Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koelsysteem werkt niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 784 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47451 - Koelsysteem werkt niet?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 13594 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielDerbi 21-1-2008 19:50 Print reply
Posts: 12
Hier heb ik nog niet op gelet.. zou morgen es ff kijke wat die doet.. Nu geen zin in
 
derbi racer 21-1-2008 19:50 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

ontsluchen is sowieso niet nodig imo, gebeurt vanzelf. gewoon rad vullen tot de rand. rondje rijden, brommer goed warm laten worden en nog een keer vullen. voila.


ja klopt
maar dit kan altijd eff voor de zekerheid
 
Matthijsar50 22-1-2008 7:27 Print reply

Posts: 1029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


das lekker. duurt het eeuwen voor ie warm word. schiet je helemaal niks mee op


ga weg man..!! is zo warm hoor.. merk je vrij weinig van..!


 
Peugeot 106 rallye ph2!
Viertakt 22-1-2008 8:59 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
[...]


ga weg man..!! is zo warm hoor.. merk je vrij weinig van..!




Die thermostaat zit er echt niet voor niets hoor, en dan nog, waarschijnlijk slijt de cilinder/zuiger veel harder als je de thermostaat er uit haalt.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-1-2008 om 8:59 uur.
 
Viertakt uber alles.
Makrolon 22-1-2008 10:10 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Die thermostaat zit er echt niet voor niets hoor, en dan nog, waarschijnlijk slijt de cilinder/zuiger veel harder als je de thermostaat er uit haalt.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-1-2008 om 8:59 uur.

brommer van een vriend van me komt nieteens meer op temperatuur zonder thermostaat... dan rij je in feite altijd met een koude motor rond.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Dimitri 22-1-2008 10:20 Print reply
Posts: 1951
Ontluchten deed ik altijd zo:

De gouden moer met de sensor erin eraf draaien, dat is met die 2 stekkertjes erop. Zit op je rad, bovenaan.

Dan de dop eraf, kvstank bijna vol gooien, dan mond erop zetten en flink blazen en je zult zien dat het kvs zakt.. Dan weer bijvullen, weer flink blazen en dit net zo lang doen tot er kvs uit dat gat waar eerst die moer zat komt.

Heb je het gewoon in 1 keer zeker goed, en dat in die slangen knijpen enzo slaat idd nergens op..
 
ricardo 22-1-2008 12:41 Print reply
Posts: 605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


termostaat nog goed?


theromostaat zou je er eventueel uit kunnen halen, is alleen dat je motor snel op tempratuur komt ( voor in landen waar t altijd vriest enzo) en nog veiliger ook want zoals je zegt klinkt Alsof thermostaat geen genoeg koelvloeistof doorlaat..
mocht de thermostaat geoxideerd zijn kan die een slechte werking hebben en meestal komt dat door water ipv koelvloeistof , in koelvloeistof zit namelijk ook nog olie om de boel te smeren..

ik zou ff thermostaatje eruit halen nog veiliger ook.

succes ermee!
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Viertakt 22-1-2008 13:39 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

brommer van een vriend van me komt nieteens meer op temperatuur zonder thermostaat... dan rij je in feite altijd met een koude motor rond.


Ja en dan slijt hij dus als de tering. b+dat een 2takt als ik me niet vergis optimaal loopt bij een koeltempratuur van 60-65 graden, maar dat weet ik niet helemaal zeker, kan iets hoger zijn.

@TS: je kunt controleren of je thermostaat werkt door hem er uit te halen, hem even in een pan met water gooien en dan op het vuur zetten, als de thermostaat op een bepaald moment 'naar binnen gaat' namate de watertempratuur hoger word werkt hij.
Als hij niet 'veranderd' namate de watertempratuur hoger word, even nieuwe scoren.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-1-2008 om 13:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-1-2008 om 13:41 uur.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
[...]


(...)

ik zou ff thermostaatje eruit halen nog veiliger ook.

succes ermee!


Beter van niet, dat doet de levensduur van je cilinder of je zuiger niet ten goede.


Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-1-2008 om 13:50 uur.
 
Viertakt uber alles.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-1-2008 13:46 Print reply

Posts: 10835
en als het een fatsoenlijke kwaliteit thermostaat is dan staat erop wanneer hij open moet gaan en waneer moet sluiten.
zet dan een thermometer in dat pannetje water en meet of het klopt

mocht hij geoxideerd zijn of veel kalk erop oid dan kun je hem in de azijn leggen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
derbi racer 22-1-2008 14:28 Print reply

Posts: 1037
ik rij al meer dan een jaar zonder thermostaat!

rijd prima hoor heb hem gewoon wat minder rijk afgesteld
mijn zuiger en cilinder waren nog perfect toen ik ze er af haalde
en idd hij werd iet minder warm dan normaal


 
ChielDerbi 22-1-2008 15:35 Print reply
Posts: 12
ik heb ff gekeke of de radiateur warm werd.. deze werd gewoon warm
 

Dit topic is 13594 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved