Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #47475 - 50snel 12mm welke uitlaat?
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 5309 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kevin_91 |
30-1-2008 14:47 |
Posts: 413 |
die jeroen kende ik al
heb via marktplaats iemand gevonden die een 70cc eurokit + 16mm mikuni verkoopt, alles in goede staat (te zien op foto's) wat is dit 2ehands ongeveer waard? dan zoek ik later voor een andere uitlaat.
en nee, mn vader was geen heilig boontje, hij had ooit een kreidler cilinder onder een puch gehangen en aangepast. Ding liep 90km/h volgens hem, zonder achtervering dus tsja.. maar dat was vroegah. Hij mag van hem zo rond de 70 lopen, maar daar schiet ik niks mee op, hij gaat nu 65 ofzo.. dus wil ik wel wat harder.
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Toontje |
30-1-2008 17:32 |
Posts: 99 |
Luister nu eens naar mij, of je nu met 70km op een auto of boom knalt ik denk dat als je 80 of 85km rijdt je de zelfde letsels oploopt, en voor oom agent maakt het niet uit je betaalt dan toch, het is de kunst om verantwoord te rijden gas geven op het moment dat het kan en je eigen inhouden als het niet kan.
Ik ben zelf ook al op leeftijd, en heb voor 2 van mijn neefjes de tsx-en zo aan het lopen gemaakt dat ze allebij rond de 75 km lopen.
De setups van die brommers zijn 50-snel 16mm mikuni en proma pijp vertanding 12-51/52
Maar ff terug te komen op die puch van je vader met die kreidlerkop, ik had vroeger een zundapp hier lag een ks 100 blok onder liep zo,n beetje tegen de 110km per uur, heb menig politie met een dkw achter me gelaten
|
|
|
|
kevin_91 |
30-1-2008 20:34 |
Posts: 413 |
humm.. maar ipv een 50snel kan ik er dan toch net zo goed een 70cc opgooien?
Hoe hard zal 70cc eurokit, 50cc kop, 16mikuni en std pijp lopen op 13-54? en met een malossi pijp? (of proma, gianelli enzo)
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Toontje |
31-1-2008 10:06 |
Posts: 99 |
Ja zeker kun je een 70 cilinder erop gooien met een 16 mm carbje.
Let wel op dat je de juiste sproeier er in doet ik schat zelf rond de 90 (mikuni)
Ik denk met die setup bij goede afstelling dat die de 70a75 haalt.
Maar nu even wat anders!!!!!!!! je zegt in het begin van de forum dat hij rond de 60 a65 loopt met orgineel spul, ik geloof daar niet zo in, met mijn ervaring heb ik zo,n tsx niet harder aan het lopen gekregen als 45 a50km .
Weet je zeker dat er een ori cilinder oplicht?
Met die snelheid zou je haast zeggen dat er een snelle 50 op zit, en door jou tandwiel verhouding 13/54 loopt tie dan niet harder als 60 65.
Maar kortom gooi er voor 12 op achter 51/52 en hij trekt stuk beter en loopt ook harder, tsx is mega snel vertand spreek uit ervaring.
Nogmaals heb 2 tsx jes in onderhoud voor mijn neefjes en die lopen allebij rond de 75 km, met beide als setup 50 snel, 16mm mikuni, met 86 mikuni sproeier en proma pijpje, vertanding 12 51/52, dus bij de ene een 51 en bij andere 52 tandwiel en lopen beide even hard.
Succes, Toon.
|
|
|
|
kevin_91 |
31-1-2008 10:25 |
Posts: 413 |
ja, ik vond ook al dat mijn tsx voor een std vrij hard loopt.
Toen ik hem net had liep ie bij winstil en ik platliggend rond de 68 ofzo, nu gaat ie net 65.. maar mn ketting was een beetje vuil enzo, misschien dat ie daardoor niet zo hard meer wil.
Maar weet je misschien hoe ik kan zien of ik een 50snel heb of een std 50 zonder er hem helemaal af te halen? Enige wat ik je kan vertellen is dat hij ooit wel zwart is geweest, maar dat de zwarte verf er voor 3/4 af is en dus de cilinder grijs is geworden misschien dat je dat wat zegt?
edit: met 12/51-52 moet ie toch juist minder hard trekken.. de vertanding wordt dan zwaarder dan 13-54 he en om nou te zeggen dat mijn tsx nu snel optrekt.. nee. Dus met 12/51-52 moet ie dan nóg langzamer trekken.. lijkt me niet helemaal nodig
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 31-1-2008 om 10:36 uur.
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Toontje |
31-1-2008 10:42 |
Posts: 99 |
Hallo jongen, ik weet haast wel zeker dat er een 50 snel onder zit, met die snelheid .
een ori tsx krijg je niet harder dan 45 a50km, dan ook nog ben je te zwaar vertand, ik weet zeker als je de tanwiel verhouding aanpast dus 12/51 dat die dan rond de 70 75 km gaat.
En jou vraag over hoe er achter te komen of er daadwerkelijk een snelle 50 onder licht inderdaad cilinder er af halen.
Maar hoeveel toeren haalt bij belasting (dus als je er op zit en rijd) en hoeveel toeren onbelast?
Namelijk bij een ori cilinder krijg je hem rond de 6000 toeren belast en onbelast zo,n beetje rond de 8,5 duizend toeren ... laat het maar even weten.
|
|
|
|
kevin_91 |
31-1-2008 11:12 |
Posts: 413 |
bij belasting op top, dus tegen de 65 aan, draait ie zo'n 7500 toeren, als ik hem heel lang doortrek in bijvoorbeeld zn 4 moet ik bij 8000 toch wel gaan schakelen, dan gaat ie beetje stotteren enzo.
hoe moet ik onbelast meten? :P gewoon in z'n vrij ff gas geven? dat gaat sowieso voorlopig niks worden. Hij hangt op het moment zonder achterwiel in de schuur, en de kickstartas moet vervangen worden. Ik moet hem dus aanlopen en dat gaat niet werken zonder achterwiel
als het 50snel is dan zou dat wel makkelijk zijn, oke, ik ga dan niet zo hard als met 70cc, maar het scheelt wel 100 euro voor een 70cc cilinder dan gaat er gewoon als eerste een malossi ofzo op, en misschien ook gelijk een 16mm en dan is het goed
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 31-1-2008 om 11:13 uur.
edit2: heb ff gekeken naar de cilinder, aan de linkerkant staat 49cm^3, aan de linkerkant boven de plek van het membraam staat een "N" en aan de rechterkant staat <GJ>. Ik zie verder nergens op de cilinder zelf die code van B4R0 ofzo, die wel op de kop staat. Ook zag ik dat de pakking gewoon om het membraam heen loopt zeg maar (als er een membraam zit), weet niet of dit wat uitmaakt.
Kun je hier wat mee?
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 31-1-2008 om 11:40 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 31-1-2008 om 11:40 uur.
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Toontje |
31-1-2008 11:47 |
Posts: 99 |
Oke niks aan te doen, maar je moet eerst maar eens kijken wat je er op heb zitten, je zou de kop er af kunnen halen om te kijken of er een snelle 50 op zit, dat kun jr zien bij een ori cil. heb je 1 inlaatpoort, 1 uitlaatpoort en 2 spoelpoorten. bij een snelle 50 heb je 4 spoelpoorten , dus kop eraf zuiger omlaag dan zou je het kunnen zien.
Andere optie, carbarateur eraf en kijken hoe groot de inlaat poort is . als ie mooi rond en groot is (dus niet geveild) (evtueel opmeten met schuifmaat) dan praat je al over groote cil. je kunt ook naar het gat kijken van je 12mm carbje als deze net zo groot is al je inlaat van cil dan praat je over een ori cil. succes Toon.
Heb net voor de zekeheid nog op een ori cilindertje gekeken op rechterkant staat 49m3 op + een N en rechterkant staat 34B0
Dit bericht is gewijzigd door Toontje op 31-1-2008 om 11:59 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Toontje op 31-1-2008 om 12:09 uur.
|
|
|
|
kevin_91 |
31-1-2008 12:08 |
Posts: 413 |
maar dus niet aan de rechterkant onder de koelribben <GJ> ?
waar staat die 3480 dan aan de rechterkant? kan zijn dat ik hem over het hoofd heb gezien
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Toontje |
31-1-2008 12:14 |
Posts: 99 |
Die 34B0 staat dus op de zelfde hoogte waar dus 49cm3 staat maar dan aan de andere kant dus onderkant cilinder. maar nu even voor de duidelijkheid heb je je cil er nu af, of niet?????????????
|
|
|
|
kevin_91 |
31-1-2008 12:23 |
Posts: 413 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
Die 34B0 staat dus op de zelfde hoogte waar dus 49cm3 staat maar dan aan de andere kant dus onderkant cilinder. maar nu even voor de duidelijkheid heb je je cil er nu af, of niet?????????????
haha nee.. de cilinder zit er nog op, ik loop ff naar de schuur en haal de carb er ff af, dan check ik het cilinderspruitstuk wel ff
Nou ik heb gekeken hoor.. had ff geen schuifmaat in huis, en ook geen meetlint (erg he), dus ik met de magische vingertjes aan de slag
In de carb, 12mm dus, kon ik nét mn pink erin doen. Ff de isolator tussen de carb en cilinder gehaald, en in de cilinder kon ik mijn wisvinger er een heel stuk indoen. Komt nog bij dat de pakking die tussen de isolator en de cilinder zit kleiner is dan de opening van de cilinder,, flink kleiner.
Dus ik denk dat ik dan een 50snel heb
Denk je dat ie flink harder zou gaan met een malossi/proma/gianelli uitlaat? of zijn die uitlaten eigenlijk te snel voor de 50snel (of waren ze nou te snel voor de ori 50?)
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 31-1-2008 om 13:20 uur.
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
kevin_91 |
31-1-2008 13:20 |
Posts: 413 |
hoo. ik zet het wel ff in de vorige post
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 31-1-2008 om 13:20 uur.
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Henk-88 |
31-1-2008 13:37 |
Posts: 26703 |
50 snel en proma50/gianelli50/mallossi50 met 12mm carb loopt bij goed afstellen 75, en dan trekt 'ie ook nog goed in de 5.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
kevin_91 |
31-1-2008 13:39 |
Posts: 413 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
50 snel en proma50/gianelli50/mallossi50 met 12mm carb loopt bij goed afstellen 75, en dan trekt 'ie ook nog goed in de 5.
mooi, dan stuur ik die kerel van de Malossi uitlaat dat ie hem kan opsturen (50 euro btw , misschien wel wat prijzig, maar het hitteschildje kan erop, zo ziet pa/ma het verschil niet meteen)
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Toontje |
31-1-2008 13:44 |
Posts: 99 |
Oke dus als jij je middelvinger of ringvinger in het inlaat kan steken is dat dus goed en heb je een snelle 50 ,, laten we daar van uit gaan tenzij er aan geveild is.
Nu het volgende je hoeft alleen maar een nieuwe pakking dus het dikke gedeelte tussen je carbje en cillinder, dus ff een 16mm pakking halen.
Doordat er een 12mm pakking tussen zit (dikke) waar je net het puntje van je pink in kan deze houd het vermogen tegen, dus ff een 16mm pakking 16mm carbje en hij gaat als een speer, of je laat alles zo en alleen de tandwiel verhouding aan passen 12-51 of 52 en dan gaat tie ook 75km.
|
|
|
|
Dit topic is 5309 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|