
Martijn 17-7-2002?02:45 Print reply
Posts: 10000
Ja ik ben homo, so what!??

[This message is edited by kouwe Arie on 17-7-2002 02:50]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Kouwe Arie 17-7-2002?02:51 Print reply
Posts: 2065
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

Ja ik ben homo, so what!??




Maakt nie uit martijn, ik zal niks doorlullen
 
Martijn 17-7-2002?03:08 Print reply
Posts: 10000
hhahahaha arie wat ben jij een zak zeg...in dat topic stond hartstikke handige info...en dan haal je dat zo weg...laf hoor...gekkie
en nou waar je het voor deed:

zie je nou dat je misbruik maakt van je functie
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Nasic 17-7-2002?19:04 Print reply
Posts: 890
hmmm naar mijn id duidelijke kwestie van de kleine sproeier/verstopte sproeier/valse lucht
 
Ducati 900SS
ronaldv56 17-7-2002?20:17 Print reply
Posts: 369
hehe de modderetende sneldheidsduivels zijn zeker niet aanwezig, op lauwezeik-kanarie na dan, tis te merken
 
vroem vroem vroem
maartenx 17-7-2002?20:55 Print reply
Posts: 96
wat voor kleur is je bougie dan
als de isolatorhuls wit is moet je er een grotere op zette en als hij zwart is, een kleinere
als hij bruin is is het ongeveer goed
dan nog fijn afstellen

 
carol 18-7-2002?21:42 Print reply
Posts: 6
De bougie was lichtbruin en de motor werd heel erg heet. Om van het gezeur af te zijn heb ik de originele 12mm carburateur vervangen door een 16 mm Mikuni. Loopt beter nu, alleen het probleem is omgekeerd. Nu begint hij te sputteren bij volgas, gas tikkie terug en hij loopt als een speer. Motor wordt niet meer extreem heet.
De gasnaald staat al in de laagste stand, ik vermoed dat de enige oplossing nu is om er een iets kleinere sproeier in te zetten? Terwijl ik dit tik schiet me opeens te binnen dat het luchtfilter misschien te veel weerstand geeft, morgen eens uittesten!

 
carol

Dit topic is 1158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved