Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koelsysteem werkt niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47451 - Koelsysteem werkt niet?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 13566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielDerbi 21-1-2008 19:16 Print topicpost
Posts: 12
hoi, ik heb een derbi senda r en hij geeft al heel gauw aan dat die te warm word.. dit doet die al sinds ik er een niewe zuiger in heb.. Ik heb er al een nieuwe koppaking opgelegd en heb ook al gekeke of het pompje nog werkte. deze deed het gewoon goed..
Hij geeft als ik hem een keer goed in toeren trek al snel aan dat die te warm word.. als ik gewoon heel laagtoerig rij doet die dat niet.. dus ik denk ook niet dat het Lampje of sensor kapot is..

wie heeft een idee hoe dit komt??

 

zwarte-beuner 21-1-2008 19:18 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielDerbi
hoi, ik heb een derbi senda r en hij geeft al heel gauw aan dat die te warm word.. dit doet die al sinds ik er een niewe zuiger in heb.. Ik heb er al een nieuwe koppaking opgelegd en heb ook al gekeke of het pompje nog werkte. deze deed het gewoon goed..
Hij geeft als ik hem een keer goed in toeren trek al snel aan dat die te warm word.. als ik gewoon heel laagtoerig rij doet die dat niet.. dus ik denk ook niet dat het Lampje of sensor kapot is..

wie heeft een idee hoe dit komt??



termostaat nog goed?
 
brommerloos
Matthijsar50 21-1-2008 19:18 Print reply

Posts: 1029
thermostaat? haal die er gewoon uit.. word alleen wat minder snel warm maar kost je niks!

(thermostaat testen: thermostaat eruit halen en in een pan stoppen, pan op het vuur zetten, bij 90 graden ofzo zou de thermostaat open moeten gaan, dus als het water kookt en de thermostaat is nog steeds niet los, dan is dat het probleem)

greetz
 
Peugeot 106 rallye ph2!
ChielDerbi 21-1-2008 19:22 Print reply
Posts: 12
thermostaat eruit halen.. Kun je gewoon de slang van de koelvloeistof er af halen .. en dan kun je de thermostaat erzo uit halen.. of moet je dan ook de cilinderkop erafhalen?

en .. Ik had laats aan de slangen gevoeld of ze wel alletwee warm worden .. de slang van de radiateur naar de cilenderkop was wel warm.. Maar de slang van Cilinder naar het pompje niet ?


 
zwarte-beuner 21-1-2008 19:24 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielDerbi
thermostaat eruit halen.. Kun je gewoon de slang van de koelvloeistof er af halen .. en dan kun je de thermostaat erzo uit halen.. of moet je dan ook de cilinderkop erafhalen?

en .. Ik had laats aan de slangen gevoeld of ze wel alletwee warm worden .. de slang van de radiateur naar de cilenderkop was wel warm.. Maar de slang van Cilinder naar het pompje niet ?




de slang ff door verbinden he. dus zeg maar zonder stop
 
brommerloos
Royal Club 21-1-2008 19:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
thermostaat? haal die er gewoon uit.. word alleen wat minder snel warm maar kost je niks!

(thermostaat testen: thermostaat eruit halen en in een pan stoppen, pan op het vuur zetten, bij 90 graden ofzo zou de thermostaat open moeten gaan, dus als het water kookt en de thermostaat is nog steeds niet los, dan is dat het probleem)

greetz


das lekker. duurt het eeuwen voor ie warm word. schiet je helemaal niks mee op
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ChielDerbi 21-1-2008 19:26 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


de slang ff door verbinden he. dus zeg maar zonder stop



hoe bedoel je doorverbinden?
 
derbi racer 21-1-2008 19:27 Print reply

Posts: 1037
word je radiateur wel warm?
als ie wel warm wordt is er niks met je koelvloeistof systeem aan de hand

wordt de radiateur niet warm

chek als er genoeg kvs in zit
slangen controleeren op knikken
goed ontluchten
pompje nakijken
thermostaat nakijken

wast wel zo'n beetje
oja je radiateur wordt pas warm als
je thermostaat opengaat
dus wel eff warm draaien voor je hem controleerd

 
ChielDerbi 21-1-2008 19:32 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
word je radiateur wel warm?
als ie wel warm wordt is er niks met je koelvloeistof systeem aan de hand

wordt de radiateur niet warm

chek als er genoeg kvs in zit
slangen controleeren op knikken
goed ontluchten
pompje nakijken
thermostaat nakijken

wast wel zo'n beetje
oja je radiateur wordt pas warm als
je thermostaat opengaat
dus wel eff warm draaien voor je hem controleerd




Hoe doe jij btw ontluchten van koelsysteem van derbi dan?
 
-Bassie- 21-1-2008 19:36 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielDerbi
[...]



Hoe doe jij btw ontluchten van koelsysteem van derbi dan?


kvs er in en dan motor starten en laten draaien zonder dop op tankje.

en als kvs weg zakt in tankje gelijk bij vullen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
derbi racer 21-1-2008 19:36 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielDerbi
[...]



Hoe doe jij btw ontluchten van koelsysteem van derbi dan?



wordt je radiateur wel warm veel belangrijker?

op je pompje zitten 4 bouten 3 om de pomp beet te houden
en 1 om hem te ontluchten als je het pompje voor je hebt
zie je meteen welke dat het is

die draai je eruit en laat hem eff stationair draaien
dan komt er eerst bijna niks uit (lucht) dan sputter
hij de hele tijd een klein straaltje dan heb je hem ontlucht

 
-Bassie- 21-1-2008 19:40 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
[...]



wordt je radiateur wel warm veel belangrijker?

op je pompje zitten 4 bouten 3 om de pomp beet te houden
en 1 om hem te ontluchten als je het pompje voor je hebt
zie je meteen welke dat het is

die draai je eruit en laat hem eff stationair draaien
dan komt er eerst bijna niks uit (lucht) dan sputter
hij de hele tijd een klein straaltje dan heb je hem ontlucht




jongen die schroef is om je kvs aftetappen.

en ontluchten kan ook door in je bovenste slang te knijpen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
ChielDerbi 21-1-2008 19:41 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
[...]



wordt je radiateur wel warm veel belangrijker?

op je pompje zitten 4 bouten 3 om de pomp beet te houden
en 1 om hem te ontluchten als je het pompje voor je hebt
zie je meteen welke dat het is

die draai je eruit en laat hem eff stationair draaien
dan komt er eerst bijna niks uit (lucht) dan sputter
hij de hele tijd een klein straaltje dan heb je hem ontlucht



Euhm.. als ik je goed begrijp .. bedoel je het kapje wat voor het pompje zit?..

Want dat er bijna niks uit komt klopt dan denk ik neit ..
ik heb paar dagen geleden deze opengehaald om te controleren of het pompje het nog wel dee.. en toen draaide ik de middelste ook open.. en daar kwam met grote druk een straal koelvloeistof uit.. dus
ik weet niet of dit normaal is?
 
derbi racer 21-1-2008 19:43 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]



jongen die schroef is om je kvs aftetappen.

en ontluchten kan ook door in je bovenste slang te knijpen.



fuck off zo kan je hem ook ontluchten

ga niet wat in de slangen staan knijpen
dat slaat helemaal nergens op


 
derbi racer 21-1-2008 19:45 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielDerbi
[...]


Euhm.. als ik je goed begrijp .. bedoel je het kapje wat voor het pompje zit?..

Want dat er bijna niks uit komt klopt dan denk ik neit ..
ik heb paar dagen geleden deze opengehaald om te controleren of het pompje het nog wel dee.. en toen draaide ik de middelste ook open.. en daar kwam met grote druk een straal koelvloeistof uit.. dus
ik weet niet of dit normaal is?



ja dan ist goed
maar ik vroeg je of je radiateur wel warm werd
geef daar es antwoord op dat is 10x belangrijker
 
Makrolon 21-1-2008 19:49 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
[...]



fuck off zo kan je hem ook ontluchten

ga niet wat in de slangen staan knijpen
dat slaat helemaal nergens op



ontsluchen is sowieso niet nodig imo, gebeurt vanzelf. gewoon rad vullen tot de rand. rondje rijden, brommer goed warm laten worden en nog een keer vullen. voila.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 13566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved